За да се уверите, че сте готови за Коледа и Нова година, сме ви подготвили контролен списък с всичко това, което трябва да проверите, за да видите дали сте готови за следващите седмици. Ако получите резултат, който е по-висок от 10, сте подготвени да посрещнете Коледа.
1. Определили сте си ясна цел за вашата дигитална маркетингова стратегия
Имате ясен показател, който да използвате за изчисление, като например коефициента на конверсия на уебсайта, средна стойност на поръчката, брой единици на транзакция, коефициент на конверсия на имейла или брой абонати.
Определили сте си целта за постигане и знаете как да извличате данни. Да имате ясна цел за Коледния период ви помага да си гарантирате, че всички статегии и инициативи са съгласувани помежду си и са последователни.
Статия по темата: 8 безплатни инструмента за подобряване на стратегиите за продажба
2. Украсили сте онлайн магазина си и социалните си мрежи с коледни мотиви
Един от най-простите начини да се откроите по време на Коледа е да украсите онлайн магазина си, бюлетините и социалните си мрежи, както бихте направили и в реалния си магазин. Падащ сняг, коледни дръвчета, усмихнати Дядо Коледа – декорацията на вашето онлайн присъствие съответства ли на сезона? Ако отговорът ви е “да” за повечето ви онлайн канали, отбележете си една точка към резултата за вашата стратегия за дигитален маркетинг.
3. Определили сте си код за отстъпка за вашите кампании
За да улеснят изчислението на резултатите и за да си създадат лоялни клиенти, които да купуват, много марки избират да си създадат код за специална отстъпка за сезона, като например KOLEDA2022. По този начин тези, които получават вашите бюлетини или следят социалните ви мрежи, ще имат допълнителна причина да извършат покупка. Ако сте приложили тази стратегия или неин вариант, добавете точка към стратегията си за дигитален маркетинг.
4. Избрали сте продуктите и отстъпките, като сте им отделили специално внимание
Знаете ли вече кои продукти ще бъдат с отстъпка, с колко ще бъде отстъпката и къде ще бъде обявено това? Ще поставите ли най-големите отстъпки за най-известните си стоки? Ако отговорът е положителен, вече знаете – добавете още една точка към стратегията си за дигитален маркетинг. Трябват ви обаче още няколко, за да можете да съберете 10.
5. Продавайте онлайн на 80000 потребители дневно
По определение стратегията за дигитален маркетинг е един от най-
простите начини да постигнете целта си. С присъствието си в OLX можете, без да имате познания по програмиране, да продавате онлайн на повече от 80000 купувачи дневно и на 15 милиона посетители всеки месец в най-големия маркетплейс в страната. Ако още не сте го направили, започнете тук.
6. Опростили сте процеса на завършване на покупката за нови потребители
Знаехте ли, че 73% от купувачите са склонни да изпробват нови сайтове, ако открият перфектния подарък? Улеснете процеса за тези, които ви посещават за първи път, като предложите отстъпки при първа покупка или безплатни разходи по доставката. Не забравяйте, че за новите посетители има най-голяма вероятност да изоставят количката за пазаруване.
Ако вече сте направили “упражнението” да се поставите на мястото на своите клиенти, помолили сте някой извън фирмата да тества извършването на закупуване и ако сте направили подобрения наскоро, за да улесните процеса на завършване на покупката, получавате точка за себе си и в полза на стратегията за дигитален маркетинг.
7. Създали сте ръководства и потребителски кошници за Коледа, за да улесните избора на стоки
Опростете процеса на избор с ръководства и потребителски кошници за Коледа, насочени към профилите на най-често срещаните ви клиенти: за майки; за тези, които обичат спорта; за феновете на технологията; за най-
малките; за двойки; за гаджето. Ако вашата оферта е твърде обща, опростете я с ръководства за закупуване на стоки за всяка потребителска група, възрастова група или група по интерес.
8. Подсилете помощта, оказана на клиента, като част от стратегията за дигитален маркетинг
Във време, когато се очаква рекорден наплив към електронната търговия, качеството на помощта, оказана на клиента, е един от факторите, който откроява едни марки пред други. Според едно скорошно изследване за 93% от клиентите качеството на помощта, оказана на клиента, е от ключово значение да решат да се върнат отново на страницата. Ето и някои действия, които трябва да включите във вашата стратегия за дигитален маркетинг:
- Отговаряйте на искания, запитвания и оплаквания от страна на клиента в рамките на по-малко от час
- Анализирайте и отговаряйте на ревютата на клиентите в Гугъл и в други сайтове зс оценка
- Създайте раздел с “Често задавани въпроси” (FAQ) за бърза справка
- Направете възможно да се оказва помощ на клиента посредством множество начини – чез имейл, чат, SMS, WhatsApp или в социалнитв мрежи
- Разполагайте с предварително подготвени отговори, за да бъде по- бързо отговарянето и за да бъде без грешки
- Създайте автоматични отговори за благодарност и за “Добре дошли”
Ако сте приложили поне 3 от тези, отбележете си 1 точка. В противен случай – преминете към следващия параграф, без да си добавяте точка.
9. Стратегията за дигитален маркетинг проследява фазата след посещението на уебсайта
Възползвайте се от тази възможност, за да си гарантирате увеличаване на броя на абонатите за вашите известия по имейл. Един от начините е да изведете на преден план полето “абонирайте се за бюлетина” на вашия уебсайт.
От друга страна повечето инструменти за онлайн магазин и за имейл маркетинг позволяват да автоматизирате имейлите до клиентите ви, които изоставят количката за пазаруване, без да е необходимо да можете да пеограмирате.
Приложили ли сте тези 2 действия? Ако да, добавете точка и продължете със следващия въпрос.
10. Маркетинговата ви стратегия е персонализирана
Ако каналът, който генерира най-много продажби за вас, е Facebook и ако хората, които най-много взаимодействат с вашите публикации, са мъже на възраст 25-34 години, вече знаете за кого и къде да създадете персонализирана кампания.
Социалните мрежи ви позволяват да насочите публикациите си (както платените, така и безплатните) към публиката, която е най-подходяща за вашия случай. Възползвайте се от тази функция, за да генерирате достъп за тези, които ви посещават.
11. Улеснили сте сърфирането във вашия уебсайт за всички устройства
Ако още не сте го направили, адаптирайте сайта си за мобилни устройства, които вече допринасят за извършването на почти половината от онлайн покупките.
12. Дали сте причина клиентите ви да ви посетят и след Коледа
Дадена маркетингова стратегия трябва да даде причина на клиентите да се върнат и след Коледа. Било то защото сте обявили актрактивни отстъпки за следващите няколко седмици или защото сте извели на преден план ново съдържание на уебсайта ви, това кара клиентите ви да следват вашите платформи.
13. Подготвили сте раздели със свързани с тях продукти
Много често клиентите ви са дошли на вашия уебсайт, докато търсят конкретен продукт. Вашата маркетингова стратегия трябва да е замислена, за да окаже влияние върху клиенти, търсещи продукти, свързани с тези стоки, които са довели хора до вашия уебсайт. Например, ако някой търси панталони, направете така, че да види целия комплект дрехи, свързан с този продукт.
14. Показали сте как празнувате Коледа
Хората все повече предпочитат нещата да са естествени и ценят факта, че работят с марки, зад които стоят реални хора. Покажете на вашата общност как се празнува Коледа във вашата фирма, като разбира се спазвате правилата.
Колко точки получихте?
0-6 изпълнени условия: Трябва да подобрите своята маркетингова стратегия. Все още имате време да въведете някои подобрения, за да се подготвите.
7-10: вие сте подготвени в умерена степен: Имате силна маркетингова стратегия. Някои неща обаче трябва да се доизгладят – опитайте се да приложите в своя бизнес някои от нещата, включени в този списък, което ще ви гарантира незабавен успех.
11-14: вие сте добре подготвени: Създали сте маркетингова стратегия, като сте опитали почти всичко от изброеното. Проверете отново дали приложеното работи добре за вас и се възползвайте от времето след Коледа, за да обучите интензивно своя екип. Доизпипайте стратегията си и си отбележете подробно кое е проработило и кое не, за да видите какво да приложите догодина.
OLX е партньорът, който улеснява онлайн продажбите. Ако още нямате акаунт, все още има време, да се възползвате от това по Коледа.