Бизнес Aкадемия

Пълният списък за Черния петък

Онлайн продажби » Пълният списък за Черния петък

Подгответе вашата фирма с правилната информация и дайте тласък на вашия дигитален маркетинг и логистика за зашеметяващ край на годината.

Черният петък започва на 27-ми ноември. Ако все още се съмнявате дали да участвате в това събитие, ви предлагаме следните числови данни, които да вземете предвид:

Ако вече сте убедени, че Черният петък е за вас и за вашия бизнес, сме ви подготвили списък, който е подходящ завсички потребности.

Основно ръководство как да се подготвите за Черния петък за една седмица

Ако нямате време да започнете да се подготвяте добре за Черния петък, тук ви предлагаме най-важното:

Какво да направите?СложностВъздействие
Създайте профил в OLX и започнете да продавате онлайн на повече от 80000 потребители онлайн дневноЛесноВисоко
Изберете кошница с ключови продукти с висока степен на видимост за клиентите, които да включите в промоциятаСредноВисоко
Изберете степен на намаление на тези продукти: повечето потребители очакват да открият промоции между 25% и 50%СредноВисоко
Направете симулация за маржовете, постигнати за всеки продукт, и за степента на приложената промоцияСредноВисоко
Определете продължителността на кампанията: за целия уикенд, за един-два дни или дори за няколко часаСредноСредно
Създайте бюлетини (няколко) и публикации, които ще пуснете в социалните мрежи, което ще ви помогне да се откроите от другите маркиСредноВисоко
Създайте прогноза за продажбите и възложете поръчките на доставчиците, като имате предвид, че много от тях работят над капацитета на възможностите си в този периодЛесноВисоко

Ръководство на средно ниво за доброто изживяване на клиентите (между 1 и 2 седмици за подготовка)

Ако разполагате с малко повече време за планиране, освен тези от предходния списък, можете да добавите за извършване и тези задачи:

Какво да направите?СложностВъздействие
Определете политиката си за безплатна доставка и за връщане – дали това е приложимо за всички артикули или само за някои? Дали това включва само покупки над определена стойност или до определено разстояние? Знаете ли, че безплатната доставка е основният стимул при онлайн пазаруването при 9 от 10 клиенти?Лесно
Високо
Създайте персонализирани оферти – например съобразно типа клиенти. Изберете кои продукти и с каква отстъпка СредноВисоко
Подгответе процесите си за повишен брой заявки за обслужване на клиентите – чрез чат, имейл или чрез коментари в социалните мрежиСредноСредно
Създайте пространство (страница, раздел) с информация, посветена на събитието – с пояснения за промоциите, политиките на доставка и връщане, с често задавани въпроси, обслужване на клиентитеСредноСредно
Създайте възможности за ъпселинг и кросселинг, т.е. изберете продуктите, които ще предложите на вашите клиенти, в комбинация с други ключови продукти, за които ще има големи намаления (например: „на когото е харесал този продукт, ще му хареса и…“)СредноСредно
Създайте различни раздели на офертите: подгответе съдържание, което да дава предложения за подаръци (за Коледа, за обновяване на технологията вкъщи, за фирмите)СредноСредно
Гарантирайте точността на данните за наличностите – за да приложите тази стратегия за Черния петък през 2022 г. е необходимо да се създаде доверие по отношение на данните за стоката в наличност. Алтернативен метод е да направите предварителен списък със складовата наличностСредноСредно
Сравнете с конкуренцията. Изберете цената за Черния петък 2022 г. Определете цените на артикулите за разпродажба, като сравните с продажната цена на конкуренцията за потребителите. Така си гарантирате конкурентна цена по отношение с тези на основните ви конкуренти за артикули със същите характеристикиСредноСредно

Пълно ръководство за изненадващ Черен петък (между 1 и 3 седмици за подготовка)

Освен всичко вече казано дотук, обърнете внимание и на тези действия за едно пълно изживяване за клиента:

Какво да направите?СложностВъздействие
Създайте отлично изживяване при извършване на поръчката, с няколко начина на плащане и с адаптиране за мобилен телефон. Знаете ли, че когато продавате в OLX, можете да извършвате доставки, без да напускате дома си, със заплащане при получаване?СредноВисоко
Създайте известия на сайта: хронометри с обратно броене; съобщения за наличната стока; известия всеки път, когато някой извърши покупка – напомнете на посетителите, че времето минава, а вашите кампании за Черния петък няма да продължават вечноСредноВисоко
Създадете изненадващо изображение, което да отбелязва Черния петък – като например банерите в социалните мрежи или нови изображения за всеки сайтСредноСредно
Определете стратегия за социалните мрежи и за имейл маркетинг с оглед на това, че времето изтича – да се съобщи ли, когато остават 3 часа до края на кампанията? А когато остава 1 час? А 1 час след приключванетои на кампанията?СредноСредно
Подгответе какво ще бъде изживяването в следпродажбения период: Може да бъде нещо толкова просто като изпращането на имейл за изказване на благодарност, или един малко по-сложен вариант – програма за лоялни клиенти с отстъпки при допълнителни покупки и съдържание с добавена стойностСредноВисоко
Подгответе система за събиране и анализ на данните: определете първоначално как ще събирате и как ще обработвате данните за Черния петък (не само за продажбите по цял свят, а час по час и за всеки продукт) и определете предварително какви действия ще предприемете, ако се случи нещо непредвиденоСредноВисоко
Оценете и оптимизирайте възможностите на сайта на различни устройства, за да гарантирате, че разполагате със способността да се справите с прекалено големия трафикСредноСредно
Подгответе план за извънредни ситуации: опитайте се предварително да идентифицирате кое би могло да протече зле, защо и определете действията, които можете да предприемете при всеки сценарий (например, ако се получи грешка при някой от доставчиците)СредноСредно

Черният петък е на 27-ми ноември, като за много бизнеси това е възможност, която не е за изпускане. OLX Бизнес е вашият дигитален партньор, който ви позволява да започнете да продавате онлайн на над 80000 потребители дневно, без да се притеснявате.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото