Научете какво представляват информационните продукти, за какво служат и как можете да създавате и да продавате информационни продукти по практичен начин.
Силната дигитализация, която се случва след пандемията с Ковид-19, довежда до масовото разпространение на информационните продукти, и по-специално на дигиталните продукти, които предават някакъв вид познание. Тази нова идея довежда много предприемачи да осъзнаят, че могат да развиват собствен бизнес в тази област и да започнат да продават онлайн. Научете повече за това какво представляват информационните продукти, кои са предимствата им и как можете успешно да създавате и да продавате информационни продукти.
Какво представляват информационни продукти?
Информационният продукт е дигитален продукт, чиято цел е да показва как нещо се прави, да забавлява или да помогне при разрешаването на специфичен въпрос или проблем. Тоест за информационните продукти се схваща, че трябва да се използват изключително и само онлайн, като могат да бъдат платени или безплатни.
Нарастващата дигитализация спомага за увеличаването на този свят за дигитални бизнес възможности. Само за 2022 година онлайн продажбите се изчисляват на 5,7 милиарда долара за целия свят, като Европейският съюз е третият по големина пазар след Азия и Америка. Сред най-търсените сегменти на информационните продукти в онлайн пространството някои от категориите веднага се набиват на очи, като например пари и финанси, здраве и планове за отслабване или дори любовни отношения.
Кои са ползите за инвестиране в информационните продукти?
Съществуват големи ползи за вас като предприемачи при пускането на информационните продукти, а именно:
- Ще трансформирате познанията си в услуга и в източник на приходи по лесен и гъвкав начин, без да е необходимо да излизате от дома си. Например, ако сте учител по английски, можете да водите онлайн часове на този език за една по-широка публика;
- Можете да достигнете до повече хора в която и да е част на света, като разширите възможностите си за бизнес в сравнение с тези, които бихте имали, ако разполагахте само с традиционен бизнес;
- Разходите са по-ниски, тъй като не е необходимо да наемате помещение за ваш офис, нито да се запасявате с продукти. Освен това разходите за производство и реклама също така са по-ниски;
- Можете да продавате в който и да е часови пояс на което и да е място, като повтаряте и увеличавате мащаба на своя информационен продукт.
Какви видове информационни продукти съществуват?
Информационните продукти могат да бъдат в различни формати.
Аудио съдържание
Можете да създавате аудио информационни продукти, като например подкасти или аудиокниги, за да предложите по-сложни съдържания. Много хора предпочитат слушането пред четенето, като по този начин учат по-ефикасно.
Видео съдържание
Чрез видео съдържанието можете да създавате уроци, да организирате уебинари, мастеркласове или онлайн лекции. Този вид съдържание се търси изключително много – видеото продължава да бъде най-развиващият се онлайн формат и представлява една от маркетинговите тенденции, които печелят най-много клиенти.
Текстово съдържание
Можете също така да създавате писмено съдържание, като например електронни книги, информационни бюлетини, статии за блогове или онлайн списания, и др.
Менторство и онлайн курсове
Когато използвате всички предходни инструменти, ще се създадат по-цялостни продукти, като например програми за онлайн менторство, при които даден специалист по определена тема се събира с обучаващите се, за да сподели своя опит и за да ги ориентира. Могат също така да бъдат създадени онлайн курсове, като часовете се излъчват онлайн или се оставят на разположение материалите, нужни на обучаващите се за обучението.
Как да създавате и да продавате информационни продукти по практически начин?
Съществуват няколко стъпки, които трябва да следвате, за да създадете и да продавате успешно информационни продукти.
1. Изберете своята ниша за действие
Първото нещо, което трябва да направите, е да изберете тема за своя продукт. Насочете се към една ниша – ако говорите по няколко теми, ще разпръснете и ще загубите своята публика.
Тук трябва да си зададете два важни въпроса – кои теми интересуват вашата публика и по кои от тях притежавате специализирани познания? Отговорете на тези въпроси, за да си помогнете при извършването на вашия избор.
2. Определете продукта, който ще развивате
Това е моментът, в който трябва да определите продукта, който ще развивате, за вашата публика. Затова е нужно да разберете коя е вашата целева аудитория и да определите т.нар. персона (или типичния клиент) за вашия продукт.
По този начин ще можете да решите, разполагайки с повече познания за фактите, какъв вид продукт е подходящ да бъде представен – подкаст, видео уроци или електронна книга.
3. Погледнете какво вече е направено в тази насока
Важно е да се знае какви други оферти има на разположение по отношение на информационния продукти, който сте избрали да развивате. Потърсете по изчерпателен начин всичко, което вече е направено от други и е постигнало успех или което не е било толкова успешно. По този начин ще успеете да подобрите своя продукт и да намалите своя риск от неуспех.
4. Развивайте уникално и увлекателно съдържание
Това е една от най-важните стъпки. Съдържанието, което създавате, трябва да е уникално, интересно и достатъчно увлекателно, за да привлече вашата аудитория. Създавайте добро съдържание, извършете изчерпателно проучване и използвайте най-добрите източници на информация. Не забравяйте да използвате достъпен и ясен език, за да може вашето съдържание да се възприеме лесно от вашата аудитория. Редактирайте го добре и заложете на качествена презентация с въздействащ дизайн.
5. Интегрирайте своето съдържание в онлайн платформа
Помислили ли сте вече как ще разпространявате своето съдържание? Най-добре изберете някоя платформа за онлайн хостинг, която позволява автоматизиран процес и управление на вашите информационни продукти.
6. Създайте си страница за реклама
Това е моментът, в който трябва да започнете да рекламирате информационния си продукт. За тази цел трябва да си създадете атрактивна уебстраница, която да обяснява ясно и директно:
- Какъв е информационният продукт?
- Какви са ползите за тези, които желаят да си закупят вашия информационен продукт?
- Какво трябва да се направи, за да се получи достъп до вашия информационен продукт?
Тази страница ще функционира като „база-майка“, от където ще се направляват всички потенциални клиенти.
7. Определете стратегията си за комуникация
След като вече сте създали своята страница, определете си стратегия как да рекламирате. Заложете на силата на социалните мрежи и инвестирайте в реклами за тези, които потенциално биха се заинтересували, не само в социалните мрежи, но и в интернет търсачките. Създайте си стратегия за интернет маркетинг и рекламирайте продукта си на своя уебсайт или блог, за да разширите обхвата на посланието си.
8. Използвайте партньорски програми
Партньорските програми позволяват на дадени хора или платформи да рекламират вашите продукти в замяна на комисионни за продажбите. Това действие ще ви помогне да разширите своя спектър на дейност и да достигнете до повече хора.
Информационните продукти могат да създадат висок онлайн оборот. Защо не заложите на OLX по отношение на продажбите? OLX Business е дигиталният партньор на всички предприемачи, които искат да постигнат растеж онлайн по гъвкав и продуктивен начин.
Когато продавате в OLX, можете да създавате и да управлявате рекламите по прост начин, да се свързате с клиенти по безопасен начин и да разчитате на подкрепата на специализиран екип. Свържете се с нас.