Бизнес Aкадемия

Експресни куриерски услуги: как да изберем доставчик

Бизнес » Експресни куриерски услуги: как да изберем доставчик

Спешните куриерски услуги са все по-важни за онлайн бизнеса. Открийте как да изберете партньор за вашата фирма.

Спешните куриерски услуги са все по-важни за електронната търговия. Клиентите искат да получат поръчките си възможно най-бързо и вече много търговци предлагат опции за бърза доставка. Но да изберете най-добрия доставчик може да се окаже предизвикателство дори за най-опитните мениджъри. Научете какво да вземете предвид при избора на най-добрия доставчик на експресни куриерски услуги за вашата фирма.

Какво представляват експресните куриерски услуги?

Експресните куриерски услуги предполагат по-висока степен на организация, планиране и ресурси за гарантиране на крайната доставка в кратък срок. Предполагат по-високи такси, но са все по-ценени от клиентите и са необходими за спечелване на доверието на потребителите, като включват добавена стойност, която ги отличава от конкуренцията.

За клиентите е ценно да получат бързо поръчките, което представлява фактор за лоялност. На второ място някои продукти, най-вече тези, които се развалят бързо, трябва да бъдат експресно превозени, за да се запази тяхната цялост. Това е случаят с хранителните продукти, живия товар, ценните товари или товарите с педварително подбрано съдържание.

Освен това експресните куриерски услуги не само, че са необходими, но и предлагат допълнителни предимства. Например бързата доставка дава възможност да се поддържат минималните количества складова наличност, понеже цикълът на складиране е по-къс, а от друга страна се намалява вероятността за загуби, тъй като продуктите се доставят преди изтичането на срока си на годност. Като се направят тези сметки, допълнителната стойност на експресните куриерски услуги трябва да бъде изчислено със спестяванията, които поражда.

Как да изберете най-доброто решение за експресни куриерски услуги?

Изборът на решение за експресни куриерски услуги е важна крачка за всяка фирма, най-вече за онлайн магазините, тъй като транспортната фирма превръща виртуалното изживяване в реално събитие. Казано по друг начин – това може да е единствената точка на физическа връзка между марката и клиента, заради което е от съществено значение да се вземат под внимание някои фактори при избора на идеалния партньор.

1. Потвърдете цената на килограм и обема

При извършването на търсене за сравнение между различните експресни куриерски услуги един от първите аспекти, които трябва да се вземат под внимание, са цените на килограм и обема. Важно е цената за плащане да бъде адекватна спрямо товара за превозване. Сравнете няколко бюджета (поне 3) и изчислете каква е сумата, която можете да отделите за транспорт, без това да е в ущърб на преценката ви.

Освен това не ощетявайте качеството за сметка на цената. Ако при някоя примамлива оферта има още какво да се желае по отношение на нивата на обслужване при доставка и безопасността; вземете друга под внимание, независимо от това, че цената е по-висока. И в обратния случай – усложненията могат да се превърнат в значителен разход за фирмата в средносрочен и дългосрочен план. Въпреки това винаги се опитвайте да предоговорите стойността, за да намалите цената.

2. Потвърдете сроковете за отговор и нивата на услугата

Важно е да разберете дали експресната куриерска услуга е наистина толкова бърза. Така че се се уверете дали транспортната компания наистина разполага с бързината при доставките, от която се нуждаете. Като не е достатъчно да стигат бързо – нужно е да се поеме ангажимент по отношение на Споразумението за нивото на услугите – SLA (Service Level Agreement), което описва очакваното за доставчика ниво на услугата. По принцип Споразумението за нивото на услугите SLA се измерва в процента на броя на извършените доставки в рамките на определен срок, като някои договори конкретизират също и таксите и броя на наказанията за отклонение, грешни доставки или доставени по-ниски количества от предвиденото.

Например при SLA от 98%, това означава, че доставчикът е поел ангажимент да достави 98 от всеки 100 доставки в рамките на договорения срок от например 4 часа. Същият доставчик може да наложи различна цена за SLA от 99%, даже при различните SLA за 4,8 и 24 часа.

Проверете също така дали това споразумение е валидно също и за периоди с голямо търсене като например Коледа или Черния петък (Black Friday), и с колко дни предварително трябва да се зададат поръчките. Доставчиците работят с периоди на прекъсване. Например поръчките, потвърдени до “x” часà днес, ще бъдат доставени до утре. Но ако поръчката е регистрирана в “x” часà и 1 минута, ще бъде доставена на по-следващия ден. Много е важно да се потвърди дали тези правила са съвместими с процеса на логистика на вашата фирма.

Този фактор е един от основните приоритети, защото оказва директно влияние на бизнеса. Ако поръчката не достигне до клиента в очаквания срок, това ще причини неприятно изживяване при покупката и ще обезкуражи клиента да извърши бъдещи покупки. За това дори и бюджетът ви да е ограничен, не пренебрегвайте този критерий.

3. Разполагане с проследяване

Да проследите доставките е много важен аспект от логистиката на който и да е онлайн магазин. Когато клиентът извършва покупка, единственият начин да разбере дали е направил правилния избор е, когато получи продукта, а дотогава трябва да се бори с чувства на несигурност и съмнение. Когато информирате клиента за състоянието на поръчката в реално време, ще предотвратите възможни закъснения и други непредвидени събития, като успокоите клиента и увеличите доверието му във вашия бизнес.

Проследяването е важно при пратките, но е от съществено значние и при експресните куриерски услуги. Освен това ако разполагате с проследяване на поръчките, ще се улесни замяната, връщането и смяната, като освен това ще се избегнат рекламации. Този критерий може да бъде достатъчен за клиента да повтори покупката.

4. Покритие на застраховката

Аварии,  отклонения,  кражби и грабежи на стоката могат да се случат по време на превоза. За това да разчитате на експресни куриерски услуги, които предлагат застраховка за този тип непредвидими ситуации, е много важно. По този начин ще избегнете финансови щети и загуба на клиенти.

Така че се уверете, че транспортната фирма разполага с някаква форма на покритие за вдичката ви стока и какви са свързаните с това такси. Дори това да представлява допълнителен разход, можете да го компенсирате, като си спестите загубите и много безпокойства.

5. Анализирайте репутацията

За да вземете крайното решение, потърсете в интернет за мнения, коментари и критики, дадени от клиенти на различните транспортни фирми. някой от превозвачите може да ви се струва най-изгоден от гледна точка на цени, условия и имидж, но по този начин само ще успеете да разберете дали наистина спазват, което са обещали, като вече знаете неутралното и автентичното мнение на тези, които вече са използвали техните услуги.

Така, че отделете време да прочетете оценките на клиентите. Проверете дали има много рекламации и проследете как превозвачът разрешава тези проблеми. Така ще предвидите какво би могло да се случи, ако описаната ситуация се случи на вашата фирма.

6. Опитайте

Един от най-добрите начини да се уверите със сигурност в качеството на доставчика, като опитате, извършвайки покупка онлайн, при която доставката ще се извърши от въпросната транспортна фирма. Ако вече преговаряте с даден доставчик, попитайте го с кои магазини работи. След това възложете спешна поръчка, точно както всеки друг потребител – един вид клиент в тайна. И второ – оценете цялото изживяване, като започнете от имейлите за потвърждение на получаване на поръчката; през достъпа до кодове за проследяване; отношението при доставката и евентуалните забавяния.  По възможност вижте как биха реагирали при промяна на датата на доставка или при промяна в адреса – ситуации, които биха могли да се случат на всеки клиент на онлайн магазин.

 

Услугата, свързана със спешните куриерски услуги, е от съществено важна, за да бъде финансово стабилен който и да е бизнес. Чрез тези съвети можете да направите по-осъзнат и информиран избор, за да се гарантира намирането на идеалния паретньор, който да отговаря на нуждите на вашата фирма. OLX Business подхожда със загриженост към логистиката, като предоставя проста и благонадеждна услуга по доставката. Така потребителите на OLX Business получават достъп до отлична услуга на ексклузивни цени. Ако все ще не познавате потенциалите на OLX Business да окаже благоприятно влияние върху онлайн продажбите, попълнете този формуляр, за да може съветник на OLX да се свърже с вас, за да ви предостави оферта, която е адаптирана тъкмо към вашите нужди. Включете се в групата, присъстваща в над 30 страни, и се възползвайте от възможността да бъдете изложени мигновенно на над 7 милиона потребители месечно. Разчитайте и на разнообразието от инструменти за устойчиво развитие на вашия бизнес. Станете потребител на Business и увеличете печалбите си.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Be in touch with everything new