Бизнес Aкадемия

Съвместна работа с инфлуенсъри – всичко, което трябва да знаете

Предприемачество » Съвместна работа с инфлуенсъри – всичко, което трябва да знаете
Съвместна работа с инфлуенсъри

Открийте предимствата на това да работите съвместно с инфлуенсъри и как да го направите по практичен начин.

Ако искате вашата марка или продукт да достигне до повече хора, решението може да бъде да работите съвместно с онлайн инфлуенсъри. Открийте кои са те, с какво се занимават и как могат да ви бъдат полезни, за да разширите вашия бизнес.

 

Кои са инфлуенсърите?

Онлайн инфлуенсърите са хора, които имат вярна публика, която ги следи непрекъснато в социалните мрежи, където могат да бъдат открити, като представляват достоверен източник на информация. Първите онлайн инфлуенсъри започват да използват блогове. В днешно време могат да бъдат открити предимно в социалните мрежи, като там имат най-много последователи, което представлява и най-голямото им влияние – откъдето произлиза и името им.

Има инфлуенсъри за различна публика (от гейминг до мода), като не съществува минимален брой последователи, за да може някой да бъде считан за инфлуенсър. Те могат да имат едва няколко стотици последователи или дори милиони, какъвто е случаят на Кристиано Роналдо, който е личността с най-много последователи в Instagram в света (526 милиона), като е задминат само от акаунта на самия Instagram (585 милиона последователи).

 

Защо инфлуенсърите са важни за марките?

Има различни причини, които карат най-иновативните марки да си партньорстват с онлайн инфлуенсъри. Ето и главните:

  • Даден инфлуенсър може да помогне на определена марка да стане известна, като ѝ помогне да бъде забелязана от целевата ѝ аудитория, която представлява интерес.
  • Инфлуенсърите успяват да се доближат най-много до потребителите, като заздравят връзката и с марките.
  • Предоставят на потребителите представа, получена от потребител, за определена марка или продукт, като помагат на целевата ви аудитория да опознае по-добре това, което правите и създават усещането за доверие.
  • Спомагат да се подобри онлайн търсенето на дадена марка или продукт посредством изграждането на линкове.

Инфлуенсърът може да бъде много повече от някой, който говори добре за вашите продукти. Най-добрите могат да успеят да обяснят каква е истинската същност на вашата марка; какви са ценностите, които защитавате, и какво ви мотивира да правите това, което правите. С други думи те са истинските посланници на вашата марка.

 

С какво трябва да внимавам, когато работя с инфлуенсъри?

Да работите с инфлуенсъри е предизвикателство за всеки управител със собствена марка. С тези съвети обаче, всичко ще ви се стори много по-лесно.

1. Определете целите си и сумата, която ще инвестирате

На първо място е много важно да установите целите, които искате да постигнете и сумата, която сте склонни да похарчите за тази дейност:

  • Кои са ключовите показатели за ефективност (KPI), които трябва да постигнете? Да увеличите трафика към своя уебсайт? За колко време?
  • До коя публика възнамерявате да достигнете?
  • Кой инфлуенсър се вписва в профила на вашата марка?
  • В кои канали ще провеждате кампанията си?
  • Колко общо ще инвестирате?

2. Открийте кои са най-подходящите инфлуенсъри, които се идентифицират с вашата марка

В зависимост от целите, които сте си поставили, открийте кои са инфлуенсърите, които най-точно пасват на вашата марка и могат най-добре да предадат желаното послание:

  • Какъв вид инфлуенсър е? Журналист, известна личност, специалист, микроинфлуенсър?
  • До колко си пасва с вашата марка?
  • Каква е степента на взаимодействие с акаунтите на инфлуенсъра?
  • По какъв начин се извършва общуването?

3. Опознайте техния свят

Не на последно място е важно да знаете каква е целевата аудитория на инфлуенсърите, които сте избрали. По този начин ще разберете дали тяхната таргет публика отговаря на вашата марка:

  • Какъв е техният пол?
  • На каква възраст са, къде се намират, какво е образованието им?
  • Какви са техните интереси, навици или хобита?
  • Как общуват?
  • Как си взаимодействат с инфлуенсъра?

4. Създайте стратегия относно съдържанието

След като идентифицирате с кои инфлуенсъри ще работите, набележете си стратегия за създаване на съдържание – на какви теми, обем, стил и формат за различните онлайн канали. Не следвайте безприкословно правилата, които действат в света на инфлуенсърите, помнете, че можете и трябва да допълните посланието, като използвате каналите в социалните мрежи на марката. Определете:

  • От колко броя съдържание ще се състои кампанията;
  • Какъв вид съдържание ще се създава – видео, информационни графики, серийни с продължение или други;
  • В кои канали ще се публикува – в социалните мрежи, блог, имейл, онлайн или традиционна медия;
  • Кое съдържание може да се обогати посредством платена реклама.

5. Използвайте ясен начин да съобщите за вашата марка

Въпреки че изборът на инфлуенсър ще падне върху тези, с които марката най-лесно се идентифицира, винаги предоставяйте кратки инструкции относно марката и каква е нейната цел. Тези кратки инструкции трябва да включват:

  • Коя е марката и каква е нейната история;
  • Кои са ценностите, които защитава;
  • Какъв е тонът на общуване с вашите потребители.

Тази информация ще помогне на инфлуенсъра, в момента на създаването на съдържанието, за да може то да съответства на целта на вашата марка.

6. Анализирайте резултатите

Трябва постоянно да следите състоянието на кампанията и накрая винаги да анализирате резултатите съвместно с избраните от вас инфлуенсъри По този начин ще можете също така да получите обратна връзка, която да ви помогне да се подобрите. Затова не забравяйте да анализирате:

  • Достъпа до публикациите;
  • Впечатленията;
  • Генерирания трафик към уебсайта;
  • Увеличението на броя на последователите в социалните мрежи;
  • Увеличението на броя на търсенията в съответните търсачки;
  • Конверсиите на уебсайта.

 

Съвместната работа с инфлуенсъри е благоприятна възможност да се спомогне за процъфтяването на бизнеса и да развиването на дадена марка. Тази стратегия може да постави вашата марка в радара на потребителите, но това не е единственият начин да постигнете растеж. С OLX Business вашата фирма ще получи достъп до най-големия портал за реклами в страната, с над 7 милиона потребители месечно. Ако искате да разширите вашия бизнес в най-големия маркетплейс в страната, говорете с някой от нашите специализирани консултанти.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото