Бизнес Aкадемия

Разход за привличане на клиенти – как се изчислява и как да се намали

Онлайн продажби » Разход за привличане на клиенти – как се изчислява и как да се намали
Разход за привличане на клиенти

Научете какво представлява разходът за привличане на клиенти, как се изчислява и как да се намали по практичен начин.

Знаете ли колко трябва да изхарчите, за да спечелите един клиент? Точно за това служи разходът за привличане на клиенти. Този маркетингов ключов показател за ефективност ще ви помогне да разберете дали сумата, която инвестирате, за да постигнете растеж на пазара, наистина ще ви донесе възвращаемост. Изчисляването на този разход ще допринесе за взимането на по-добри решения и в крайна сметка ще ви послужи, за да подобрите състоянието на фирмените сметки. Научете повече за разхода за привличане на клиенти, как да го изчислите и какво можете да направите, за да го намалите.

 

Какво представлява разходът за привличане на клиенти?

Разходът за привличане на клиенти е този разход, който фирмата плаща, за да привлече един нов клиент. По този начин разходът за привличане на клиенти ще ви помогне да разберете дали направената инвестиция е била успешна или не.

Сред разходите за привличане на клиенти могат да се откроят:

  • Разходи за реклама;
  • Производство на печатни материали;
  • Заплати;
  • Комисионни за продажба;
  • Обучение на сътрудници;
  • Сдобиване с инструменти и софтуер за извършване на работа;
  • Участие в събития;
  • Разходи за връзки с обществеността;
  • Разходи за пътувания;
  • Телефонни разговори.

Впрочем клиентите, които трябва да бъдат взети под внимание при изчислението, трябва да са били привлечени директно чрез инвестиране в маркетинг и продажби по време на периода на анализ.

 

Как се изчислява разходът за привличане на клиенти?

Изчисляването на разхода за привличане на клиенти е просто. Достатъчно е да съберете разходите, свързани с този процес на преобразуване, и да ги разделите на броя на привлечените клиенти за даден период от време.

Например, ако дадена фирма харчи 1000 лева на година за маркетингови кампании, като с това успее да спечели 1000 нови клиенти, то разходът за привличане на клиенти ще бъде 1 лев за всеки нов спечелен клиент. Разходът за привличане на клиенти трябва да се отчита за конкретен период от време. Може да бъде за един месец, два месеца, три месеца, половин година, година или за какъвто и да е период, който е подходящ за вашия бизнес.

Разходът за привличане на клиенти може да бъде изчислен, като се вземе предвид не броят на привлечените клиенти, а стойността, която носят на фирмата. Затова е важно да се изчисли доживотната стойност (Lifetime Value [LTV]), която показва средната стойност, която всеки клиент купува за цялото време, в което е ваш клиент. За да получите тази информация, трябва да умножите средната стойност на всяка покупка по приблизителния брой покупки на даден клиент.

Например, ако имате онлайн магазин за обувки, клиентът може да си купи нещо от вас само веднъж. В този случай трябва да отчетете средната стойност на покупката, а разходът за привличането на клиенти трябва да е по-нисък от средната стойност на това, което клиентът е изхарчил при покупката. От друга страна, ако вашата компания продава софтуер, за чието използване се заплаща чрез месечен абонамент, доживотната стойност (life time value) по отношение на този клиент може да се отчита в продължение на няколко месеца или години.

По този начин, за да разберете дали разходът за привличане на клиенти е „в добро състояние“, вижте колко харчи клиентът по отношение на вашата фирма. Ако разходът за привличане на клиенти е по-нисък от доживотната стойност (life time value) или от средната стойност на това, което клиентът е изхарчил при покупката, то вашият бизнес е поел по правилния път.

 

Кои са предимствата на разхода за привличане на клиентиu?

Изчисляването на разхода за привличане на клиенти ще помогне на управителите да направят по-добри финансови планове за бизнеса, като по този начин взимат  по-добри стратегически решения.

Освен това, като изчислите разхода за привличане на клиенти, ще разберете дали този раход е задоволителен или ще трябва да се направи подобрение, като по този начин разберете в кои области трябва да се опитате да намалите разходите, които не са крайно необходими. Така ще успеете да постигнете по-добри инвестиции в рекламни кампании и ще подобрите стратегията си за привличане на клиенти.

 

Как да намалите разхода за привличане на клиенти по практичен начин?

Ако разходът за привличане на клиенти е твърде висок, съществуват някои стратегии, които можете да приложите, за да го намалите и да го оптимизирате.

Добавете стойност на вашата оферта

За да намалите разхода за привличане на клиенти, е от особено значение да добавите стойност за вашите клиенти чрез някои ползи, които могат да се окажат решаващи и да променят всичко. Безплатни и по-бързи доставки, ексклузивни промоции или политики на улеснено връщане са оферти, които могат да помогнат на клиента да се върне при вас и да купи повече.

Оптимизирайте своя уебсайт

Друг начин на подобрите разхода за привличане на клиенти е като създадете по-голям трафик към вашия уебсайт. Как да направите това безплатно? Оптимизирайте уебсайта си така, че да бъде по-лесно откриваем в интернет търсачките. Освен това трябва да анализирате поведението на своите посетители. Например, ако процентът на тези, които изоставят количката си, без да завършат покупката си, е висок, това може да бъде сигнал, че трябва да улесните процеса на сърфиране във вашия онлайн магазин.

Инвестирайте в автоматизирана платформа

Автоматизираната платформа е важна, за да можете да създавате и да развивате ефикасни стратегии за онлайн маркетинг. Тези платформи позволяват не само гъвкавост на процесите на изпращане на имейли до вашите клиенти, но и предоставят серия от аналитични данни, които могат да ви бъдат полезни в момента на вземането на стратегически решения.

Започнате стратегия по отношение на съдържанието

Една стратегия по отношение на съдържанието ще допринесе да се увеличи броят на посещенията на вашия онлайн магазин. Направете си блог и създавайте съдържание, което ще помогне да се разрешат конкретни проблеми на вашите клиенти. По този начин ще постигнете привличане на потенциални клиенти и ще започнете да създавате връзка с тях.

Ремаркетинг

Посредством кампаниите за ремаркетинг ще успеете да окажете повторно влияние върху хора, които са посетили вашия онлайн магазин, но по каквато и да е причина не са завършили своята покупка. Направете кампании, които са насочени към тези потенциални клиенти в платформи като Google Ads или Facebook Ads.

Съкратете ненужните разходи

Друг начин да намалите разхода за привличане на клиенти е да погледнете всички разходи и да прецените какво можете да съкратите. Дали ще е произвеждането на материали, пътуванията на екипа или участията в събития – винаги има как да се намалят разходите. Можете включително да изчислите разхода за привличане на клиенти за всяка отделна кампания, за да разберете кои кампании са били най-успешни и да продължите да ги правите, и кои трябва да съкратите или да премахнете.

 

В OLX Business ще откриете всичко, от което се нуждаете, за да оптимизирате своя разход за привличане на клиенти, като същевременно те ще направят така, че вашата фирма да постигне онлайн растеж. И всичко това се постига благодарение на екип от специалисти, които ще ви помогнат. Започнете да развивате вашия бизнес сега.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото