Бизнес Aкадемия

Черният петък в социалните мрежи: ето го и правилния начин

Онлайн продажби » Черният петък в социалните мрежи: ето го и правилния начин

Силното присъствие в социалните мрежи е от огромно значение за постигането на целите за този уикенд. Ето и няколко важни съвети за това как да подготвите социалните си мрежи за Черния петък:

Остават малко дни до Черния петък (27-ми ноември), като това е времето, когато много бизнеси се подготвят за един от уикендите с най-много продажби през годината.

Защо да се включите в Черния петък?

Числата по време на Черния петък говорят сами за себе си. Вече не става въпрос само за мода, популярна в САЩ – повечето българи също познават този ден и го очакват, за да извършат покупките си. За вашия бизнес ползите също са значими в количествено отношение. Знаехте ли, че:

За много фирми Черният петък е възможност да стабилизират сметките си и да повишат постигнатото през годината. Освен това така се предоставя благоприятната възможност да се опознае по-широка общност, да се продаде по-старата стока и да се демонстрира креативност пред клиентите.

OLX, с повече от 80000 клиенти дневно, представлява значим партньор в която и да е стратегия за Черния петък:

  • Много клиенти все още подхождат с притеснение, когато пазаруват онлайн от магазини, които още не познават. Когато продавате чрез OLX, вие излъчвате увереност и улеснявате процеса на пазаруване.
  • Можете да изпращате поръчки, без да излизате от дома си, и да приемате плащания при получаване на доставката, благодарение на партньорството между OLX и пощенските служби.
  • Ако имате профил в OLX, можете да създадете персонализирана страница на своята марка, с Вашето лого, цветове и продукти.

Как да се подготвим за Черния петък?

За да ви помогнем да подготвите всичко, от което се нуждаете – от социалните мрежи до политиките на връщане, създадохме този списък за подготовка за Черния петък, с който можете да си направите справка и да си го свалите.

Както вече виждате, че е обичайно, присъствието в социалните мрежи е от голямо значение, за да постигнете целите си този уикенд. Тази година се очаква продажбите на мобилни телефони да нарастнат с над 10%, поради което присъствието в социалните мрежи е дори още по-важно.

Направете така, че социалните ви мрежи да бъдат насочени спрямо Черния петък

Предлагаме ви няколко съвета как да подготвите социалните си мрежи за Черния петък:

1# Актуализирайте профилите си в социалните мрежи

Планирайте стратегията си по отношение на социалните мрежи, като започнете от профилите. Съгласувайте акаунтите си на различните платформи, за да гарантирате, че всички профилни снимки, банери, биографии, описания и линкове са актуализирани, за да обявяват промоциите за Черния петък.

Как да направите това:

  • Снимките на корицата са първото нещо, което хората забелязват. Създайте персонализирани снимки, за да промотирате единствено Черния петък.
  • Актуализирайте биографията си или бутона за призив към действие, за да включите директен линк, персонализиран спрямо Черния петък.
  • Създайте пост във Facebook, Instagram, Linkedin или Twitter, който да обявява вашата най-добра оферта и я закачете да се появява най-отгоре на своя канал. По този начин това винаги ще бъде първото нещо, което хората ще виждат на профила ви в продължение на целия уикенд.

2# Създайте усещане за спешност

По време на Черния петък изборът е много голям, промоциите са навсякъде, като потребителите могат да се чувстват изгубени сред такъв голям избор. За да трансформирате в продажби присъствието си в социалните мрежи, е важно да се създаде усещането за спешност, което да доведе до това клиентите да се възползват от вашата оферта сега, а не да чакат да видят какво ще стане после.

Ето няколко начина как да постигнете това:

  • Изберете думи, свързани с времето или с това, че нещо е оскъдно. Изрази като “днес”, “ексклузивна промоция”, “сега” подтикват потребителите към действие. Въпреки това недейте да преувеличавате. Клиентите могат и да получат имунитет срещу подобен тип начин на изразявване.
  • Започнете от рано (например няколко дни предварително) и се уверете, че клиентите знаят, че това, което се обявява, ще бъде на разположение само за ограничен период от време или докато има все още наличност.
  • Създайте известия: хронометри с обратно броене; съобщения с наличните количества; известия всеки път, когато някой направи покупка – напомнете на посетителите, че времето минава, а вашите кампании за Черния петък няма да продължават вечно.

3# Подгответе се да отговаряте на въпросите в социалните мрежи

Нормално е в дните преди, по време и след Черния петък да възникват много въпроси от страна на клиентите. Броят на опитите за връзка в социалните мрежи се увеличава (както чрез лични съобщения, така и в коментарите), като трябва да сте подготвени да отговаряте бързо на тях.

За да се подготвите, направете следното:

  • Създайте известия в социалните си мрежи, за да бъдете уведомявани чрез имейл, известие или текстово съобщение всеки път, когато се появи нов коментар или съобщение.
  • Идентифицирайте предварително потенциалните въпроси, които биха могли да ви зададат, и се възползвайте от автоматизираните функции, с които разполагат Facebook и Instagram за незабавен отговор.
  • Ако предпочитате да не изпращате автоматични отговори, запазете ги готови в папка, откъдето можете да ги копирате и да ги поставяте (и да ги адаптирате според случая), като по този начин ускорите и стандартизирате отговорите.
  • Предвидете предварително какво би могло да не потръгне (например закъснение с доставките, грешка от страна на доставчиците, отрицателни коментари в социалните мрежи) и си изработете предварителен план за това как да реагирате. Направете същото и за това, което би могло да протече добре (например как бихте отговорили на похвала от страна на клиент?).

4# Планирайте съдържанието си предварително

Натоварените дни покрай Черния петък ни дават малка възможност да помислим за съдържанието, което да публикуваме в социалните мрежи. Затова е важно да си подготвите предварително какво, кога и къде ще публикувате.

Някои от темите, на които да обърнете внимание:

  • Създайте си план за комуникация: определете ден и час за своите публикации, които ще бъдат качвани преди, по време на и след уикенда. Подгответе копието, създайте изображения и ако е възможно, задайте всичко да се публикува по график, без да се налага да се прави ръчно по време на периода около Черния петък.
  • Създайте и разпространявайте промоционалния код: един от най-простите начини да се извършат намаления за Черния петък е чрез промо код (например BlackFriday2022). Повечето онлайн магазини позволяват да се създаде и да се настрои подобен вид код само с няколко кликвания. Подгответе (и тествайте) код за определено време, като после го включите в планираните си публикации.
  • Използвайте хаштагове: свържете хаштага с момента на вашето публикуване (като например #blackfriday2022). По този начин ще привлечете вниманието на този, който търси най-добрите намаления в даден момент.
  • Подгответе наръчници за пазаруване: създайте наръчници за пазаруване за всеки тип клиент и цел на употреба (например: “за любителите на домашното кино” или “подаръци за Коледа за тези, които имат всичко”) и ги включете в своя план за комуникация. По този начин ще опростите избора на тези, които тепърва се запознават с това.
  • Предложете безплатна доставка: За 9 от 10 клиенти безплатната доставка е решаващият фактор при вземането на решение за покупка. Въпреки това трябва да се отбележи, че в този случай се прилага минимална стойност или максимално разстояние. Каквото и да е решението, включете го, така че да е ясно при вашата комуникация.

5# Дайте на клиентите си причина да се върнат

А след Черния петък? Какво ще се случи като изживяване след продажбата е от особено значение, особено тази година, когато много бизнеси ще имат онлайн присъствие по принуда, което може да се окаже решаващ фактор за отличаване на изключителните марки.

Ето и няколко начина да създадете изживяване след продажбата с отлично качество в социалните мрежи:

  • Създайте публикации, за да благодарите на клиентите си.
  • Покажете, че ви интересува изживяването за клиента. Изпратете му въпросник, който например да оцени до колко клиентът е останал доволен.
  • Изпратете автоматична молба за ревю или коментар всеки път, когато сте изпратили поръчка.

Черният петък е на 27-ми ноември, като за много бизнеси това е възможност, която не е за пропускане. OLX Business е вашият дигитален партньор и ви позволява да започнете да продавате на повече от 80000 потребители дневно, без притеснения.

Готови ли сте да започнете да продавате повече чрез социалните мрежи този Черен петък? Все още имате време. Оптимизирайте социалните си мрежи.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Be in touch with everything new