Бизнес Aкадемия

Маркетплейсите: какво представляват, за какво служат и какви са техните предимства

Бизнес » Маркетплейсите: какво представляват, за какво служат и какви са техните предимства

Маркетплейсите са ефикасно решение за разрастването и за увеличаване на възможността вашият бизнес да бъде забелязан, като вложите ниска инвестиция. Открийте какво могат да направят за вашите продажби.

Ако искате да започнете да продавате продуктите си онлайн, но имате нисък бюджет, можете да направите първите стъпки, като използвате маркетплейсите. Ако вече разполагате с онлайн бизнес, тези платформи могат да дадат тласък на вашия обхват, за да достигнете повече клиенти. Научете всичко за тази добиваща популярност форма за продажби и открийте как трайно да разрастнете своя бизнес.

Какво представляват маркетплейсите?

Терминът „маркетплейс“ се образува при съчетанието на две думи – market (пазар) и place (място). Става въпрос за платформа за онлайн продажби, която събира множество търговци на едно място. Казано по друг начин – може да се оприличи на онлайн търговски център, чиито посетители могат да имат достъп до различни магазини.

OLX е пример за маркетплейс с успех на национално и международно ниво. По настоящем е най-голямата общност с обяви в Португалия, като разползга със 7 милиона потребители на месец и 1 милион, които го ползват на мобилните приложения. Обясняваме веднага как работи.

Как работят маркетплейсите?

Структурата на маркетплейсите се крепи на 3 основни стълба – продавачите, клиентите и платформата, която ги обединява.

Продавачите могат да представят и да организират продуктите си в маркетплейса, като предоставят информацията за тях, за да спечелят клиенти и да увеличат продажбите си. Клиентите търсят продуктите и услугите, които им трябват, точно както в онлайн магазин, само с разликата, че могат да имат достъп до много по-богат каталог, като могат лесно да сравняват цени и марки.. Платформата отговаря за управлението на достъпа и на двете страни, като улеснява взаимодействието между тях и извършването на покупка.

За фирмите, които искат да започнат да продават онлайн или вече го правят, но искaт да увеличат печалбите си, процесът е много опростен. Не е нужно да се тревожите за регистриране, хостинг, домейн или форматиране на платформата. Само трябва да качите продуктите си, да отговорите на въпросите на клиентите си и да уредите доставката, като всичко това се извършва на едно единствено място. Като предимствата не спират до тук.

Кои са предимствата на маркетплейсите?

Маркетплейсите предлагат много предимства, особено за фирмите, които продават продуктите си онлайн. Ето някои от главните предимства:

По-голям обхват

Маркетплейсите могат да са от решаващо значение, за да можете да достигнете до повече хора, защото се възползвате от възможността да бъдете забелязани, което се утвърждава посредством платформата. По този начин фирмите могат да достигнат до потенциални клиенти, които все още не познават марката ви. Например OLX Business разполага с повече от 7 милиона потребители на месец, като отваря вратите за повече от 700.000 продажби на месец.

Повече продажби

Когато имате по-обширен достъп до разнообразни потребители, възможностите ви за продажба се умножават. Освен това разнообразието на офертите и доброто познаване на обстановката карат потребителите да се връщат по-често  в платформата и да искат да прекарват повече време в нея. Този контекст увеличава вероятността същото лице да извърши няколко покупки.

Ексклузивни партньорства

Когато дадена фирма се включва в даден маркетплейс и например се регистрира на OLX Business, започва да се възползва от стратегиите, с които платформата разполага, за да увеличи възможността да бъдете забелязани. Освен, че ще започнете да разполагате със значителна публика, също така можете да използвате  логистичните партньори на маркетплейса. Да продавате посредством OLX Business означава да се възползвате от ексклузивните партньори за доставка и плащане по пощата на преверенциални цени.

Ниска инвестиция

Присъединяването към маркетплейс дава предимството да се вложите ниска инвестиция. Така ще можете да заделите повече ресурси за други стратегии за продажби или за инвестиции за разрастване, като извлечете полза от допълнителни канали за продажба.

Проследяване на резултатите

Маркетплейсите разполагат с  интуитивните инструменти за анализ на продажбите и резултатите, за да се постигне измерване на показателите на постигнатото в рамките на платформата. По този начин получава достъп до данни, които може да използва, за да изработи стратегии за растеж. Например OLX Business ще знае кои са продуктите които представляват най-голям интерес за купувачите и как даден сезон се отразява на продажбите. Освен това може да разчитате и на подкрепата нашите консултанти, за да използвате по-добре данните във ваша полза.

5 съвета, за да се откроите и за да продавате повече на даден маркетплейс

Маркетплейсите благоприятстват да бъдете забелязани по-лесно, но дали се възползвате от целия потенциал на тези дигитални витрини? Запомнете следните съвети, които могат да се окажат решаващи за постигане на промяна.

1. Включете маркетплейса в онлайн магазина си

Фирмите, които вече имат онлайн магазин, могат сравнително по-бързо да увеличат възможността си да бъдат забелязани, да ви се доверяват, възможността за промотиране, поддръжка и структуриране, благодарение на предлаганото в маркетплейса. Така ще се възползвате от много разнообразни начини на извършване на продажба, с възможността да включвате складовата наличност, като гарантирате плавното протичане на процесите.

2. Инвестирайте в добрите снимки на продукта

Тъй като маркетплейсите не позволяват на потребителите да видят, да пипнат или да изпитат продукта, много е важно да компенсирате този факт с  добри снимки на продукта. Така че изберете изображения с качество, които привличат окото, с добро осветление и направени от благоприятен ъгъл, които да предложат на потребителя възможността да получат най-истинското и пълно впечатление от продукта.

3. Предоставете добро описание на продукта

Слабите или зле изработените описания на продукта пораждат несигурност у потребителя, като го подтикват да предпочете конкуренцията. Така че бъдете ясни и предоставете информацията, която може предварително да изчисти евентуални съмнения, които биха възникнали у клиента. Подчертайте предимствата на продукта и съответните му спецификации, за да спечелите доверие у потребителя.

4. Осигурете различни форми за извършване на плащането

Много е важно да разполагате с различни  начини на плащане,  които да предложите на клиентите си, за да могат те да открият своя предпочитан метод при вас и да не е нужно да търсят при конкуренцията ви. Някои от най-използваните начини на плащане в Португалия са MBWay, с кредитна и дебитна карта, чрез банкомат или Paypal.

5. Гарантирайте отлично качество на обслужването

Така както във всеки онлайн магазин, продаването в маркетплейс изисква отлично обслужване. Важно е да отговаряте бързо на въпросите на клиентите, да гарантирате бърза и ефикасна доставка, като следите от близо въпросите при съмнение и евентуалните проблеми, които биха могли да възникнат при следпродажбеното обслужване  следпродажбеното обслужване. Безпроблемното изживяване в тази насока е от съществено значение, за да спечелите доверието на клиента и за да привлечете други посредством положителните отзиви, регистрирани на платформата.

 

OLX Business – най-големият маркетплейс в страната

Свързването на вашия бизнес с OLX Business означава да откриете нов хоризонт за продажби за вашата фирма. Обединете се с много бизнеси, които публикуват и промотират вашите продукти и услуги на нашата платформа и се възползвайте от незабавна видимост и от редица инструменти за трайно разрастване. Станете потребител на Business, получете достъп до база с милиони клиенти и увеличете продажбите си.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото