Бизнес Aкадемия

Онлайн рекламиране – практическо ръководство

Онлайн продажби » Онлайн рекламиране – практическо ръководство
Oнлайн рекламиране

Научете какво представлява онлайн рекламирането, кои са неговите предимства и как да се възползвате от него за вашия бизнес.

Ако имате бизнес (независимо дали е физически или онлайн), онлайн рекламирането трябва да попадне в полезрението ви, за да достигнете до потенциални клиенти и да разширите своята дейност. Но какво в крайна сметка означава това понятие и какви са предимствата от него? Открийте как да  организирате добри онлайн рекламни кампании.

 

Какво представлява онлайн рекламирането?

Онлайн рекламирането е маркетингова стратегия, която включва използването на интернет  като средство за получаване на трафик към вашия уебсайт или за достигането на вашата целева аудитория. Включва например показването в страници с резултати от олайн търсачки, реклама в социалните мрежи, класифицирани реклами или изскачащи реклами на уебсайт. Можете също така да рекламирате и на уебсайтовете на ваши партньори, които разполагат с място за маркетинг или приложения (например игри).

Има някои прилики между онлайн рекламирането и традиционните методи на реклама, като например радиото, телевизията или външната реклама. Фирмите закупуват рекламно пространство в много канали – като например в социалните мрежи и в търсачките, където рекламират това, което намират за добре. Голямата разлика е в това, че за разлика от „традиционния“ метод за реклама дигиталният свят позволява да се рекламира чрез изображения или видео, позволява с точност да се сегментира аудиторията, като само се заплаща на кликване, което реално е извършено. Освен това е много лесно да бъде използвано, като можете да го развиете и да се обучите с материали, които са налични онлайн.

Онлайн рекламирането е бърз и достъпен начин за насърчаване на бизнес, продукт или услуга. С масовото използване на интернет, в страната има милиони потребители, които пазаруват онлайн, което прави все по-лесно да се достигне до все повече потенциални клиенти. Освен това можете да рекламирате на по-ниска цена, отколкото ако използвате традиционните медии. Целта на комуникацията е винаги една и съща – да се повлияе на потребителите да си закупят продуктите или услугите, което носи очевидна полза за фирмите.

 

Кои са ползите от онлайн рекламирането?

Когато замисълът е добър, фирмите непременно ще спечелят, ако използват онлайн рекламирането. Списъкът с ползите от този вид реклама е дълъг – ще откроим следното сред тях:

  • По-добра насоченост – чрез онлайн рекламирането можете да сегментирате кампанията си по по-точен начин, отколкото ако беше във вестник, по радиото или телевизията, като си гарантирате, че ще достигнете до точните хора;
  • По-евтини са – в сравнение с традиционните медии, по-евтино е да се рекламира онлайн, като много често можете да изберете начините как да заплащате за реклама (на впечатление, на кликване, и т.н.);
  • По-висока възвръщаемост на инвестициите – тъй като този вид реклама е по-евтин и по-сигурен, ще се нуждаете от по-нисък бюджет, за да спечелите правилните хора. Следователно възвръщаемостта на инвестициите ви ще бъде по-голяма;
  • По-бързи резултати – в момента на лансирането на онлайн кампанията започва да се оказва влияние върху публиката, която сте си определили, като взаимодействието може да бъде почти моментално – достатъчно е просто да се натистне един клик;
  • По-лесно могат да бъдат променяни – онлайн кампаниите могат лесно да бъдат прекратени или променени, като е възможно да измените визуалния компонент или самото послание;
  • Помагат да си създадете репутация и да запазите лоялността на клиентите си – освен, че ще ви помогне да продавате, онлайн рекламирането ще подпомогне вашия бизнес да изгради своята марка и да запазите лоялността на своите клиенти;
  • По-добра измеримост – накрая, можете да измерите всички аспекти на тези кампании, което ви позволява да извадите аналитични данни за в бъдеще.

Онлайн рекламирането ще позволи на всички фирми (независимо от техния бюджет и размери) да достигнат до нова публика по лесен, достъпен и точен начин.

 

Какви видове реклама съществуват?

Сега, когато вече познавате основните предимства на онлайн рекламирането, настъпва моментът да разберете какви видове реклами съществуват.

Банери

Банерите са рекламни материали, които са разположени на стратегически места на уебсайт. Който кликне върху банера, автоматично ще бъде пренасочен към електронна страница, където ще бъде подканен да извърши действието, което сте определили в своята кампания.

Блогове

Те са все повече на мода поради много причини. Фирмите залагат най-вече на собствено съдържание, именно в блоговете, за да създават съдържание по теми, които са свързани с тяхната област на дейност и с това, което тяхната целева аудитория търси.

Имейл маркетинг

Една добра имейл маркетингова стратегия ще помогне на вашия бизнес да създаде близки отношения с вашите клиенти, като им предлагате ексклузивно съдържание по имейла.

Онлайн търсачки

Говорим за Google, но не само. Bing или Yahoo са някои от търсачките, където можете да създавате текстови реклами с хиперлинк към страниците, които желаете. Също така можете да създавате реклами с изображения и дори с видео.

Изскачащи реклами

Изскачащите реклами са прозорци, които се появяват, когато даден потребител влезе на вашия уебсайт, без да предприема никакво конкретно действие. По правило предлагат ексклузивни намаления при покупка или приканват за абонамент за вашия бюлетин.

Социални мрежи

Няма социална мрежа, която да не позволява онлайн реклами – от мрежите, управлявани от Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp), до TikTok, като минем през Linkedin. Достатъчно е да определите своята аудитория, за да разберете в коя социална мрежа да рекламирате.

Ремаркетинг

Ако имате онлайн магазин, това е ресурс, който не трябва да пренебрегвате. Ремаркетингът ви позволява да въздействате повторно с реклама на потребител, който е посетил вашия уебсайт и не се е върнал. Не винаги се извършва покупка от първия път, а това е инструмент от огромно значение, който ще помогне на нерешителните да пристъпят към действие.

SEO (оптимизация за търсачки)

Не става въпрос за рекламиране в истинския смисъл на думата, а по-скоро за оптимизация на дигиталното съдържание на вашия уебсайт, за да бъде по-лесно намерен от онлайн търсачките. Това ще помогне на вашия бизнес да се показва сред първите резултати, не само по отношение на органичните търсения, но и при обявите.

Видео

Това е и ще продължи да бъде една от маркетинговите тенденции на бъдещето. Видео рекламата помага на вашата марка да стане „първата, която идва на ума“ на вашите потенциални клиенти. Можете да използвате канали като YouTube, TikTok, Vimeo или Vine.

Маркетплейси

Маркетплейсите (като OLX) позволяват на марките да разширят своя бизнес онлайн. Дали маркетплейсите продават дрехи, технологии, коли или продукти втора ръка, те събират на едно място различни търговци и така привличат повече потребители. OLX е най-големият маркетплейс в страната, с повече от седем милиона активни потребители всеки месец. Говорете с нас, за да научите как можем да ви подпомогнем и да подкрепим вашия бизнес.

 

Как да се възползвате от онлайн рекламирането

Когато вече познавате всички видове реклама, които съществуват, ще ви бъде по-лесно да създадете план за действие. Но как ще можете да се възползвате от дигиталния свят за своя бизнес? Следвайте тези седем стъпки.

1. Определете си цел

Първата стъпка от вашата стратегия трябва да премине през това да разберете каква цел искате да постигнете. Дали искате повече хора да посетят вашия уебсайт, да увеличите продажбите си, да имате повече абонати за вашия бюлетин? Не забравяйте да си поставите реалистични и измерими цели, за да можете в края на кампанията да разберете дали сте постигнали успех или не.

2. Определете си бюджет

Няма рекламна кампания, която да се прави без пари. Определете си бюджет, който се основава на вашите цели, но също така вземете под внимание действителността, присъща за вашата фирма. Уверете се също така, че не харчите повече или по-малко, от което се предполага.

3. Разберете на кого ще предавате посланието си

Знаете ли до какви хора ще достигнете? Създадохте ли си вече персона на купувача за вашия бизнес? Тази стъпка е много важна, за да можете да сегментирате вашата онлайн кампания и да си гарантирате, че вашите реклами няма да подминат тези, на които искате да въздействате.

4. Изберете средствата за комуникация

Да разберете кои са хората, на които искате да предадете посланието си, също така минава през това да разберете къде се намират те. Така че трябва да определите кои са средствата за комуникация, на които желаете да заложите, за да лансирате кампанията си. Може да е по-скоро за препоръчване да предадете посланието си в социалните мрежи или в блог, в търсачките или чрез имейл маркетинг – всичко зависи от това къде вашата аудитория прекарва повече време.

5. Определете визуалните елементи и съдържанието

Това е моментът, в който трябва да определите елементите, които ще използвате по време на кампанията. Адаптирайте визуалните елементи към образа на вашата компания, създайте изображение, което да въздейства, и изберете правилните думи, като винаги взимате под внимание хората, на които съобщавате посланието си.

6. Организирайте кампанията

Това е моментът на съставяне на кампанията. Задайте нужните настройки – сегментация, продължителност, бюджет, хиперлинкове и пуснете рекламната кампания.

7. Следете отблизо резултатите

Накрая не забравяйте да следите кампанията си, за да я адаптирате, където е необходимо, и винаги да измервате резултатите. Само посредством подробен анализ ще можете да си извадите нужните поуки по отношение на кампанията, която сте провели, за да се подобрите при следващите.

 

Провеждането на онлайн рекламни кампании може да донесе много ползи на компанията. Ако търсите лесен начин да разширите своя бизнес, опитайте да регистрирате фирмата в най-посещавания маркетплейс в страната. Чрез OLX Business ще получите достъп до персонализиран пакет реклами, до професионален уебсайт в рамките на OLX, както и до разширени статистики за проследяване на ефективността.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото