Фейсбук Маркетплейс представлява функция на социалната мрежа, която позволява да се купуват и да се продават продукти. Открийте как да се възползвате максимално от него за вашия бизнес.
Фейсбук се превърна в онлайн сила с повсеместно присъствие, с милиони потребители, активни във всеки момент. През 2016 г. тази социална мрежа разшири обхвата си и за електронната търговия с платформата Фейсбук Маркетплейс, която през 2021 г. вече разполага с над милиард посещения месечно. Открийте потенциала на тази платформа по отношение на малките и средните фирми, и се уверете, че си струва да рекламирате във Фейсбук Маркетплейс.
Какво представлява Фейсбук Маркетплейс?
Фейсбук Маркетплейс е функция на Фейсбук, която позволява да сложите продукти за продажба, както се прави при онлайн пазаруването. В тази платформа хора и фирми могат да изложат своите стоки за потребителите на Фейсбук по толкова лесен начин, колкото е да се пусне публикация на самия информационен канал.
За да започнете да продавате във Фейсбук Маркетплейс е достатъчно да влезете в социалната мрежа и ще имате достъп до иконата на магазина на Маркетплейс. След това само трябва да посочите името на продукта, който ще продавате, описание и друга свързана с това информация, и да добавите изображения на продукта.
След като натиснете “Публикувай”, продуктът вече ще стане видим за потребителите на Фейсбук. Фейсбук Маркетплейс позволява на потребителите си дори да търсят продукти по категория, цена или местоположение, като използват ключови думи и филтри.
Кои са предимствата на Фейсбук Маркетплейс?
Още от годината, в която беше пуснат за пръв път, Фейсбук Маркетплейс започна да се разраства, като се превърна в алтернативен канал за продажби, предназначен за фирми, с множество предимства.
1. Бързина и практичност
Основното предимство на Фейсбук Маркетплейс е, че вече разполага с милиони потребители, свързани към социалната мрежа, като по тази причина достъпът е много улеснен, както за продавача, така и за купувача.
2. Обхват
Фейсбук е най- голямата социална мрежа в света, с 2,93 милиарда потребители, които имат профил във Фейсбук. Тези цифри превръщат Фейсбук Маркетплейс в отличен пазар, за да могат фирмите да достигнат до по-широка публика, да съберат нови клиенти и да увеличат продажбите си.
3. Местни фирми
Фейсбук Маркетплейс дава предимство на местните фирми. Самият алгоритъм на социалната мрежа дава предимство на изложеното съдържание от страна на потребители, които се намират наблизо, което е особено полезно за малките фирми, които по този начин получават начин да рекламират продуктите си, за да достигнат до определени хора.
4. Безплатна услуга
Няма никаква такса, за да рекламирате продуктите си във Фейсбук Маркетплейс, без да плащате никаква комисионна. По този начин, ако разполагате с ограничен бюджет, рекламирането във Фейсбук Маркетплейс може да е добър начин да започнете.
5. Улеснено взаимодействие
Продавачите и купувачите комуникират помежду си посредством Messenger, което прави взаимодействието помежду им по-лесно и практично. Обслужването на клиента, договарянето на цената, изясняването на неяснотите и помощта в периода след извършването на покупка, се осъществява на тази платформа.
Кои са недостатъците на Фейсбук Маркетплейс?
Да се рекламира във Фейсбук Маркетплейс има и своите недостатъци, които е важно да познавате, преди да започнете да използвате платформата.
1. Предварително определени срокове за доставка
След като се извърши продажбата във Фейсбук Маркетплейс, трябва задължително да изпратите поръчката в срок от три работни дни, а купувачът трябва да я получи в срок от 7 дни. В противен случай репутацията на продавача може да пострада.
2. Необходимост да се дават бързи отговори
Когато изложите своите продукти за продажба във Фейсбук Маркетплейс, ще получите запитвания от заинтересованите лица, както в момента на покупката, така и докато очакват да получат доставката. Това изисква фирмата да разполага с време, за да предоставя бързи и ефективни отговори, като ги поднася с такъв тон и стил, който да грабне клиентите и да спечели доверието им.
3. Ограничени ресурси
Въпреки че не се изискват никакви такси за реклама на продуктите във Фейсбук Маркетплейс, ресурсите на тази платформа са много ограничени. Например не е включена опцията за различни плащания, така че този аспект трябва да бъде договорен индивидуално и не се извършва автоматично, като трябва да се разберете с всеки клиент поединично.
4. Марките се отличават слабо една от друга
Когато потенциалните клиенти сърфират във Фейсбук Маркетплейс, основната информация няма кой знае колко общо със самия продукт. Информацията за марката е вторична, като е достъпна едва когато потребителят пристъпи към завършване на покупката. Така че наименованието на марката почти не се изтъква.
5 основни съвета за това как да рекламирате във Фейсбук Маркетплейс
След като анализирахте всички аргументи “за” и “против” използването на Фейсбук Маркетплейс, важно е да имате предвид някои аспекти, за да можете максимално да извлечете полза.
1. Изберете име за продукта, което да работи добре при търсенето от страна на потребителя
Името на продукта трябва да е просто и за предпочитане е това да е дума, която потребителите използват, когато търсят да го открият. Опитайте се да се поставите на мястото на потребителя и си представете какво той евентуално би потърсил, за да намери продукта, който ще поставите за продажба.
Освен това предоставете всичката информация, която би могла да увеличи доверието на купувача, както и състоянието, в което се намира продуктът; времето, в което е бил използван; причината за продажбата; гаранции, сертификати и наръчници с инструкции.
2. Направете добри снимки
Заложете също така на добрите снимки на продуктите. В дигиталния свят изображенията са тези, които привличат вниманието на потребителите, а те обичат (и им е нужно!) да видят какво купуват. Така че представете продукта от няколко ъгъла, така че да може потенциалният клиент да го разгледа добре.
3. Рекламирайте продуктите си в конкретни групи
Добър начин вашите продукти да достигнат до повече хора е да ги публикувате в конкретни групи, които позволяват това рекламиране. Така че, потърсете за групи, свързани с продуктите, които искате да продадете, или групи, които са специално предназначени за покупко-продажби. Когато групите са много активни, обикновено на продуктите се обръща незабавно внимание.
4. Обновявайте публикациите си
Ето и един важен съвет по отношение на дирекрното влияние върху обхвата. В случай, че даден продукт не бъде продаден след 7 дни, обновете публикацията. Това ще направи така, че вашите продукти ще останат най-отгоре при резултатите. Достатъчно е да влезете в иконата с трите точки на миниатюрата със списъка с продукти и да изберете опцията за обновяване на списъка.
5. Достигнете до повече хора с други платформи
В заключенеи – добра практика е да достигнете до повече хора, като започнете да използвате маркетплейси, които са развити в по-голяма степен, като например OLX Business – най-голямата общност с обяви в България. Десетки хиляди бизнеси рекламират продуктите и услугите си в тази платформа, като се възползват от това, че ще бъдат достъпни да бъдат видяни в национален мащаб от повече от 7 милиона потребители месечно. Това са цифри, които не е възможно да бъдат пренебрегнати от която и да е фирма, която иска да се разрасне по траен и устойчив начин.
Ако още не познавате целия потенциал на OLX Business, достатъчно е да изпратите заявка да бъдете потърсени от нашите консултанти, без това да ви обвързва със сключване на договор, за да получите оферта, която е адаптирана към нуждите на вашия бизнес.