Ще се възползвате ли от най-ефикасните за вашия бизнес начини за реклама?
Много фирми присъстват в най-известните канали за разпространение на рекламата, като забравят, че има други начини за рекламиране, които са също така ефикасни и с голям потенциал, който може да бъде използван. Ще ви обясним как работят и как можете да се възползвате максимално от различните формати за уведомяване.
1. Реклами в социалните мрежи (Social Media Ads)
Цялата ви активност в социалните мрежи може да се раздели на две категории: платена или органична (неплатена). Чисто органичната работа, когато публикувате обичайните си постове на информационните канали на своите страници, няма да ви докара много далеч. Защо? Защото самите социални мрежи доказват това.
Една органична публикация във Facebook например се показва средно на близо 10% от последователите на дадена страница. Тази цифра може да се увеличи с малко, ако имате изключително голям брой споделяния. Този факт обаче означава, че ако вашата страница има 1000 последователи, едва 100 от тях ще виждат публикациите ви, като по този начин се губят 900 прекрасни възможности да достигнете до някого. Как да избегнете това? Като инвестирате в платени публикации, т.е. реклами в социалните мрежи (Social Media Ads).
Да заделите част от бюджета си за реклами в социалните мрежи е единственият начин да достигнете до по-широка публика и значително да увеличите броя на хората, които ще имат достъп до вашето съдържание. Освен това социалните мрежи разполагат с интелигентни инструменти, които да насочат публикациите ви към публика, която е сегментирана в доста голяма степен – освен че може да се подбере възраст, пол и местоположение, също така може да се направи избор и на образователна степен, професия, интереси и други променливи. Не само че ще достигнете до повече хора, но и ще откриете правилната аудитория.
Социалните мрежи също така позволяват да откриете нова публика, чиито представители да приличат много на настоящите ви клиенти; на хората, които посещават вашия уебсайт и на хората, които проявяват интерес към определена страница от вашия уебсайт. Всички тези възможности отреждат на този начин за реклама мястото на отправна точка с огромно значение по отношение на това, което демострира относно управлението на рекламирането.
2. Блог
Създаването на блог на вашия уебсайт е един от най-ефикасните начини за създаване на трафик и увеличаване на продажбите ви. Защо? Защото вашите потенциални клиенти не влизат във вашия уебсайт, като въведат директно вашия URL в браузъра, особено когато все още дори не познават вашата марка. Те са открили вашия уебсайт, когато са търсели отговор на запитване, което са имали, за нещо, което им е било необходимо. Тоест обикновено това, което хората са изписали в търсачката, много често е бил самият въпрос, който им е хрумнал, като например „как да извършвам повече продажби“. Така че ако съставите съдържание, което откликне на това, което хората мислят, докато търсят, вашата марка ще бъде намерена по-лесно в интернет търсачките. Ако само изложите своите продукти и услуги, ще бъде трудно вашият уебсайт да се появи при търсенето.
Освен това, с всяка следваща статия, публикувана във вашия блог, ще покажете колко добре познавате своята област и че разбирате добре това, от което клиентите ви се нуждаят. Какъв ще е резултатът? Ще се ползвате с тяхното доверие и ще се допитват до вас, а когато на клиента е нужна вашата услуга или продукт, ще изберат вашата фирма.
Така че погледнете какво е направила вашата конкуренция и ги задминете. След като започнете, определете си периодичност на публикуването, което трябва да спазвате с течение на времето. Създайте си блог с вярно, ценно, достоверно и актуално съдържание, за да генерирате пикове при посещенията на вашия уебсайт и да спечелите нови клиенти.
3. Google Ads
Google Ads е начин да подобрите позиционирането си в Google посредством създаването на платени реклами. Google ще показва на първо място вашата обява на потребителите, които търсят ключовите думи, които определите. Затова е важно първо да прецените кои са думите, свързани с вашата дейност, които са най-често търсени, за да могат потребителите да открият вашата фирма, когато търсят тези думи.
В Google също така е възможно да се извършва визуална реклама посредством банери (Google Display). Това означава, че визуалните ви реклами ще се появяват в определени уебсайтове, свързани с ключовите думи, които сте посочили, като обикновено тези сайтове имат вече постигнат значителен трафик и си струва да се възползвате от възможността да получите достъп до вече изградена и качествена аудитория.
Същото е валидно и за обявите YouTube Ads (които също принадлежат на гиганта Google). Със сигурност вече сте виждали тези обяви преди или по време на видео в тази платформа, като тази форма на реклама е с голям потенциал. Видовете реклама са разнообразни, сред които се включват реклами от типа bumper, in-stream и video discovery.
Цифрите са впечатляващи: 62% казват, че рекламата ги е накарала да бъдат по-склонни да обърнат внимание на рекламираната марка или продукт. Освен това 1/3 от потребителите използват Youtube не само за забавление, а също така и като начин да намерят повече информация за марки, продукти или услуги. По тази причина няма никакво съмнение, че е уместно да заложите на този начин за реклама.
4. Google Shopping
Google Shopping е начин за реклама, включен в търсачката Google, който предоставя на потребителите по практичен и много удобен начин изображения на търсените продукти заедно с подробна информация, като например името на продукта, цената, името на магазина и коментари. На самата страница от търсенето потребителят може да получи пълен набор от опции. Когато кликне върху продукта, лицето се изпраща към страницата на този, на когото принадлежи обявата.
Този начин на реклама е специално полезен за тези, които имат онлайн магазин и искат да увеличат възможността техните продукти да бъдат забелязани. Рекламирането в Google Shopping е добър начин да привлечете повече трафик към своя онлайн магазин и да получите посещения на страницата ви от хора, склонни да извършат покупка, което увеличава вероятността това да се случи веднага.
За да започнете, само трябва да създадете акаунт в Google Merchant Center и да изпатите списък с продуктите, които искате да продавате. За постигането на най-добър резултат включете възможно най-много информация относно продуктите си. Заложете на добро описание и използвайте изображения с високо качество. Тази платформа е добро място за рекламиране на промоционални цени, тъй като потребителите могат да сравнят незабавно вашите цени с тези на конкуренцията, като предлагащият най-ниската цена печели.
5. Facebook Marketplace
Маркетплейсите стават все по-популярни сред потребителите, като вече самият Facebook направи възможен този начин за реклама в социалната мрежа за своите потребители. Тази социална мрежа, която продължава да бъде най-голямата в света, вече не само се фокусира върху социалните взаимодействия, но и се разширява, като предлага този начин на реклама.
По този начин фирмите могат да развиват бизнеса си в рамките на самия Facebook, като е достатъчно само да създадат обява във Facebook Marketplace с необходимата информация за продукта. Тъй като Facebook Marketplace представлява платформа, която е интегрирана в самата социална мрежа, тя използва търсенията в Историята на потребителите, за да създаде оферти за продукти по персонализиран начин. Заинтересованите потребители се свързват с вас, договарят се и извършват покупката.
6. OLX Бизнес
OLX Бизнес е най-голямата общност с обяви в България и е част от най-голямата група традиционни мрежи в света, присъстваща в повече от 30 държави. Също така можете да пускате обяви на тази платформа, което позволява фирмите да бъдат в контакт с повече от 7 милиона потребители месечно, като и с 1 милион хора, използващи мобилни приложения – потенциал, който не е възможно да бъде пренебрегнат.
Фирмите избират OLX Бизнес, за да публикуват и да рекламират своите продукти и услуги, като незабавно се възползват от това да бъдат забелязани на национално ниво. Тази платформа разполага също така и със специфичните инструменти, предназначени за увеличаването на вашите продажби. Например ще имате достъп до фирмена страница със собствен домейн, включена в индекса на търсачките, и която може да бъде персонализирана чрез персонализирани теми, съобразно визуалната идентичност на вашата марка.
Друго предимство, което си заслужава да се разгледа, е фактът, че OLX Бизнес дава възможност за ексклузивни условия за доставка, с достъп до конкурентни цени, които са персонализирани спрямо вашия оборот. Включително можете да направите така, че да доставките ви да се извършват от едно определено място и да се управляват от портал, свързан с пощенските, телеграфни и телефонни служби. Процесите по изпращането са по-удобни и опростени, като дори можете да проследите състоянието на пакета, който сте изпратили.
OLX Бизнес предлага на ваше разположение различни статистики за резултатите от вашите продажби, като представлява добър начин да разберете кои са най-атрактивните обяви, кое е това, което най-много интересува купувачите или как сезонността оказва влияние върху вашите фактури в края на месеца.
Когато вече знаете за 6-те нови начина за реклама, вече е време да дадете нов импулс на своите продажби. Възползвайте се максимално от тези платформи за реклама, увеличете възможността да бъдете забелязани, спечелете лоялността на вашите клиенти, достигнете до нова аудитория и вижте как фирмата ви расте по устойчив начин. Станете потребител на Бизнес и съживете своя бизнес.