Бизнес Aкадемия

7 идеи как да увеличите онлайн продажбите си, ако сте малък бизнес

Бизнес » 7 идеи как да увеличите онлайн продажбите си, ако сте малък бизнес

Когато сте  предприемач, най-важното нещо е да отговорите на предизвикателствата с нови идеи и решения, които да ви помогнат да увеличите продажбите, така че вашият бизнес да остане актуален на пазара. Въпреки че всеки предприемач и всеки бизнес е различен, има и специфични цели и приоритети. Статистиките отчитат, че в основата на повечето решения на предприемачите е промяната в стратегията за разпределение на ресурсите по следния начин:

  • 29% от предприемачите избират да изместят фокуса си към определянето и оптимизирането на своя бизнес модел
  • 23% поставят своя фокус върху определението за продукта/услугата
  • 22% обръщат по-голямо внимание на рекламата

От нашия професионален опит с повечето предприемачи, знаем, че често е трудно да се прецени собственият бизнес, процес, в който трябва да се вземат под внимание много променливи, които биха били причината за възможна инерция на продажбите. Вземайки това предвид, създадохме този списък с идеи, който ще ви помогне да увеличите вашите онлайн или традиционни печалби, да подсилите вашия бизнес в дългосрочен план.

Изпъкнете с изображения на продуктите

За бизнеси, които искат да спечелят доверие и да вдъхнат увереност, използването на изображения трябва да се превърне в съществена част от процеса на продажбите. Но в последно време, вече не е достатъчно да се използват само изображения, трябва да го правите с умисъл. Когато се презентират продукти с помощта на различни визуални ефекти, помислете за важните функции, които биха заинтересовали вашите потребители.

В индустрия, в която изображенията имат решаваща роля, особено на първия етап, когато потребителят се запознава с вашите продукти, фокусът трябва да падне върху създаването на възможно най-впечатляващите визуални ефекти. Според статистиките, 75% от онлайн потребителите вземат решения да купят продукт на базата на изображение, което ги убеждава в това, заради качеството, което представя.

 

Как бихте могли да подобрите изображенията на вашите продукти?

 

  • Използвайте по-големи изображения, които имат добра резолюция, така че те да предоставят информацията, от която потребителят се нуждае;
  • Светлината е най-добрият приятел на вашите изображения: в зависимост от ресурсите, които имате под ръка, е важно да използвате светлината в полза на продуктите, които представяте, без значение дали е естествена или изкуствена;
  • Показване на продуктите от различни ъгли: не е достатъчно да имате няколко изображения, нужно е подробно да обрисувате всеки един ъгъл, тъй като потребителят може да бъде заинтересован от различна информация за продукта, който продавате;
  • Дайте на вашите изображения внушаващи заглавия, така че търсачките да ги сведат до вниманието на потребителите, това ще помогне за увеличаването на онлайн продажбите: въпреки че вашето изображение може автоматично да бъде назовано DSCjpg, то вие можете да го преименувате на -barbershop-guess.jpg.

Увеличете онлайн продажбите като рационализирате вашите операционни процеси

Успехът на вашия бизнес зависи от това, как се управляват операционните процеси, а това включва наблюдението на определени ключови показатели за продажбите като например предложени разходи, среден обем на покупката, брой нови клиенти и брой на повтарящи се клиенти.

Наблюдавайки и анализирайки тези показатели, ще сте в състояние да правите промени там, където вашият бизнес не е бил толкова успешен, колкото сте предполагали и да увеличите онлайн продажбите си. Тези промени може да включват:

  • Предоговаряне с доставчици, където определени продукти не са оправдали очакванията – когато определени продукти не носят печалби, можете да обсъдите това с вашите доставчици, като им обясните ситуацията възможно най-ясно. Ще ги убедите по- лесно, когато сте честни, като им обясните, че те биха могли да донесат печалби, ако ви помогнат да се вместите в по-съкратен бюджет.
  • Определяне на други ниши, в които вашия бизнес би се разраснал по-бързо – вашият бизнес е възможно да има много по-голям потенциал, отколкото си мислите, когато успеете да се съобразите и с други ниши, в които печалбите биха нараснали по-бързо. За да определите по-подходяща ниша, ще се наложи да прецените, с какви ресурси разполагате и след това, те ще ви отведат към най-доброто решение. Това ще ви позволи след това да анализирате колко достъпен е този пазар, на базата на това конкурентно предимство.
  • Определете по-добри решения за логистиката – подобно на предоговарянето, това решение има за цел да прецени вашите настоящи разходи, съгласно, което трябва да определите кои разходи могат да бъдат подобрени в логистичния процес, да следват метода на доставка или операционните системи, използвани в процеса.
  • Възлагането на определени по-малко важни дейности на външни изпълнители,, както и насочването на вашето внимание към дейности, които добавят стойност към вашия бизнес като предприемач, ще искате да имате контрол над повечето извършвани дейности за увеличаване на продажбите на вашия бизнес. Но времето често ще е предизвикателство, така че бихте могли да рационализирате тези дейности, като работите с партньори, които могат да ги поемат. Например, когато имате онлайн магазин, можете да разпределите бюджет за екипа и да представите вашите онлайн реклами, което определено ще ви помогне да популяризирате вашия бизнес.

Определете и мотивирайте целевата група, на която искате да продавате онлайн

Бизнесите, които успяват да направят съществени онлайн продажби, са тези, които определят много добре техните сегменти на целевия пазар, внимателно анализират основните фактори, които оказват влияние върху процеса на купуване. По този начин, вашият бизнес може да раздели своите оферти според клиентите и правилния момент за продаването на определен вид продукти.

Но за да се спечелят целеви пазарни сегменти, вашият план за продажби би трябвало да вземе под внимание по-задълбочени въпроси, като това да се определи какво мотивира купувачите. Това може да са техните нужди, предизвикателства или страхове.

Как можете да сегментирате пазара, за да разберете тези въпроси по-добре?

  • КОЙ е идеалният купувач: за да намерите отговора на този въпрос, можете да започнете с извършването на пазарно проучване от различни източници като статистики, интервюта, въпросници и така нататък.
  • КАКВИ са неговите цели, С КАКВИ предизвикателства се сблъсква и КАКВО можете да направите по отношение на това: при тази стъпка ще вземете предвид сведенията, с които се сдобихте по време на първата стъпка, както и целта на вашия бизнес.
  • ЗАЩО се сблъсква с тези предизвикателства, ЗАЩО вие сте единствените с решение и ЗАЩО не би приел вашата оферта: в тази стъпка ще анализирате много добре контекста на вашия бизнес като конкуренция, икономически фактори и така нататък.
  • КАК описвате вашите бизнес продукти/услуги, но също КАК поощрявате този идеален клиент да купи от васНе забравяйте да дадете име на това лице, което ще е вашият идеален клиент.

Можете да скицирате тези аспекти, така значително ще увеличите вашите шансове за превръщането на вашия бизнес в по-печеливш.

Наблюдавайте и се разграничавайте от конкуренцията

 Една от последиците на пандемията е потребителското поведение, подтиквано от нуждата да разбере възможно най-много за продукта, който се купува; този тип потребител има на една ръка разстояние всяка една информация за бизнеса, от който купува.

За такива хора, които знаят какво искат, но все още не са наясно коя е правилната опция за тях, вашият бизнес трябва да предостави този разграничител, който да ги насърчи да изберат вашите продукти.

Какво може да се окаже добър разграничител?

 

  • Съобщението, което трябва да предадете чрез продуктите, които продавате, е как те отговарят на определени нужди. Съобщението трябва да говори за предимствата, които потребителят ще има от момента, в който влезе в контакт с вашия бизнес до момента, в който ще използва този продукт. Добър пример за продаваните продукти на онлайн пазара е изграждането на привлекателно съобщение за бизнеса, което да се показва наред с логото на всеки изобразен продукт.
  • Вашата оферта може да е по-изгодната, а вашата работа е също така да съобщите това на потенциалните си клиенти. Вашите продукти или услуги трябва да бъдат придружени от описание, което обяснява какво предлагате за тази страхотна цена и защо сте по-добри от конкуренцията. Ето защо е жизненоважно да наблюдавате дейностите на вашата конкуренция и да откриете едно нещо, което ще ви разграничи от останалите.
  • Връзката, която имате с вашите клиенти може да е от предимство, когато искате да увеличите вашите онлайн продажби. Хората са загрижени за това, как марките взаимодействат с тях, поради което за много продавачи на дребно, които продават продуктите си онлайн, е много важно да комуникират с клиента, което ще затвърди тази уникална връзка. Не се колебайте да взаимодействате с клиентите, тъй като тази комуникация може да ви спечели страхотна репутация, която ще ви помогне за в бъдеще.

Търсете нови начини за продаване – увеличете онлайн продажбите си.

Ако искате да сте сигурни, че вашият бизнес е готов за несигурност, е много добре да имате добре формулиран план, чийто фокус да пада върху алтернативни методи на продажба. Какви алтернативни методи за продажба можете да тествате?

Локални продажби – ще сте в състояние да изградите общество около репутацията, която сте си създали с времето, а предимството на този метод е намалената конкуренция в сравнение с други средства за продажба;

Национални партньорства – ако искате да разширите вашия бизнес, този метод може да бъде правилният за вас, но ще трябва да вземете под внимание бизнес моделът, който имате, или този, който можете да осъществите в новия контекст;

Онлайн продажби – през последните години много бизнеси избраха да се разраснат онлайн, за да увеличат своите продажби и да монополизират пазара, но този метод изисква анализ на най-благоприятните платформи за увеличаване на онлайн продажбите.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото