Разберете какво представлява Кибер понеделникът и защо 60% от хората отлагат или изместват пазаруването си, за да може да съвпадне с тези дати. Ето как да увеличите продажбите си по време на Кибер понеделника, като все пак направите и печалба.
През последните пет години разходите, за да се сдобиете с нови клиенти, са се увеличили с 50%. Това означава, че марките трябва да инвестират 1,5 пъти повече, за да спечелят един клиент със същата стойност, както отпреди 5 години, което от части се дължи на увеличената конкуренция онлайн.
Пандемията доведе все повече марки на дигиталното бойно поле, като всички възможности трябва да бъдат оползотворени, за да се достигне до повече клиенти. Кибер понеделникът през 2022 г. е една от тези възможности, като числата показват защо: 60% от хората отлагат или извършват предварително пазаруването си, за да съвпаднат с тези дати, като средностатистическият потребител отделя бюджет от 281 евро за Черния петък и за Кибер понеделника.
Съвети как да увеличите продажбите си през Кибер понеделника на 2022 г. (с възвръщаемост)
Изберете продуктите, които да включите в отстъпката
7 от 10 купувачи не са сигурни какво да купят в Кибер понеделника. За това е много важно да изберете ключовите си продукти, които ще направите да изпъкнат (и ще включите в намалението).
Ето и няколко съвета в тази връзка:
- Ако сте се включили в Кибер понеделника миналата година, първият етап е да анализирате данните от продажбите, за да откриете кое е проработило най-добре.
- Използвайте информацията, за да направите промени във външния вид и в описанията на съществуващите продукти.
- По-голямата част от потребителите очакват да открият отстъпки от между 25-50%.
- Предвидете възможностите за кръстосани продажби (кросселинг) и за допълнителни продажби на по-скъп продукт (ъпселинг) предварително за стоките с най-голяма отстъпка. Ако оставите даден продукт за продажба с повишена промоция, това гарантира, че вашият онлайн магазин ще предложи точните продукти на клиентите, които продължават да купуват.
- Намаленията трябва да са ясно видими във вашия онлайн магазин, на началната ви страница и на различни видими места.
Изберете предварителни кои продукти и цени ще промотирате.
Създайте описания на продуктите, което ще промени хода на нещата
Описанията на продуктите трябва да внушават, че е спешно. Напомнете на хората, че разполагат само с определен времеви период, за да получат най-добрите отстъпки:
- Ако продуктът е от някоя известна марка, поставете името му на открояващо се място – това върши работа, за да се добие впечатление за благонадежност на магазина, като това същевременно благоприятства да се покажете на по-предна позиция в Google, като увеличи броя на търсенията за вас и вашите продажби.
- Изберете ключовите думи, които ще използвате, свързани с Кибер понеделника, и ги поставете в заглавието и в описанието на продуктите.
- Направете бърза проверка на категориите и на списъците с продукти, за да гарантирате, че са актуални. Няма нищо по-лошо от това да обявите продукт, който не можете да доставите.
Улеснете поръчването
Предложете максимален брой начини за плащане, избягвайте прекалено дългите формуляри, проверрете и тествайте процеса на поръчване – това са само някои от съветите, за да се улесни завършването на покупката възможно най-бързо.
Оптимизирайте присъствието си в социалните мрежи
Социалните мрежи са от съществено значение, за да популяризирате промоциите си по време на Кибер понеделника. По време на Черния петък 2018 г. 42% от марките с присъствие във Facebook регистрираха увеличение на печалбите си спрямо продажбите за един обикновен уикенд.
- Уверете се, че профилите са актуални, като за предпочитане е да предложите собствени изображения във връзка с отстъпките, което ще ви направи да се откроите;
- Уверете се, че линковете към магазина ви работят, както трябва;
- Направете така, че продуктите с най-голяма отстъпка да се откроят;
- Изберете изображения с добро качество;
- Започнете да публикувате няколко дни преди Кибер понеделника.
Подсилете имейл маркетинга
За много хора имейлът продължава да бъде един от най-предпочитаните начини да се информират за отстъпки и промоции.
- Търсете стандартизирани имейл решения, които вече са готови да работят на различни устройства;
- Започнете да извършвате изпращанията поне една седмица преди Кибер понеделника;
- Изберете най-добрите изображения и отстъпки, за да ги поставите в своя бюлетин;
- Обмислете възможността за код за отстъпка, за който кликне на него през вашия бюлетин.
Създайте профил в OLX Бизнес
OLX е най-голямата платформа за пазаруване в страната с повече от 80000 потребители дневно. Създайте персонализиран профил на вашата фирма и започнете да продавате онлайн още днес.
За да не забравите нищо по време на подготовката си за Кибер понеделника, създадохме този прост списък. Оставаме го на ваше разположение, за да не рабравите някоя от точките в него.
Какво да направите? | Въздействие | Продължителност |
---|---|---|
Определете продължителността на кампанията – за целия уикенд, за 1-2 дни или дори за няколко часа | Средно | 1 седмица |
Създайте прогноза за продажбите и възложете поръчките на доставчиците, като имате предвид, че в този период много от тях работят над капацитета на възможностите си | Силно | 1 седмица |
Определете политиката си за безплатна доставка и за връщане – дали това е приложимо за всички артикули или само за някои? Дали това включва само покупки над определена стойност или до определено разстояние? Знаете ли, че безплатната доставка е основният стимул при онлайн пазаруването при 9 от 10 клиенти? | Силно | 1 до 2 седмици |
Създайте персонализирани оферти – например съобразно типа клиенти. Изберете кои продукти и с каква отстъпка | Силно | 1 до 2 седмици |
Създайте различни раздели на офертите: подгответе съдържание, което да дава предложения за подаръци (за Коледа, за обновяване на технологията вкъщи, за фирмите) | Средно | 1 до 2 седмици |
Гарантирайте точността на данните за наличностите. Алтернативен метод е да направите предварителен списък със складовата наличност | Силно | 1 до 2 седмици |
Направете сравнение с конкуренцията. Определете цените за стоките в разпродажба, като сравнявате продажните цени за потребителите при конкуренцията. Така си гарантирайте конкурентна цена на стоките със същите характеристики сред основните ви конкуренти | Силно | 1 до 2 седмици |