Има още един начин за плащане на покупки онлайн, като той се популяризира много бързо. Научете какво представлява Buy Now Pay Later (Купи сега, плати по-късно) и открийте дали да го включите във вашия бизнес.
“В брой или с карта?” До скоро това бяха най-обичайните начини на плащане. Понастоящем потребителите разполагат с нарастващ брой опции за извършване на плащане за стоки и услуги, било то във физически или в онлайн магазин. Това е специален начин на плащане, който става все по-популярен – това е системата Buy Now Pay Later. Научете какво представлява и дали да го включите в своя бизнес.
Buy Now Pay Later: какво представлява?
Buy Now Pay Later е начин за онлайн плащане, който разделя цената на покупката на равни вноски, като първата от тях трябва да бъде заплатена в момента на извършване на покупката. Останалите вноски се събират посредством заплащане с дебитна или кредитна карта, докато не се изплати стойността на покупката изцяло.
Тази система се различава от плащането на кредит, въпреки че има същата цел – изплащането да бъде разделено на вноски. За да използва системата Buy Now Pay Later, потребителят не е необходимо да се обвърже с никаква финансова институция, нито да има специален кредитен лимит. Освен това системата Buy Now Pay Later изисква само извършването на кратка предварителна проверка (в повечето случаи процесът е напълно автоматизиран) и ако потребителят бъде одобрен, незабавно извършва първата вноска по изплащането на покупката.
По този начин този модел позволява на всеки да извършва покупки онлайн и да заплаща на вноски, без такси и лихви, всеки продукт възможно най-евтино. Именно по тази причина този начин на плащане успява да спечели най-вече най-новите поколения потребители.
Защо Buy Now Pay Later е толкова важен за предприемачите?
Когато цифрите говорят, и боговете мълчат. Едно изследване на Консултативния съвет по световни плащания на Мастеркард сочи, че при 50 000 потребители в повече от 50 пазара, почти 25% от интервюираните потвърждават, че са използвали системата Buy Now Pay Later, а 14% изразяват намерението си да я използват оново през следващите 6 месеца. Освен това световният пазар на Buy Now Pay Later през 2022 година е оценен на 22,86 трилиона щатски долара, като прогнозите сочат ръст до 90,51 трилиона щатски долара през 2029 година. Тези цифри ще накарат много фирми до цял свят да предоставят на разположение този начин на плащане, като причините не спират до тук.
1. Повече продажби
Моделът Buy Now Pay Later позволява на клиентите да закупят артикули, които при други обстоятелства не биха могли да си позволят. С други думи данните показват, че потребителите са склонни да купуват повече, когато разполагат с опцията Buy Now Pay Later. Съгласно същия доклад 70% от потребителите потвърждават, че са извършвали покупка, понеже тази опция за плащане е била налична, а 32% споменават, че са имали намерението да изоставят покупката, ако тази опция не е била достъпна. Така че фирмите, които разполагат с метода Buy Now Pay Later могат да се възползват от повече продажби и от повече движение на стоката, която традиционно се продава много по-бавно.
2. По-добро изживяване при извършване на покупката
Моделът Buy Now Pay Later предлага по-добро изживяване за клиентите при извършване на покупката, тъй като ще отговори на тяхната необходимост и очаквания покупката да бъде разделена по облекчен начин на месечни вноски. По този начин потребителят ще извършва по-малки плащания без лихва и без досадната бюрокрация, стига да го прави на време.
3. Повече контрол и прозрачност
За разлика от кредитите системата Buy Now Pay Later не разполага със „ситен шрифт“ при взимане на плащанията, като се отразяват в момента на тяхното възникване. Потребителите винаги знаят какво да очакват и могат да контролират плащанията. По този начин ще имат повече доверие в момента на извършване на покупката, като в следствие на това фирмите могат да се възползват от огромен стимул на разплащането.
4. Опростено обработване на плащанията
Системата Buy Now Pay Later е бърза и лесна за ползване – било от гледна точка на клиента, било от гледна точка на бизнеса. От една страна потребителят не трябва да се занимава с безкрайни търсения във връзка с това как работи системата, достатъчно е да активира тази опция с едно кликване при завършване на покупката. От друга страна фирмите не е необходимо да използват време и ресурси, за да си намерят сътрудници, тъй като системата е интегрирана незабавно и автоматично.
4 добри практики как да приложите този вид решения за вашия онлайн магазин
Ако имате онлайн магазин и обмисляте идеята да въведете системата Buy Now Pay Later, съществуват някои съвети, на които трябва да обърнете внимание, за да постигнете успех. Отбележете си ги.
1. Изберете си доставчик за Buy Now Pay Later
Съществуват различни алтернативи на пазара за включване на този начин на плащане във вашия онлайн магазин. По време на избора трябва да обърнете внимание на условията за извършване на изплащането, които могат да варират от няколко седмици до няколко години. Ако средната стойност на покупка на клиент е висока, по-дългите периоди биха били по-добрият избор.
Освен това се уверете, че минималният и максималният кредитен лимит са подходящи за вашия бизнес и дали обхватът на географския регион включва пазара, в който извършвате дейност.
2. Обявете на вашите клиенти, че могат да купуват, като използват BuyNowPayLater
Следващият етап е да съобщите на клиентите си, че могат да извършват покупки, като използват системата Buy Now Pay Later. Публикувайте тази информация на вашия уебсайт и създайте страница за често задавани въпроси, където се обясняват ползите и условията за използване по ясен начин.
Освен това поставете тази информация на страниците по категории и на страниците на всеки продукт. Предоставете тази възможност за плащане по време на целия процес на закупуване, за да увеличите максимално възможността за конверсия (завършване на предварително зададената цел). Продължавайте да рекламирате системата за плащане Buy Now Pay Later във всичките си социални мрежи, които използвате, като изпратите известие по имейл на всички, включени във вашата база данни.
3. Включване в кампаниите
Винаги включвайте начина на плащане Buy Now Pay Later в своите промоции и кампании. Например споменете тази опция, когато рекламирате коледните си разпродажби, за да може аудиторията да предпочете да купува от вашата фирма.
4. Възстановяване на изоставени колички
Във връзка с вашата стратегия за възстановяване на изоставени колички, изпратете имейл, адресиран до вашите потребители, които не са завършили покупката си, със специална насоченост към опциите за разделяне на вноски на плащането с Buy Now Pay Later. Това може да е сигнал, че на клиента е необходимо да започне конверсия (завършване на предварително зададена цел).
В заключение, ако се съмнявате дали да включите Buy Now Pay Later във вашия онлайн магазин, отговорът е – ако можете, направете го. Това е особено важно, ако продавате скъпи продукти, но е полезно и за който и да е среден магазин, понеже новото поколение потребители използва този начин на плащане, за да купува продукти на каквато и да е стойност, дори и относително евтини продукти.
Buy Now Pay Later е все по-популярно и продължава да увеличава популярността си във все по-технологичния свят. Който не предоставя тази възможност, рискува да бъде задминат от конкуренцията. Така че обмислете идеята да дадете на клиентите си тази гъвкава алтернатива при закупуването, за да увеличите продажбите си, без неудобството на бюрокрацията или лихвите.
Друг начин да увеличите продажбите си онлайн е да разчитате на алтернативни канали за продажба извън вашия собствен уебсайт. Да се обърнете към платформи като OLX Business може значително да увеличи възможността вашите продукти и услуги да бъдат забелязани от нова публика. Това е най-голямата общност за реклами в страната и може да изложи вашия бизнес на над 7 милиона потребители месечно, като предостави над 700000 възможности за продажба всеки месец. Говорете с нашите консултанти, без да се обвързвате с договор, и се уверете за себе си как можете да постигнете устойчиво развитие на вашия бизнес с OLX Business.