Бизнес Aкадемия

11 маркетингови тенденции, които трябва да следите внимателно

Бизнес » 11 маркетингови тенденции, които трябва да следите внимателно
маркетингови тенденции

Научете кои са основните маркетингови тенденции, които трябва да следите внимателно, и разберете как да разположите бизнеса си по най-добрия начин.

Свободният достъп до информация и бързото развитие, което налага дигиталният свят, способстват за това да продължават да се развиват  основните маркетингови тенденции и да се появят нови начини, по които марките да се свързват със своите клиенти.

Научете за някои от основните маркетингови тенденции, на които трябва да обърнете внимание и да се опитате да ги приложите в своя бизнес.

 

1. Изкуствен интелект

Неминуемо е, че изкуственият интелект се появи, за да остане и за да промени революционно начина, по който марките си взаимодействат със света. Списание „Форбс“ предвижда, че именно през 2023 година изкуственият интелект ще се утвърди. Системи като ChatGPT вече коренно променят света, създавайки съдържание, докато Midjourney и  Bing Image creator разместват пластовете, като създават изображения, генерирани чрез изкуствен интелект.

Докато светът опознава потенциала на тези инструменти, се повдигат различни въпроси по отношение на авторските права на създаденото от тях, както и по отношение на революционните промени, които пораждат на работното място. Според консултантската фирма PWC възможностите на изкуствения интелект могат да донесат около 15,7 трилиона щатски долара на световната икономика до края на 2023 година. Тези основания са повече от достатъчни, за да започнете да обръщате повече внимание на тези инструменти, като се опитате да разберете как фирмите могат да се възползват от тяхната функционалност.

 

2. Продаване в социалните мрежи

Тази стратегия не е нова, но все още има какво да се каже за тея. Тя предполага стратегия за продажби 1×1 в рамките на социалните мрежи. Linkedin е добро доказателство за това, като и други социални мрежи следват този път, например Instagram и дори WhatsApp.

Хората търсят начин да си създадат връзка с марките, като започването на разговор онлайн е първата стъпка към това да започнете и да продавате повече в тези канали.

 

3. Изживяване на потребителя и най-вече персонализиране

Изживяването на потребителя продължава да бъде в центъра на всички маркетингови дейности. Предизвикателството не е в това да се съберат данни за клиентите, а в това да се осигури най-доброто изживяване при сърфирането в онлайн магазина, както и да се извършва комуникация с клиентите по множество канали.

Винаги трябва да имате предвид, че това изживяване трябва да бъде хиперперсонализирано, като във всеки момент бъде уникално, за да се генерират връзки и печалби.

 

4. Маркетинг на съдържанието

Маркетингът на съдържанието използва изработването на всякакъв вид съдържание – статии, видео, аудио, изображения, за да генерира трафик към уебсайтовете на марките.

Това съдържание има голям потенциал да помогне за спечелването на онлайн клиенти, за създаване на ангажираност в социалните мрежи, като също така помага и за създаването на добра репутация на марката.

 

5. Хуманизирани чатботове

Чатботовете могат да помогнат на марките по време на първоначалната фаза на контакт с клиента. За фирмите автоматизираността на комуникацията с потребителите може да означава по-голяма продуктивност и гъвкавост, като същевременно тези ботове пренасочват клиентите към правилния отдел на фирмата.

Изкуственият интелект помага на тези ботове да станат все по-хуманизирани и интелигентни, като подобряват изживяването на потребителя и благоприятстват за постигането на повече продажби.

 

6. Подкасти

Част от маркетинга на съдържанието, който е все така достатъчно важен, за да се открои сред другите начини за комуникация с клиентите. Подкастите стават все повече и представляват подходящ начин марките да достигнат до нова публика и да изложат своите цели и ценности.

Лесното възприемане на този вид съдържание благоприятства неговия успех, както и необходимостта от не толкова големи инвестиции.

 

7. Member get member

Маркетинговата стратегия “member get member” се състои в това даден клиент да бъде насърчаван чрез премии да препоръча даден продукт или услуга на други хора. Тази стратегия дава успешни резултати за фирми като Uber или Netflix.

Клубове и програми за лоялни клиенти, мрежи за директни продажби и  други фирми, които имат необходимост от разширяване на базата от активни клиенти, са сред тези, които биха се възползвали от тази стратегия.

 

8. Видео маркетинг и клипове с кратък формат

Видеоклиповете продължават да са на мода. YouTube например продължава да се преоткрива и да се разраства, като се очаква да достигне 1,1 милиарда потребители през 2028 година.

Заради успеха, постигнат от TikTok, понастоящем кратките клипове са тези, които потребителите предпочитат. Видеоклипът е практичен, показателен и има способността да създава по-голяма степен на ангажираност и участие, отколкото другите видове съдържание. Това е достатъчна причина да не пренебрегвате тази маркетингова тенденция.

 

9. Микроинфлуенсъри

Маркетингът на влиянието (influence marketing) продължава да расте, като сега микроинфлуенсърите са тези, които заемат най-важно място.

Микроинфлуенсърите носят автентичността, която хората искат да видят в марките, като това може да донесе повече лоялни клиенти на марките, които те рекламират. По този начин тайната на марките минава през това да се зарадва човекът и да се създадат отношения на доверие посредством тези инфлуенсъри в тази пазарна ниша.

 

10. TikTok

Успехът на тази социална мрежа е безспорен. За 2021 и 2022 година това е приложението, което е сваляно най-много пъти – съответно 656 и 672 милиона пъти.

Успехът на кратките видеоклипове довежда до това, че другите популярни социални мрежи да се адаптират към този вид съдържание, както прави Instagram с Reels. По специално хората от поколение Z вече търсят повече неща в TikTok, отколкото в Гугъл. Трябва да обърнете внимание на тази тенденция, по-специално ако искате да спечелите този нарастващ дял от нови потребители.

 

11. Многообразие и цел

Не по-малко важно е това, което марката защитава. Все по-често потребителите търсят марки, с които да могат да се идентифицират, като промотирането на многообразието и равните възможности са едни от най-ценените аспекти, наравно с други като например устойчивостта.

Големите марки вече разбират, че за да постигнат растеж, трябва да покажат и да докажат, че тяхната цел е истинска. По-малките бизнеси, които искат да влязат в играта и да спечелят предимство в конкуренцията, трябва да изминат този път.

 

Това са само някои от маркетинговите тенденции, които трябва внимателно да анализирате. Допълнете тази стратегия с профил в OLX Business, за да можете да продавате повече онлайн, като достигате до хиляди хора всеки ден.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото