Научете какво представлява наемането на оборудване, какви са неговите предимства и недостатъци, както и защо може да бъде подходящ вариант за вашата фирма.
Да оборудвате фирмата с всичко необходимо, за да работи с пълен капацитет, може да се окаже скъпоструващ процес. Не всички фирми разполагат с достатъчно ликвидни средства, за да посрещнат такива големи инвестиции, особено ако тепърва започват своята дейност или са в процес на подсилване на своя екип. Ето защо наемането на оборудване се явява достъпно решение за всички компании, независимо колко големи са те, за да могат да се оборудват, без да се стигне до оставане без капитал.
Наемането на оборудване помага да се гарантира производителност и конкурентоспособност, без да се пожертват наличните парични средства. Научете какво представлява наемането на оборудване и как да го приложите във вашата фирма.
Какво представлява наемането на оборудване?
Това представлява решение за наемане на оборудване, към което фирмите могат да прибегнат, като заплащат месечен или тримесечен наем. Не е необходима първоначална вноска, за да бъде придобито оборудването, което дава възможност на фирмите да прибягват до наемане, без да губят парични наличности.
При наемането на оборудване се сключва договор за наем за определен период от време. В края на този период фирмата може да избере дали да поднови договора и да замени оборудването с по-съвременно, или да реши да не подновява договора, като в този случай може да придобие оборудването или да не го запази.
Наемането може да се приложи за голямо разнообразие от продукти – от най-скъпите като автомобили и компютри, до смартфони, офис мебели, машини и много други. Във всеки случай предимството е винаги едно и също – вместо да влагате висока първоначална инвестиция, да извършвате разсрочено плащане, в което вече са включени всички предвидими и непредвидими разходи, както и постоянни актуализации.
Кои са предимствата на наемането на оборудване?
Контролът на разходите и достъпът до винаги актуални технологии са някои от основните причини, поради които компаниите прибягват до наемане на оборудване. Ето и основните предимства:
- Без първоначална вноска, като компанията плаща само това, което е договорено в договора за наем;
- Разходите са фиксирани, така че има средносрочна прогноза за сумата, която фирмата ще има за разход всеки месец;
- Процесът е прост и лесен за прилагане на практика;
- Поддържа финансовата ликвидност на фирмата, тъй като сумата, която се харчи всеки месец, е фиксирана, без да е необходима голяма първоначална инвестиция;
- Имате достъп до най-актуалните продукти;
- В зависимост от сключения договор, разходите за поддръжка, застраховка и техническа поддръжка може вече да са включени;
- Имате достъп до данъчни облекчения, тъй като вноските се приспадат като оперативни разходи и не се облагат с гербов налог върху лихвата и при откриването на кредита.
За компаниите, за които наличието на винаги актуално оборудване е конкурентно предимство, или представлява мотивация за служителите, наемането може да бъде от решаващо значение.
Какви са недостатъците на наемането на оборудване?
Наемането има също така и някои недостатъци, като например:
- Оборудването не е собственост на фирмата, като опцията за закупуване може да не е предвидена в договора;
- Ако решите предсрочно да прекратите договора, вероятно ще трябва да платите всички дължими наеми, дори и да не използвате оборудването;
- Обикновено в договора се определят ограничения при използването на оборудването, които ако бъдат превишени, могат да доведат до допълнителни разходи;
- Когато има опция за закупуване на оборудването, неговата стойност зависи от оценката на пазарната цена, което по правило се извършва от наемодателя;
- Наемането излиза по-скъпо от опцията да си закупите оборудването за същия период на използване.
Какъв вид оборудване може да се наеме?
Наемането може да се прилага за широк спектър от оборудване:
- ИТ оборудване като компютри или принтери;
- Софтуер;
- Телекомуникационно оборудване;
- Медицинско оборудване;
- Аудио-визуално оборудване;
- Системи за сигурност;
- Системи за електронни точки на продажба (EPOS);
- Фитнес уреди;
- Офис мебели.
Списъкът е на практика неизчерпаем, а вие можете да наемете от всичко по малко за своя бизнес.
Какво включва наемането на оборудване?
В зависимост от вида на договора, наемането на оборудване обикновено включва:
- Наем на оборудването;
- Застраховка за наетото оборудване;
- Планове за планирана поддръжка и техническа помощ.
Колко струва наемането на оборудване?
Стойността на наема винаги зависи от вида на наетото оборудване. Има обаче фирми за отдаване под наем, които определят минимална стойност за подписване на договор, като това обикновено възлиза на няколкостотин лева. Колкото повече оборудване наемете и колкото по-висока е стойността на това оборудване, толкова по-скъпа ще бъде и стойността на договора, но също така и ще бъдете компенсирани в по-висока степен, тъй като се избягва първоначалната такса, водеща до загуба на капитал. Преди да решите, винаги сравнявайте разходите за наемане с разходите за закупуване на оборудването, което се финансира от банка.
По този начин на наемането може да се гледа като на решение, даващо възможност във вашата компания да разполагате с най-съвременните технологии, без да правите големи инвестиции. Това е и мотото на OLX Business – максимална полза с минимална бюрокрация и без големи инвестиции.
С OLX Business ще получите достъп до най-голямата общност за обяви в страната, където можете да представите своите продукти и услуги пред повече от 7 милиона потребители всеки месец. Станете потребител на OLX Business и дайте нов тласък на своя бизнес.