Бизнес Aкадемия

Изчисляване на продажна цена на продукт

Бизнес » Изчисляване на продажна цена на продукт
продажна цена на продукт

Как да зададете правилната цена на вашите продукти? Прекалено скъпо или прекалено евтино – това са капаните, в които можете да попаднете, когато задавате цена за вашите продукти. Стъпката към задаването на правилната цена за това, което директно продавате, оказва пряко влияние върху равнището на продажбите и броя на клиентите.

Един продукт с прекалено ниска цена може да доведе до финансови загуби или да бъде категоризиран като евтин и с лошо качество. От друга страна един продукт с много висока цена лесно може да ви изкара от бизнеса, защото съществува риск да не го продадете. Тогава, каква е вашата ценова стратегия и как да си утвърдите безопасно място на пазара?

 

Ценови стратегии: изчисляване на продажна цена на продукт

1. Добавете вашите променливи разходи към себестойността на даден продукт

Първата и най-важната стъпка е да знаете и да разбирате всички разходи, включени в лансирането на продукт. Ако изберете да сте посредник, с други думи да продавате продукти, които не са произведени от вас, то тогава е много по-лесно да пресметнете продажната цена на продукта.

Ако изцяло произвеждате определени продукти, които решите да продавате, то тогава трябва да знаете не само колко ви струва всеки материал, използван в създаването, но също така да изчислите и останалите ресурси, включени в производствения процес: фактури, заплати на служителите, наем за пространството, в което протича дейността.

Това ще ви помогне да прецените себестойността на продукта. Но без значение в коя категория попадате, запомнете времето, което влагате в бизнеса, промоционалните инструменти и тяхната доставка също имат стойност, която се отразява в пари. След като един сте път си записали всички описани разходи, преминете към следващата стъпка.

 

2. Добавете чистата печалба, когато изчислявате продажната цена на продукт

Това е една от причините, когато градите собствен бизнес – да генерирате печалби. След като един път имате променливи разходи за всеки един продукт, който продавате, е време да добавите и чистата печалба. Например, ако целите да направите 20% печалба от всеки продукт, трябва да вземете под внимание режийните разходи, които ще бъдат добавени към плаващите разходи, когато калкулирате продажната цена на продукт.

Също така е необходимо да познавате вашия пазар и дали цената, която получавате след добавяне на печалбата, е адекватна и приемлива. Ако не се зададе внимателно вашата ценова стратегия и продавате на двойна цена от тази на конкурентите, ще откриете, че е много по-трудно да печелите или дори да сте на нула. Обикновено клиентите се оглеждат като пазаруват, когато открият два идентични или подобни продукта на различни цени, те обикновено избират, това, което е удобно за тях.

 

3. Вземете под внимание и режийните разходи когато задавате себестойност на продукт

Режийните разходи са разходите, които плащате, без значение колко продукта продавате и те трябва да бъдат включени, когато разработвате себестойността на продукт. Например режийните разходи включват наема за работните помещения, ако има такива, поддръжка на оборудването, интернет абонамент, лицензи за експлоатация, като списъкът продължава.

Тези разходи съществуват, дори и да се случи да имате месец, през който да не продавате нищо, така че е важно да ги включите в крайната цена. В зависимост от броя на продадените продукти, режийните разходи за продукта варират. С други думи, ако продавате 30 продукта на месец, режийните разходи в крайната цена на продукта ще съставляват по-висок процент, отколкото ако продавате много голямо количество.

 

Една ценова стратегия, която може да направи цените привлекателни за клиентите и да увеличи печалбите от продажбите, е да намалите вашите режийни разходи. Например, ако решите да продавате онлайн и нямате физическо местоположение, цената на вашите продукти ще се понижи значително, докато поддържате чистата печалба на процент, който е във ваше предимство.

В същото време, ако наскоро сте стартирали вашия бизнес и не сте си купили уеб домейн, за да разкриете онлайн магазин, заради разходите и поради причини, свързани с времето, може да хвърлите един поглед на онлайн пазарните платформи и социалните мрежи.

Купуването на абонамент на пазарна платформа като OLX е малък режиен разход, но това ще ви донесе клиенти и може да се окаже стъпка в развитието на вашия бизнес. Ще сте в състояние да получите много по-достъпна цена за вашия продукт и следователно да сте по-напред от вашата конкуренция.

Но без значение, как изберете да продавате – онлайн или офлайн, когато калкулирате продажната цена на вашите продукти, е от съществено значение да имате предвид трите стъпки по-горе, в противен случай рискувате да сте на загуба и да не постигнете вашата основна бизнес цел – да генерирате печалба.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото