През последните години онлайн средата в България се разрасна и това предлага възможности за много предприемачи. Всяка година стартират много онлайн бизнеси, като най-печелившите от тях успяват да се развият, правейки повече продажби и увеличавайки ежедневно клиентите си.
Но за да имаме печеливш бизнес за електронна търговия, трябва да се вземат под внимание няколко фактора. В тази статия ще очертаем подробно стъпките, които можете да предприемете, за да сте сигурни, че вашият бизнес ще се превърне в един от най-печелившите онлайн бизнеси.
Какви стъпки трябва да предприемете, за да имате най-печелившия онлайн бизнес? Според сайта Business Insider, към 2020 г. по целия свят общо изоставените колички за пазаруване в онлайн сайтовете за електронна търговия ще възлизат на над 7 трилиона лева като стойност на поръчката. А статистиката сочи, че 63% от тези изоставени колички за пазаруване биха могли да бъдат възстановени.
Едно от най-важните неща, които трябва да обмислите, за да се увеличи печалбата на онлайн бизнеса, е как управлявате процента на изоставените поръчки.
Управление на изоставените колички и отказ/анулиране на поръчка
Проблемът на изоставените колички е реален, без значение как предпочитате да правите продажби. Ако не разполагате със система за добавяне към количката, обработка на продажбите и избор за продаване, използване на рекламни сайтове или пазарни платформи, ще откриете този проблем под формата на анулирани поръчки. А ако изберете да продавате вашите продукти онлайн чрез ваш собствен уебсайт, ще се сблъскате с такъв проблем под формата на изоставените колички.
Как да се справите с този проблем?
В повечето случаи, ако премахнете излишните стъпки в процеса на поръчване, сте разрешили проблема. Елиминирайте ненужните кликове, които биха разубедили потенциалния клиент да промени мнението си.
Например дайте възможност на хората да поръчват от вашия сайт, без да е необходими да си регистрират акаунт. След това опростете вашия формуляр за поръчки възможно най-много, като елиминирате полетата, които не използвате.
Друг често използван метод тук е елиминирането или автоматизирането на процеса за попълване на пощенския код. Можете да премахнете това поле, което и без това не използвате, след като вече имате попълнен пълния адрес. Или пък можете да поемете поръчката и да напишете сами пощенския код на пратката, в зависимост от адреса.
Процесът за поръчване на продукт трябва да бъде изключително лесен и бърз за вашия клиент, за да увеличите процента на реализация и следователно да увеличите вашите продажби и доходност.
Разнообразие на методите за плащане, достъпни при поръчването
Днес потребителите имат повече избор от всякога как да плащат за стоки и услуги, поръчани онлайн. Все пак в България според GPeC статистиките, 80% от потребителите предпочитат да плащат в брой при доставката, предлагането на повече опции за плащане, включително по-нови услуги за плащане, които стават все по-популярни при мобилните телефони, улеснява покупателния процес за потенциалните клиенти.
Естествено това означава и внедряване на повече онлайн приложения за плащане. Но ако изберете да продавате вашите продукти през пазарна платформа, много често ще имате вече всички опции на едно място без допълнителни разходи.
Онлайн управление на степента на отпадане
Степента на отпадане е термин, който се използва в маркетинга и определя процента на хората, които напускат дадена онлайн уебстраница, преди да предприемат действие на нея. Например това са хората, които влизат онлайн, но не кликват нищо на страницата, на която са влезли и напускат сайта.
Този показател говори много за интереса, който имат хората за съдържанието на тази страница и е важен в стратегията за увеличаване на доходността на онлайн бизнеса. Високата степен на отпадане може да означава, че губите голям трафик и следователно губите продажби.
Как може да управлявате степента на отпадане?
Скоростта на зареждане на вашата уебстраница е важна. Вашата уебстраница трябва да зарежда бързо. Всичко зависи от дизайна на съдържанието и колко завладяващ е текстът. Още повече помислете дали ще изберете да рекламирате вашите продукти на сайт за обяви, за да убедите клиента да го купи. Снимките са също много важни за стратегията за увеличаване на доходността на онлайн бизнеса.
Колкото по-привлекателно е представен даден продукт и има дадена повече информация за него, толкова повече биха се заинтересовали потенциалните клиенти за продукта. Описанията на продуктите са също от значение, защото ако са представени по атрактивен начин, те ще задържат вниманието на посетителите и те ще прекарат повече време на уебсайта, за да ги прочетат и да научат повече за продукта, а това увеличава вероятността за закупуване на продукта.
Техниката за убеждаване на купувача да добави обновена версия на продукт или допълващ продукт към това, което е купил, е един от най-добрите начини за увеличаване на вашата печалба, защото със същата инвестиция увеличавате стойността на поръчката на този клиент.
Тази техника се нарича „ъпселинг“. Средно според статистиките от анкетата от 350 компании – доставчици на услуги, предлагащи цялостен пакет услуги за електронна търговия „до ключ“, внедряването на цялостен пакет услуги за онлайн търговия „до ключ“ може да увеличи печалбите с 9% до 37% без допълнително инвестирани разходи в реклама или привличането на нови клиенти.
Това означава, че вашият бизнес ще увеличи маржина на печалбите си много бързо с такава стратегия. В допълнение, същото проучване разкрива, че „ъпселингът“ спрямо даден клиент е с 68% по-печеливш отколкото привличането на нов клиент за друга поръчка. „Кръстосаните продажби“ работят по същия начин.
Стратегиите за кръстосани продажби включват продаването на два допълващи се продукта в една и съща поръчка. Общата стратегия за кръстосани продажби е да предложи подобни продукти или продукти в същата категория.
При внедряването на такава стратегия за увеличаването на доходността от онлайн бизнес, както и статистиките показват, че подобна стратегия може да даде резултат от 20-30 процента увеличение на печалбите и доходите за компанията.
Освен това същите изследвания показват, че когато се предлагат подобни продукти, потенциалният интерес на клиентите да добавят продукти към тяхната кошница се увеличава с 4,5 пъти. Това са основните съвети, които можете да последвате, за да направите вашия бизнес един от най-печелившите.
Но не всичко е въпрос на техническа оптимизация или оптимизиране на вашата оферта. Ето и бонус – друг изключително важен фактор, който трябва да се вземе под внимание, когато искате да превърнете вашия бизнес в по-печеливш:
БОНУС: Съвети как да оптимизирате текущите разходи на вашия бизнес
Инвестирането в онлайн магазин може да бъде значителна инвестиция, тъй като това може да бъде допълнителен разход за оптимизирането на сайта на мобилно устройство, като включва всички тези разширени опции за плащане, интеграция с различни услуги. Така че маржина на печалбата страда с всяка една такава инвестиция.
Страхотен начин да се намалят тези разходи и да се увеличи доходността на вашия бизнес е да стартирате онлайн бизнес на платформа, която ви дава всичко „до ключ“. Ето защо и много от печелившите онлайн бизнеси също избират да продават чрез пазарни платформи.
По този начин избягвате разходите за хостинг, изграждането и поддържането на ваш собствен уебсайт, а също така печелите още от самото начало – от силния имидж, аудитория, изградена без инвестиция в реклама, печелейки вече от брандинга на платформата, на която изберете да продавате продуктите си.
Печелите също така от възложените договори на доставчици на куриерски услуги и системи за разплащане. Възложете договорите си при възможно най-изгодните условия, които бихте могли да получите, когато тепърва започвате вашия бизнес. Така че да получите истинската стойност за тези пари, когато изберете такива решения.