Бизнес Aкадемия

9 стратегии, които ще дадат тласък на вашия бизнес

Бизнес » 9 стратегии, които ще дадат тласък на вашия бизнес

Открийте 9-те изпробвани стратегии, които ще доведат вашия бизнес на по-високо ниво.

Това, което вчера е представлявало добра стратегия за продажби, утре може вече да не бъде. Пазарът и поведението на потребителите търпят значителни промени в дългосрочен план, за което е важно фирмите периодично да си актуализират стратегиите за продажба. Oткрийте 9 начина да увеличите приходите си, за да запазите бизнеса си силен и финансово стабилен.

Какво представлява стратегията за продажби?

Стратегията за продажби не е нищо повече от план – съвкупност от мерки или инициативи, които да предприемете, за да постигнете определен очакван обем на бизнеса, което да послужи за цел прец цялата организация. Крайната цел на която и да е стратегия за продажби е да увеличи приходите, да разшири квотата на пазара и да направи марката по-известна. Затова съществуват различни ключови елементи, които да бъдат включени в дадена стратегия за продажби, включително анализа на пазара, подбора на целевия пазар, позиционирането на продукта и цените.

Успешната стратегия за продажби трябва да е съгласувана с глобалната стратегия на бизнеса и да се споделя от целия екип. От решаващо значение е редовно да се преглежда и актуализира, с цел да следва промените на пазара и на конкуренцията. Но за да е ефикасна, дадена стратегия за продажби трябва първо да е ясно определена, което означава да бъде документирана и позната от всички. Предимствата от нея са следните:

Кои са предимствата от това да имате стратегия за продажби?

Да имате стратегия за продажби е от огромно значение, за да постигнете продуктивност, качество и оптимизация на процесите. Стратегията е тази, която определя целите, структурата на продажбите и бизнес представянето, но ползите се простират отвъд това.

1. Оптимизира силата на продажбите

При добра стратегия за продажби е възможно да се извърши организиране, като на всеки професионалист се разпредели това, което им е необходимо, в зависимост от неговите индивидуални умения. Понеже стратегията за печалба включва целите и функциите на всеки от тях, тяхната роля за общата производителност на екипа ще бъде много по-ясна, като се насърчават по-силни и ефикасни служебни отношения на сътрудничество. По този начин целият екип работи по целенасочен начин.

2. Позволява планиране

Стратегията за продажби се основава на план, който трябва да включва и да интегрира различни аспекти като създаването на цели, метод на работа и график, който трябва да бъде изпълнен, като и бюджета, с който се разполага.

3. Позволява  изпълнение на целите за продажба

Стратегията за продажби има за цел да се увеличат приходите, като се изразходват възможно най-малко ресурси. В резултат на това възможността да се изпълнят целите за продажба се увеличават, тъй като има план, наблюдение и бърза реакция при отклонение.

4. Подобрява развитието на продукта

Стратегията за продажби минава през търсенето и анализирането на пазарните тенденции, така че фирмата да продължава непрекъснато да се актуализира и да бъде на нивото на конкуренцията. В този процес е възможно да се открие къде могат  да се подобрят продуктите и услугите или също да се развият нови и по-рентабилни решения.

9 съвета за създаване на стратегии за продажба, които дават резултати

Стратегиите за продажба се основават на логически и рационални принципи, които са изпитани и съобразяват офертата на фирмата да отговаря на нуждите на потребителя по време на този процес, който е започнал много преди акта на самата продажба. Ето и 9-те съвета, за да създадете ефикасни стратегии.

1. Създайте търговски бюджет

Важно е да се уточнят всички човешки, физически и финансови ресурси, които са необходими и са налице, за да изпълните дадена търговска стратегия. Този анализ трябва да вземе предвид всички разходи за персонал, оборудване, превоз, като се направи приблизителна оценка на печалбите. Този план трябва да включва и прогнози, които са приспособени спрямо целта на бизнеса – като например предвидения срок за тяхното изпълнение. По този начин ще бъде възможно да се разбере дали планът е осъществим от финансова гледна точка.

2. Познавайте целевата аудитория

Когато познават целевата си аудитория, техните проблеми, съмнения и тревоги, фирмите се намират в по-добро положение да осъществят ефективна комуникация, да определят плана за действие и да развият продукти и услуги, които отговарят на специфичните нужди на клиентите. По този начин те знаят на какви канали за продажба да заложат и какъв стил да използват, с кой определен човек да се свържат, в колко часа и кой е най-подходящия начин.

3. Преразгледайте гамата от продукти

В търговията трябва да имате ясно определена гама от продукти, като решите дали ще пуснете на пазара всички по един и същи начин, или ще дадете предимство на най-търсените, доходоносните и на тези, които имат бъдеще. Също така е много важно да имате ясни критерии при изключването от гамата на тези продукти, които са с по-ниска ефективност, за да се избегне да хабите търговски усилия  за тяхното връщане. Като последствие от този подбор на гамата е много важно да се потвърди дали съответната верига за снабдяване и доставка е подготвена да даде бърз и ефикасен отговор. Може да се наложи да подсилите логистиката – било то по отношение на инфраструктурата, било то по отношение на човешките ресурси.

4. Открийте ясно предложение за стойност

За да не бъде фирмата просто една от многото, е много важно да изучите слабите места на конкуренцията. Това е начинът да направите оценка до каква степен се отличавате от останалите, за да не предпочете клиентът друга марка. Всяка фирма трябва да открие какво я прави уникална, кое клиентът открива у вас, което не открива при конкуренцията – винаги от гледна точка на решения, а не продукти; от гледна точка на стойността, а не на цената.

5. Изберете начините за общуване

След като се запознаете с клиентите си и с потенциалните си клиенти, следващата стъпка е да инвестирате в начини за общуване с потребителите от вашата аудитория. Освен собствен уебсайт и онлайн магазин, е важно да се възползвате и от други онлайн платформи, за да общувате с клиентите си. Например – възможно е да качите продуктите си на OLX Business, като незабавно се възползвате от това да ви виждат повече.

6. Инвестирайте в представянето на продуктите

Представянето на продуктите е от съществено значение за стратегията за продажби и то по-специално за онлайн магазините. Снимката на продуктите трябва да компенсира факта, че клиентът не може да види, да пипне или да усети продукта.

Така че е много важно да си осигурите снимки с високо качество, на бял фон, допълнени с други, които да покажат продукта в среда. Освен това клиентите се нуждаят от подробно и ефикасно описание, за да се научи какви са ползите от него и как продуктът може да реши вашия проблем. Текстовете трябва да предугадят взяко възможно съмнение относно продукта, което би могло да възникне, както и трябва да бъдат изработени с техниките SEO (Оптимизация на търсачката), за да може, когато се извършва търсене в интернет, да се покажете сред първите резултат.

7. Определете възможностите за плащане и доставка

Това е голяма крачка в посока спечелването на доверието на клиента. Ако онлайн магазинът разполага с различни начини на плащане, процесът ще бъде улеснен и клиентът няма да почувства необходимостта да търси конкуренцията.

Измежду дигиталните начини на плащане се откроява PayPal, плащането с кредитна карта, чрез банкомат или Way. Целият този процес е защитен посредством най-новите онлайн практики за сигурност, за да може клиентите да се чувстват удобно и сигурно, докато завършват процеса на купуване. Също така е много важно да се предостави цялата информация във връзка с таксите за доставка и метода на доставка.

8. Приложете план за реклама

Рекламата може да бъде много полезен инструмент за публично разгласяване на продукти или услуги. Онлайн магазините могат да се възползват от работата на Оптимизация на търсачката (SEO) или Google Ads, за да могат продуктите да се показват сред първите резултати. Социалните мрежи са друг ефикасен начин за реклама, тък като позволяват да се достигне до по-широка и сегментирана публика. Освен това OLX Business автоматично промотира продуктите на определени потребители, като затова тази платформа е еедна от най-търсените платформи за публично разгласяване, за да се спечелят клиенти.

9. Спечелете лоялността на клиентите

Най-важното, за да се извърши продажба, е да се гарантира, че клиентите ще се върнат, за да се осигурят слдващите продажби. Важно е да се планират стратегии, които да допринесат клиентът да остане доволен и даден клиент да се запази, като например да се предоставят допълнителни и ексклузивни ползи, само при повторно закупуване. Един от най-използваните начин е събирането на точки за всяка извършена покупка, които можете да превърнете в  продукт или в отстъпка при последваща покупка. Клиентът също така може да има ексклузивен достъп до съдържание или услуги; или да се възползва от специфични промоции за рожден ден или Коледа.

Стратегии за успешни продажби с OLX Бизнес

Успехът на бизнеса зависи от средата и от начина, по който се развива. OLX Business предоставя интуитивна платформа, където фирмите могат бързо да приложат стратегиите си за продажби. Станете потребител на Business и се възползвайте от възможността да бъдете изложени на повече от 7 милиона потенциални клиенти и увеличете продажбите си с OLX Business.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото