O Youtube е главната видео платформа в света и може да увеличи възможността вашият бизнес да бъде забелязан. Научете какво представлява Youtube Ads и как да се възползвате максимално от него.
Цифрите са впечатляващи – през 2021 г. общите приходи от реклами в Youtube надвишават 28 милиарда долара, като са се увеличили с 46% в сравнение с 2020 г.. Това е вторият най-посещаван сайт в света, който е бил посетен около 14 милиарда пъти всеки месец. По тази причина Youtube привлича все повече вниманието на марките, които искат да бъдат рекламирани и да се възползват от широкия достъп до публика на тази платформа. Открийте предимствата и недостатъците на това да инвестирате в Youtube Ads и научете няколко съвета как да създадете отличната реклама.
Какво представлява YouTube Ads?
YouTube Ads е платформа за реклами в Youtube, където е възможно да извършвате платено разпространение на креативни промоционални клипове, които да бъдат показвани преди или по време на видео клиповете, които потребителите гледат или когато търсят за определен продукт или марка.
Фирмите могат да създават реклами например с цел брандиране, да популяризират продуктите и услугите си, за да запознаят потребителите с марката, за да рекламират корпоративни видео клипове, за да насърчават включването в мейлинг лист (абониране за списък за имейл маркетинг) или инсталирането на приложения.
В обобщение това е един силен канал за дигитална комуникация. Когато е включен в онлайн маркетинговата стратегия, позволява да се достигне до повече хора, които могат да станат потенциални клиенти.
Какви видове Youtube Ads съществуват?
Рекламите в Youtube могат да бъдат с различен формат и различно място на публикуване, което е важно да се знае, за да се адаптират към целта на кампанията.
1. Youtube Ads в поток с възможност за пропускане
- Място на показване: страници за посещение в Youtube и в партньорски страници/приложения.
- Цели на кампанията: продажби, потенциални клиенти, трафик към уебсайта, популяризиране на марката и увеличаване на възможността за достъп до клиенти, вземане под внимание на продукта и на марката.
Форматът Youtube Ads в поток с възможност за пропускане се състои в това да се осъществи възпроизвеждане на видеото преди, по време или след други видео клипове. След 5 секунди посетителят има право да игнорира рекламата, като натисне върху “skip ad” („пропусни рекламата“).
Щом този вид реклама е с възможност за пропускане, много е важно да обърнете специално внимание на началото на видеото и да дадете достатъчна причина на потребителя да продължи да гледа след петата секунда. За малкото време, което имате на разположение, заложете на въздействащо аудио и на вдъхновяващ тон, за да грабнете и да задържите потребителя. Въпреки това макар и рекламата да бъде пропусната, има голяма вероятност потребителите да посетят канала на марката за разлика от онези, които никога не са имали шанса да видят рекламата.
2. Youtube Ads в поток без възможност за пропускане
- Място на показване: страници за посещение в Youtube и в партньорски страници/приложения.
- Цели на кампанията: популяризиране на марката и увеличаване на възможността за достъп до клиенти.
Форматът Youtube Ads в поток без възможност за пропускане е подобен на предходния, като за разлика от него в този случай потребителят е длъжен да изгледа рекламата до края, за да може да продължи да гледа видеото, което е започнал.
Този формат реклами е с продължителност, която е равна или по-къса от 5 секунди, и понеже не може да бъде пропусната, рекламата трябва да съдържа кратко съобщение и да приканва към действие, за да може дори и на този който макар и да не е заинтересован от рекламата, да му бъде привлечено вниманието. Добър пример за това е да се покаже цената на вашия продукт или услуга по много директен начин.
3. Youtube Ads – кратки ударни реклами (bumpers)
- Място на показване: видео клипове в YouTube и партньорски сайтове/ приложения.
- Цели на кампанията: популяризиране на марката и увеличаване на възможността за достъп до клиенти.
Форматът на кратките ударни реклами Youtube Ads се състои във възпроизвеждането на видео с минимална продължителност от 6 секунди, преди, по време или след друго видео, без възможността за пропускане на рекламата. Фактът, че са с намалена продължителност, превръща този вид реклами да бъдат добре приети от потребителите.
Въпреки това те също представляват предизвикателство за марките, понеже ограничават качеството, което се представя. Затова добра практика е този формат да се използва като допълнение към видео от по-голяма кампания – като например тийзър или при пускането на продукт, или при представянето на събитие.
4. Youtube Ads видео реклами в емисия
- Място на показване: в резултатите от търсенето в YouTube, заедно с други свързани видео клипове в YouTube, и на мобилни устройства – на началната страница на YouTube.
- Цели на показване: вземане под внимание на продукта и на марката.
Форматът на Youtube Ads видео рекламите в емисия се състои от умалено изображение на вашето видео с определен текст, като целта е да се накарат потребителите да кликнат върху него, за да видят цялото видео. Няма ограничение на продължителността, защото рекламата съдържа само линк, който води публиката на друго място (към страницата за посещение или към канала на рекламиращия).
Дори и потребителите да не кликнат върху рекламата, увеличаването на възможността да бъдете забелязани не спира да бъде насърчавано, тъй като публиката е изложена на изображението в умален вид и на заглавието. От друга страна, който кликне, проявява истински интерес към съдържанието, щом е предприел действие по собствена инициатива, за да види повече.
Предимства и недостатъци на това да се рекламира чрез Youtube Ads
Преди да инвестирате в Youtube Ads, е важно да познавате предимствата и недостатъците, свързани с него, за знаете дали си струва да похарчите част от своя бюджет за тази социална мрежа.
Предимства на рекламирането в Youtube Ads
На първо място, както вече беше споменато, цялата аудитория е в YouTube – не само тези, които постоянно използват интернет, но и потребителите, които случайно са влезли там. Посещаващите сайта прекарват средно 19 минути дневно в Youtube, което позволява на фирмите да се възползват от известна част от това време, за да представят своето собствено съдържание.
Освен това съществуват канали, посветени реално на всички теми, което позволява да се окаже лесно влияние върху целевата аудитория и да се достигне до тези, които е най-вероятно да се превърнат в купувачи. Заплаща се обаче само когато потребителят извършва взаимодействие с рекламата. По този начин платформата не само защитава времето на зрителя, но и бюджета на рекламиращия.
Недостатъци на рекламирането в Youtube Ads
Не всичко е цветя и рози, когато се рекламира в Youtube Ads. Фактът, че това е една от най-популярните платформи, означава, че ще имате повече конкуренция, което на свой ред увеличава разходите, за да може вашето съдържание да бъде видяно.
От друга страна успехът на рекламите зависи от това дали са създадени ефектни видео клипове, което много често носи увеличени разходи, което означава, че трябва да се положат повече усилия за създаването на рекламата в сравнение с другите платформи. Така че e Youtube Ads е добра платформа за реклама за марки, които разполагат с възможност и средства за създаване на добри клипове.
От друга страна това, че рекламиращият заплаща само при извършване на взаимодействие, това не означава, че потребителят непременно ще се превърне в клиент. Потребителят може в действителност да кликне, защото рекламата е привлякла вниманието му, без да завърши действието по желаната покупка.
Освен това тази платформа постоянно се развива, което превръща управлението на рекламите в истинско сложно предизвикателство. С други думи рекламирането в Youtube Ads предполага постоянно проследяване и оптимизиране, което изисква време и специализирани умения.
Рекламирането с Youtube Ads – стъпка по стъпка
Да се рекламира в Youtube Ads може да бъде сложен процес. Въпреки това съществуват прости стъпки, които трябва да извършите, за да създадете първите си кампании и да се развиете оттам-нататък. Предварително условие е да имате бизнес канал в Youtube, който да бъде надлежно конфигуриран и оптимизиран с цялата необходима информация, с профилна снимка и банер.
1. Създайте си акаунт в GoogleAds
YouTube Ads е неразделна част от Google, поради което създаването на реклами в Youtube се извършва в Google Ads. Така че – създайте си акаунт в Google Ads, като следвате всички инструкции, които са показани. Трябва да попълните полетата с информация и да конфигурирате своя начин на плащане.
2. Впечатлете в 5 секунди
Истина е, че не всички видове реклами са ограничени от към време, но това е едно добро правило, което е полезно да бъде спазвано. Ако не успеете да убедите някой да продължи да гледа или да кликне през първите 5 секунди на видеото, то вероятно това е така, защото видеото не е ефикасно. Независимо от избрания формат е важно видео клиповете да привличат вниманието на аудиторията със съдържание, което изпъква и е лесно за разбиране.
3. Задайте бюджета
След като си създадете акаунт е необходимо да определите бюджет, т.е. колко ще похарчи YouTube Ads с тази кампания. Ако тепърва започвате, за препоръчване е да стартирате с ниски цени и постепенно с проследяването на резултатите можете да увеличите инвестицията.
На този етап трябва да изберете начина, по който да бъде използван бюджетът: дали да бъде посредством PPC (цена на кликване) или PPV (цена на гледане). В първия случай платформата налага плащане само ако потребителят е извършил действие по отношение на рекламата, а във втория случай се налага плащане само когато рекламата бъде гледана в продължение на повече от 30 секунди.
4. Конфигурирайте рекламите
След това можете да определите профила на потребителите, на които е показана рекламата. Платформата позволява да се сегментира аудиторията по различни показатели като например възраст, пол, регион, интереси. По този начин е по-лесно вашата реклама да бъде показана на правилните хора, като се работи интензивно в тази ниша и се избегнат разходи за хора, които не са част от вашата целева аудитория.
Тази стъпка е от голямо значение за постигането на по-осезаеми и бързи резултати, поради което трябва да се планира предварително в рамките на една по-широка онлайн маркетингова стратегия.
5. Следете показателите в Youtube Ads
След като рекламите вече са активирани, важно е да следите показателите, които отразяват до най-голяма степен успеха на вашите кампании. Ето и някои от най-често срещаните:
- Показвания: броят на пътите, в които рекламата е била показана.
- Гледания: броят на пътите, в които рекламата е била гледана поне за 30 секунди.
- Взаимодействия: отнася се до главното действие, което се свързва с формата на рекламата.
- Цена на гледане (PPV): показва цената, която се заплаща за всяко гледане на рекламата в продължение на поне 30 секунди или за цялото времетраене на рекламата, ако тя е по-къса.
Youtube Ads е важен инструмент за увеличаване на онлайн присъствието, но не е единственият. OLX Business (най-голямата общност за обяви в страната) се използва от десетки хиляди фирми, за да рекламират своите продукти и услуги. Това са повече от 700000 възможности за продажба всеки месец, което представлява значима възможност да бъдете забелязани на национално ниво, за да увеличите печалбите си. Поискайте от някой от нашите консултанти да ви предложи оферта, която е персонализирана спрямо вашите необходимости, без да се обвързвате с договор, и се уверете за себе си какво може OLX Business да направи за вашия бизнес.