Бизнес Aкадемия

Визитните картички – все още ли си струва да разполагате с тях?

Предприемачество » Визитните картички – все още ли си струва да разполагате с тях?
Визитните картички

Визитните картички са особено важни за много ситуации в ежедневието. Разберете защо и как трябва да си направите такива.

Визитните картички продължават да бъдат отличен начин да се представите пред света на бизнеса и да създадете добро първо впечатление. Но каква информация в крайна сметка трябва да съдържат? Какво спомага да бъдете запомнени и какви са техните предимства? Каква е разликата между традиционната и дигиталната визитна картичка, и как трябва да ги създадете, за да окажат някакво въздействие?

 

Какво представляват визитните картички и какви са техните предимства?

Визитната картичка идентифицира човека и неговия бизнес, като трябва да разкрива неговата визуална самоличност у корпоративния имидж на фирмата. Визитката трябва да съдържа обективна и подходяща информация за въпросното лице (като например неговото име, информация за връзка и длъжност) и за фирмата (например лого и адрес).

Това е първото впечатление, което ще оставите, така че отделете внимание на визитните си картички, защото те са особено важни, за да си изградите добър имидж. С други думи – в някои култури, като например в Япония, моментът на размяна на визитните картички се счита за нещо много важно, за да изразите своето уважение към другия.

Визитните картички правят реклама не само на вашата работа, но и на вашата фирма. Ето и основните им предимства:

  • Служат като средство за реклама на този, който се представя, и на фирмата, в той която работи;
  • Персонализират професионалните отношения;
  • Раздават се лесно;
  • Създават добро първо впечатление, като по този начин ще бъдете запомнени;
  • Насърчават доверието към професионалиста.

 

Каква информация трябва да включва визитната картичка?

Визитната картичка трябва да бъде ясна и кратка откъм съдържанието, което съдържа. Ето и данните, които не трябва да пропускате да включите:

  • Име на лицето, което се представя;
  • Професия или длъжност;
  • Име на фирмата;
  • Лого и слоган, в случай че съществуват и са подходящи.
  • Адрес, ако има такъв;
  • Телефон и/или служебен мобилен телефон;
  • Имейл;
  • Социални мрежи и уебсайт;

Важно е данните ви винаги да бъдат актуални. В случай, че правите някакви промени, трябва да актуализирате и визитните си картички. Ако дадете на някого неактуални картички (и в по-лошия случай – със зачеркната информация), може да се създаде впечатлението за липса на професионализъм и да се получи ефект, който е обратен на желания.

 

В какви ситуации е важно да разполагате с визитни картички?

Визитни картички трябва да се раздават на събития, на които присъствате, за да представлявате своята фирма – например на събрание с клиенти, на представяне или на лекция. Този жест спомага да отстоите позицията си и да останете запомнени от хората, които срещате. Също така би било от полза да се представите с визитна картичка на някое нетуъркинг събитие, на което можете да изградите социални контакти с различни професионалисти. Така ще бъде по-лесно да бъдете запомнени.

 

Какво представлява дигиталната визитна картичка?

Дигиталната визитна картичка не е нищо повече от адаптирана версия към времената, в които живеем, позволява да съдържа цялата информация за контакт, портфолиото и линковете към уебсайта и социалните мрежи, в които сте активни онлайн. Двете най-големи предимства на дигиталните визитни картички са това, че са интерактивни и че дават възможност за споделяне на вашата информация, с който и да е по всяко време, без да е нужно да се намирате физически на същото място.

Също така този вид визитки представляват перфектния начин да покажете, че сте напълно в крак с дигиталната ера. Освен това дигиталните визитки са по-евтини – не е необходимо да харчите пари, за да ги разпечатате и можете да ги актуализирате във всеки един момент. Някои от недостатъците, свързани с дигиталните визитки, е отсъствието на личен контакт и възможността не всички да успеят да имат достъп до тази версия.

 

Как да създадете добра визитна картичка, която да се запомни?

Да се създаде визитна картичка е лесно, но съществуват някои съвети, които можете да последвате, за да бъде запомнящо се вашето послание. Ето и 6 практични съвета.

1. Заложете на „чисто“ визуалното

Като винаги взимате под внимание визуалната идентичност на фирмата, заложете на изчистения визуален елемент с малко изображения за вашата визитна картичка. Поиграйте си с цветовете на своята марка и помнете, че цветовете оказват значимо влияние върху начина, по който хората възприемат бизнеса – синьото напомня за благоданадежност, зеленото – за спокойствие, докато жълтото е най-енергичният цвят.

2. Опростете информацията

Прекалената информация „ще препълни“ визитната ви картичка и ще я направи досадна и объркваща. Ограничете се до крайно необходимото, поставете само нужната информация за контакт и данни, за да могат лесно да се свържат с вас.

3. Винаги поставяйте актуална информация

Ако поставите остарели телефонни номера, адреси, неактуални социални мрежи и уебсайтове на своята визитна картичка, ще създаде впечатлението, че трябва да обърнете повече внимание на своето представяне. Промени винаги настъпват, но не забравяйте да актуализирате информацията си и да си разпечатате нови визитни картички.

4. Оставете своята следа

Да направите така, че визитната ви картичка да отговаря на визуалния стандарт и на ценностите на вашата фирма, не означава, че трябва да я направите скучна. Бъдете креативни, използвайте формат, който да ви отличава, като си поиграете с цветовете и структурата. Възможностите са много и ако се откроите, ще бъдете много по-лесно запомнени.

5. Включете QR код

Фактът, че имате визитна картичка в печатен вид, не означава, че не можете да включите и дигитални елементи в нея. Включете QR код, за да могат хората лесно да влязат на вашия уебсайт. Тази идея ще направи така, че да излъчвате модерност и ще превърне визитната ви картичка в много по-полезна.

6. Използвайте лицето и гърба на картичката

Не слагайте цялата информация само от едната страна на картичката. Използвайте едната страна, за да представите своята марка, а другата, за да поставите необходимата информация. По този начин ще постигнете повече баланс в представянето на вашата визитна картичка.

 

Какво отсъдихте – струва ли си все още да имате визитни картички?

Нека отговорим веднага на въпроса  „струва ли си все още да имате визитни картички?“. Разбира се, че да! Дали, за да създадете добро първо впечатление, или за да предоставите допълнителна информация – да имате визитни картнички показва професионализъм и че наистина ви интересува какво послание ще предадете.

В OLX Business ще помогнем на вашия бизнес да стигне далеч. Освен възможността да продавате на най-големия маркетплейс в страната, там можете да намерите специализирани дизайнери, които да подобрят имиджа на вашия бизнес.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото