Научете 7 практически съвета как да пестите във вашата фирма, без усилие и без компромис към качеството.
Научете тези 7 съвета, за да подобрите управлението на финансите си, за да увеличите продуктивността на вашия екип и за да се справите с живота без изненади. Вижте как можете да спестите в своята фирма по практичен начин.
Защо е важно да пестите в своята фирма?
Да търсите начини да намалите разходите на своята фирма може да е едно от притесненията, изместени на заден план, поради факта, че дейностите от ежедневния живот заемат времето и вашата достъпност, необходими за едно оптимизирано управление на финансите.
Пестенето обаче предоставя директен начин да се увеличи рентабилността на вашия бизнес в търсенето на нови клиенти.
Нека видим един практически пример. Представете си фирма с годишен обем на продажбите от 50 милиона евро и с размер на печалбата от 15% или 7,5 милиона. Процентът, който фирмата харчи за стоки, услуги и суровини, е 40% от оборота. Спестяването на 8% от покупките би донесло допълнителни 3,2 милиона, което би увеличило общата печалба с 10,7 милиона. За да постигнете същия резултат чрез увеличение на оборота с около 15 милиона долара или 30%. Това показва колко е важно за бизнеса да се спестява.
От друга страна във време на криза, инфлация и рецесия икономиката е изправена пред осезаемо намаление на потреблението, като при цените на суровините се наблюдава тенденцията към покачване, което превръща стремежа да се пести в много по-значим. Като се знае предварително за съществуването на тези фази, е много важно да се планират интелигентни начини за пестене във фирмата и да се гарантира капитал, за да можете да се изправите пред възможни периоди на затишие. По този начин може да се постигне това, което съществено би променило нещата, като се гарантира вашият бизнес да оцелее и да просперира в тези трудни моменти.
7 съвета, за да пестите в своята фирма
Независимо дали е, за да се справите с криза или за да увеличите рентабилността си, винаги е важно да се планират начини да се намалят разходите. Тези 7 съвета могат да доведат до съществено намаляване на тежестта върху вашата фирма.
1. Пестете енергия
Консумацията на енергия от фирмите е един от основните фактори, пораждащи разходи, като се има предвид увеличения брой на оборудването, което трябва да остане включено през целия ден, за да можете да развивате своята дейност. Можете обаче да положите известни грижи, които биха спомогнали за намаляването на разходите ви за електрическа енергия.
- Разположете бюрата в близост до прозорците, за да се възползвате от естествената светлина и да не се налага да прибягвате до електрическото осветление. Този съвет е полезен както за финансите ви, така и за добрто здравословно състояние на вашите сътрудници.
- Използвайте светли цветове в декорацията, защото те ще отразяват и ще разпространяват по-добре естествената светлина.
- Инсталирайте сензори за движение, за да може светлините да се активират само за времето, в което са необходими.
- Заменете традиционното осветление с LED лампи.
- Намалете термостата през зимата и го увеличете през лятото.
- Инструктирайте сътрудниците си да изключват използваното оборудване в края на деня.
- Поставете табели в ключови места на инсталациите, за да припомните простите действия за пестене на енергия.
- Провеждайте периодични събрания с целия си екип, за да повишите осведомеността по отношение на пестенето на енергия.
2. Намалете консумацията на вода
Сметките за вода, макар и обикновено да са значително по-малки в сравнение с тези за осветление, представляват значителна част от разходите на фирмата. Ако приложите следните прости и практични мерки, консумацията може да бъде значително намалена.
- Насърчавайте сътрудниците си да спират кранчетата, когато водата няма да бъде използвана.
- Бъдете нащрек за евентуални течове или фуги, които биха могли да предизвикат разхищение, колкото и малки да ви се струват. Когато се направи изчисление в края на месеца или годината, излиза, че възлизат на значителни разходи.
- Монтирайте оборудване за контрол на кранчетата и казанчетата, за да се избегне водата да тече, без да е необходимо, и изберете по-ефикасни компоненти на санитарните инсталации.
- Винаги когато е възможно, използвайте непитейна вода за промишлени нужди.
- Намалете използването на климатик до крайно необходимото.
- В случай че поливате зелените площи, използвайте таймер, за да ограничите консумацията на вода. Винаги когато е възможно, събирайте използваната вода, за да я използвате повторно по-късно при поливане или почистване.
- Извършвайте редовна поддръжка на оборудването на климатичната инсталация, за да гарантирате, че ще работи по възможно най-ефективния начин.
3. Преосмислете разходите за телекомуникация
Телефонът и интернетът са два от разходите, които са необходими за всяка фирма, за да може да поддържа и да развива бизнеса си, но е възможно да ги намалите, без това да е в ущърб на вашите нужди.
- Анализирайте кои са истинските нужди на фирмата (стационарен телефон, мобилен телефон, достъп до интернет и т.н.) и сключете договор само за най-важните услуги, които предлагат добро съотношение между цена и полза.
- Избягвайте да добавяте услуги само защото предлагат намаление, но няма да бъдат използвани.
- Сравнете с офертите на конкуренцията, като вземете под внимание и условията освен цената. Фирмите имат правото да се прехвърлят, когато намерят по-изгоден план. Освен това, ако предоговорите условията с настоящия си оператор, може да се окаже, че сте сключили по-икономичен план.
- Бъдете нащрек за оферти за нови клиенти и за промоции в сила, като се възползвате от най-изгодните предлагани от операторите условия.
- Ако фирмата ви ползва допълнителни или премиум услуги, които са ви били предложени към момента на първоначална регистрация, но вече не са ви необходими, анулирайте абонамента си, когато престанат да бъдат безплатни, за да не бъде таксувана вашата фирма за тях.
4. Управление на консумативите
Когато няма контрол над използването на консумативи, те могат да представляват висок и неизбежен разход – било заради прекомераната им употреба, било заради тяхното естество. В края на месеца спестяването от това може да се окаже приятна изненада.
- Направете списък с консумативите, които наистина е необходимо да закупите, като избягвате да взимате неща, които не са нужни.
- Сравнете цените в магазините или при доставчиците, като поискате поне 3 оферти, за да можете да сравните опциите.
- Ако помислите за покупка в големи количества, може да се окаже по-изгодно от финансова гледна точка, най-вече за консумативи, които използвате най-често (като например топовете хартия). Закупуването на пакети може да ви донесе по-високи отстъпки. Въпреки че харчите за закупуването на по-големи количества, в крайна сметка това ще се компенсира в дългосрочен план.
- Изберете генерични марки. В повечето случаи разликите в качеството не са толкова значими, а по този начин закупуването излиза по-евтино.
5. Предоговорете с доставчиците си
Плащането на доставчиците винаги представляват значим разход в края на всеки месец, затова си струва да успеете да се сдобиете с намаление от цената, която трябва да се плати.
- Опитайте се да предоговорите цените с доставчиците си – най-вече с тези, с които сте работили за дълъг период от време.
- Ако това не е възможно, потърсете по-изгодни алтернативи на пазара, без това да е за сметка на качеството. Дори и сте доволни от това, което плащате към настоящия момент, важно е да сте наясно с прилаганите пазарни стойности.
- Осигуряването на централизиране на покупките може да ви донесе специални отстъпки, като се избегне разпокъсването на поръчките между различни доставчици.
6. Оптимизирайте управлението на човешките ресурси
Голяма част от месечните разходи на една фирма е предназначена за човешките ресурси. Въпреки това и в тази област е възможно да се спести.
- Наемайте хора само когато е необходимо за разрастването на фирмата и за да реагирате при доказано увеличение на оборота.
- Заложете на квалифицирани сътрудници, за да избегнете загуби за фирмата и уволнения.
- В случай на уволнения, консултирайте се с това, което казва закона, за да отговарят разходите с това, което се изисква по закон.
- Помислете за използването на аутсорсинг (наемане на подизпълнители), за да избегнете разходи, предназначени за вашите сътрудници, без това да се отрази на качеството и на продуктивността на фирмата.
- Развийте стратегии за запазване на талантите, с което да се намалят разходите при текучество на персонала, наемания и оставки.
7. Възползвайте се от инструменти за онлайн продажби
Преориентирането на каналите за продажба към дигиталното е начин за спестяване на големите разходи за наем на складове, магазини, за заплати и процеси, свързани с логистиката. Не само, че ще имате достъп до по-голяма аудитория, без георграфски ограничения, но и ще спестите на няколко фронта.
- Онлайн бизнесът не предполага преки и материални разходи като например тези за вода и наем.
- Продуктите ви стават достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, за хора от целия свят.
- Онлайн магазинът може да се управлява от всяко място.
OLX Бизнес разполага с голямо разнообразие на инструменти и функции за фирми, които искат да продават онлайн, с по-малко разходи. Предоставя начин продуктите и услугите незабавно да станат видими онлайн за повече от 7 милиона потребители месечно.
OLX Бизнес – партньорът, за да пестите и за да израстнете в онлайн пространството
Да пести във фирмата е една от целите на всеки предприемач, като с тези съвети ще ви бъде по-лесно да намалите ненужните разходи. OLX Бизнес е един от най-големите маркетплейси в България, където фирмите могат да създадат страница на фирмата със собствен домейн, добавен в индекса на търсачките. Регистрирайте фирмата си в OLX Бизнес, намалете разходите си и увеличете продажбите си.