Бизнес Aкадемия

Спам: това ли ще бъде съдбата на вашите имейли?

Предприемачество » Спам: това ли ще бъде съдбата на вашите имейли?
cпам

Разочароващо е да разберете, че имейлът, който сте изпратили, не е бил видян от получателите, тъй като е попаднал в папката със спама. Научете 10 съвета, за да не изпаднете в това положение.

Това е доста разочароващо и често случващо се нещо: губите време и средства, за да изработите кампания за имейл маркетинг, която дори няма да бъде видяна, защото ще попадне в папката със спама. Алгоритмите са по-жестоки от всякога, което означава, че все повече имейли никога не достигат папката с входящи имейли. Съществуват обаче стратегии, които трябва да приложите, за да избегнете вашите имейли също да имат тази съдба. Научете 10 прости и практични начина да постигнете успех с това.

 

Какво е спам?

Спам представлява съкращение от английски език на Sending and Posting Advertisement in Mass (Изпращане и публикуване на масова реклама), като се отнася за съобщения, които са нежелани за получателя, като обикновено са изпращани масово и безразборно. Обичайно спамът се използва с търговски цели за разпространяване на информация относно продуктите и услугите на фирмата, без да е получено предварителното съгласие от лицето, което го получава, като може да включва също така и злонамерени практики на фишинг, използвани от кибер престъпниците.

Най-използваният начин на разпространение при изпращането на спам е чрез имейл, но също така може да се изпрати чрез SMS, или да се осъществи чрез телефонно обаждане или в социалните мрежи. Потребителите считат спама за причиняващ неудобство и за дразнещ, тъй като в по-голямата част от случаите, нямат никакъв интерес към съдържанието, което получават, а дори и да имат – това може да се е превърнало в нещо натрапливо, поради прекомерната честота, с която се изпращат съобщенията. Съществуват обаче и други причини, поради които фирмите искат да избегнат техните имейли да попаднат в папката със спама.

 

4 причини, поради които никога не трябва да извършвате спам

Спамът има различни негативни последици за всеки вид бизнес. Ще ви опишем основните от тях.

1. Дразни получателя

Хората не желаят да си губят времето с ненужна информация. Запълването на пощенската кутия на имейла със съобщения, за които човек не се е абонирал и не го интересуват, може да бъде доста дразнещо. Това е от емоциите, които никоя фирма не желае да събуди в своите настоящи или потенциални клиенти, с риск да ги дистанцира и това да бъде в ущърб на тяхната репутация на пазара.

2. Загуба на пари и на време

Всички имейли, които попадат в папката със спама, представляват загуба на време и на пари за фирмата. Човешките и финансовите ресурси, използвани за създаването на имейла, концепцията за дизайн, текстовете и тяхното конфигуриране, са пропиляни. Освен това какъвто и потенциален обрат на събитията, който имейлът би могъл да породи, няма да се осъществи.

3. Спамът е незаконен

Практиката на спам е незаконна, като дори се наказва от закона. Поверителността на личните данни е право, което все повече се цени и се защитава в целия свят, като спамът се счита за нарушаване на тази поверителност. Незаконно е да се изпращат съобщения за маркетинг директно на хора, които не са дали предварително изричното си съгласие, или на фирми, които са посочили, че не дават съгласието си. Това действие представлява нарушение, наказуемо с глоба от 1.500 до 25.000 евро, когато е извършено от физическо лице, или с глоба от 5.000 до 5.000.000 евро, когато е извършено от юридическо лице.

4. Деактивиране на имейл услуги

Доставчиците на онлайн услуги следват правила на онлайн поведение съобразно закона, като предвиждат механизми, за да се избегне практиката на спам. Затова в случаите, когато спамът е осъществяван няколко пъти, на фирмите могат да бъдат наложени наказания и  дори могат да загубят своите имейл акаунти.

 

10 начина да избегнете вашият имейл да попадне в папката със спам

Съществуват някои практически стратегии, които биха ви помогнали вашите имейли да не се озоват в папката със спама.

1. Получете изрично съгласие

Това е първата стъпка, за да си гарантирате, че вашите имейли няма да попаднат в папката със спама. Дори и имейлът ви да премине през филтрите за спам и да достигне до папката със входящи имейли, потребителят ще е склонен да го отбележи като спам, без дори да го отвори. Така че вместо да използвате купен списък с имейл адреси или да събирате безразборно такива, които случайно откриете, получете изричното съгласие на потребителите и се сдобийте с благоразположението на хората посредством абонирането им за вашите съобщения. Това не само е начин да избегнете попадането в папката със спама, но е и етично и законосъобразно условие.

2. Помолете абонатите си да отбележат вашия имейл адрес като безопасен

Програмите за имейл полагат усилия за непрекъснатото подобрение на вашите филтри за спам, за да бъдат те все по-ефективни. Казано по друг начин, тези програми смятат, че ако имейл адресът принадлежи към списъка с контакти, или ако вече се е осъществило взаимодействие между страните, не става въпрос за спам. Затова, когато изпращате имейли за добре дошли, помолете абонатите си да добавят имейл адреса на подателя към списъка си с контакти и да го отбележат като безопасен. Включете ясни инструкции, придружени със скрийншотове, които да покажат как се извършва това. По този начин подателите ще информират програмите за имейл, че вие като техен контакт не представлявате спам и ще продължат да получават в своята папка с входящи имейлите, за които са се абонирали.

3. Използвайте системата “double opt in” (за двукратно включване) от самото начало

За разлика от системата “single opt-in” (за еднократно включване), при която абонатите само попълват имейла си във формуляра си за абонамент и веднага биват включени в базата с данни, системата “double opt in” (за двукратно включване)  добавя втори слой защита, за да се гарантира, че контактите са наистина заинтересовани. В този случай потребителите получават имейл за потвърждаване на абонамента, което също така носи предимството да се създаде взаимодействие с получателя (в случая кликване за потвърждение), което се тълкува от програмата, че не е спам.

4. Създайте свой собствен списък с имейл адреси

Важно е вашият списък с имейл адреси да съдържа качествени контакти, т.е. наистина заинтересованите от вашето съдържание. За нищо няма да ви послужи база с данни с 1 милион контакти, от които само 300 реагират на вашите съобщения, тоест дори е неуместно, тъй като хабите ненужно ресурси, това засяга процента на отваряния и увеличава вероятността да попаднете в папката със спам.  Така че никога не наемайте и не купувайте списъци с имейл адреси. Създайте си собствен списък по органичен и естествен начин. Това може да не е най-бързият начин да увеличите своята база с данни, но е най-ефикасният. Не забравяйте, че в този случай по-малкото излиза повече.

5. Използвайте програма за имейл маркетинг

Не използвайте собствената си имейл програма за масово изпращане на съобщения. Използвайте програма за имейл маркетинг с добра репутация на пазара, за да се възползвате от нейните добри практики и препоръчани ресурси за изпращане на имейли. Освен това можете да удостоверите своя домейн и имейл адрес, което е начин да се утвърдите като легитимен подател и да се отличите от злонамерените имейл адреси, изпращащи спам и фишинг. По този начин можете да си гарантирате по-ефикасно доставяне на имейла и да избегнете пренасочването към папката със спам.

6. Внимавайте какво посочвате в темата на имейла

Съществуват някои думи, които действат като филтър за спам и който поради това трябва да бъдат избягвани, най-вече в темата на имейла. Например не се препоръчва да споменавате пари, отстъпки, безплатно или продажби. Освен това трябва да се избягва изписването на цялата фраза с главни букви или прекомерната употреба на удивителни знаци. Алгоритмите обаче анализират не само специфичните думи, но и общия контекст. Затова мислете по-мащабно и избягвайте фрази, които приличат на спам, дори и да не съдържат споменатите думи.

7. Поддържайте правилното съотношение между текст и изображения

Имейлът никога не трябва да представлява само едно изображение. Тъкмо обратното – това увеличава възможността да попаднете в папката със спама. Освен това даден имейл с много изображения може автоматично да бъде блокиран. По правило трябва да се спази приблизителното съотношение 40% изображения и 60% текст. Уверете се също така, че изображенията не са с голям обем, за да не увеличат времето за зареждане и отваряне на имейла. Съществуват някои платформи, които намаляват обема на изображенията, като запазват тяхното качество, и можете да ги откриете, ако бързо ги потърсите в интернет.

8. Прегледайте отново своите имейли

Филтрите за спам също така сигнализират и за имейли с грешки или с двусмислено значение, с цел да се предпазят потребителите от злонамерени имейли, които са били автоматично преведени. Затова направете граматична и семантична проверка на текста на имейла, за да се уверите, че няма грешки или неясни фрази. Можете да използвате онлайн платформите, които откриват граматични грешки, като дори можете да помолите някой да прочете текстовете, за да може по-лесно да бъдат открити евентуални пропуски, които са останали незабелязани.

9. Прегледайте отново списъка си с имейл адреси

Обърнете внимание на контактите, които не отварят имейлите си от доста време насам. Вероятно вече не са активни или дори и да са, се разкрива липсата на интерес към вашата фирма. Затова е добра идея да ги премахнете, за да не спада процентът на доставени имейли и за да се гарантира, че вашият списък се поддържа с високо качество. Не забравяйте, че качеството на базата данни е по-важна и по-ценна, отколкото нейният размер.

10. Улеснете премахването на абонамента

Понякога съществува изкушението да скриете или да направите по-малко видим линка за премахване на абонамента, за да не загубите този свой контакт. Въпреки това абонатът трябва да разполага с улеснен, бърз и ефикасен начин да премахне абонамента, в случай че пожелае това. Когато това не се случи, единственият начин, който остава на потребителите, за да престанат да получават вашите имейли, е да ги маркират като спам. Така че дайте им свобода на избор и улеснете изхода за тези, които не се интересуват от вашата фирма и поддържайте качеството на своя списък с контакти.

 

С тази информация можете да започнете да прилагате добрите практики на управление на вашата база с контакти, като избегнете вашите кампании по имейла да се озоват в папката със спам. Освен маркетинга чрез имейл, съществуват и други начини да достигнете до хиляди хора всеки ден по лесен начин. OLX Бизнес улеснява достъпа на фирмите до повече от 700.000 възможности за продажба всеки месец, което е особено важно за бизнесите с онлайн магазин. Можете да се включите в най-голямата общност с обяви в България и да се възползвате от голямо разнообразие от инструменти и инструменти за постигането на устойчив растеж на вашите продажби. Станете потребител на Бизнес и открийте всичко, което OLX Бизнес може да направи за вашия бизнес.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото