Бизнес Aкадемия

Реклама във Facebook – струва ли си да плащате?

Онлайн продажби » Реклама във Facebook – струва ли си да плащате?
pеклама във facebook

При толкова много нови социални мрежи и с толкова много потребители, които са намалили активността си, научете дали още трябва да инвестирате във Facebook рекламакато част от дигиталната ви стратегия.

През 2022 г. броят на активните потребители във Facebook достигна невероятните 2,93 милиарда или иначе казано 36% от световното население. Ако това беше страна, тя отдавна щеше да е най-населената и въпреки застрашителната поява на нови платформи, истината е, че продължава да бъде най-голямата социална мрежа на планетата.

Въпреки това посещенията на платформата намаляват с всеки изминал месец от февруари 2021 г., темпото на растеж намалява, както и броят реклами, които потребителят вижда на ден (те средно са намалели от 40 до 30 само за една година), като цената за придобиването на тази услуга се е увеличила с повече от 37% през 2021 г. в сравнение с 2020 година. При това положение струва ли си все още да се плаща за реклама във Facebook?

 

Защо да закупите реклама във Facebook?

Основната причина, поради която вашата фирма трябва да се включи във Facebook е фактът, че той все още е най-голямата социална мрежа в света. Но има и други причини.

1. Facebook е най-голямата социална мрежа в света

Не може да се спори с цифрите. Има 2,93 милиарда активни потребители, които имат профил във Facebook. Освен това всеки потребител прекарва средно 33 минути дневно във Facebook. Няма друго подобно средство за комуникация с толкова изразителни показатели, така че би било неблагоразумно да не се възползвате от тази толкова широка публика, пълна с потенциални клиенти.

2. Конкуренцията е вече във Facebook

Да правите нещо само защото и конкуренцията го прави, може не винаги да е добра практика, но в този случай да останете назад означава да изгубите ценни възможности да изпъкнете, най-вече ако конкуренцията използва Facebook по ефикасен начин. Така че вашето присъствие в тази социална мрежа предоставя начин да не бъдете задминати и да поддържате вашата марка жива и тя да присъства в общността, благодарение на добра стратегия за съдържание.

3. Фирмата придобива добра репутация

Facebook предоставя уникалната възможност вашата марка да се покаже все едно представлява човек – на разположение, отзивчива и ангажирана да реши проблемите на своите клиенти. Това е начинът вашият бизнес да придобие човешки облик и да привлече публика с ценности, сходни с културата на вашата фирма. По време на този процес се изгражда образът на доверие, сигурност и авторитет, като същевременно се увеличава вероятността хората да изберат вашата марка.

4. Facebook предлага възможности за сегментиране

Facebook разполага с интелигентни инструменти, за управление на това как вие извършвате рекламата. Посредством рекламавъв Facebook можете да увеличите своя обхват и да насочите своето съобщение към сегментирана публика в доста висока степен, като можете да изберете фактори като възраст, пол, населено място, образователна степен, професия или интереси.

Заслужава си да се изтъкне и възможността да се открива нова публика, която е сходна с настоящите ви клиенти; с хората, които посещават вашия уебсайт или с хората, които проявяват интерес към определена страница от вашия уебсайт.

5. Възможно е да започнете с намалена инвестиция

Инвестирането в рекламa  във Facebook продължава да бъде много по-евтино, отколкото по традиционните начини. Възможно е с едва 10 евро да бъдат достигнати 10.000 души, което разбира се представлява доста по-голямо предимство в сравнение с рекламирането по радиото, по телевизията, на открито и чрез други традиционни средства, за да се достигне до същата аудитория. Вярно е, че възвращаемостта ще бъде пропорционална на инвестицията, но в случая вложените стойности са достъпни за компании от всякакъв размер.

6. Достъп до разширени статистически данни

Рекламирането във Facebook ви дава достъп до разширени статистики за оценка, които съдържат конкретни данни, резултати от кампании и могат да измерят каква е възвращаемостта спрямо инвестицията. Тези толкова важни и решаващи показатели, като например броят на реакциите; броят на хората, до които публикацията е достигнала; броят на засегнатите хора;  скоростта на взаимодействие и стойността на постигнат резултат позволяват да се вземат стратегически и интелигентни решения.

 

Реклама  във Facebook: кои са ограниченията?

Въпреки всички предимства, съществуват и очевидни ограничения при рекламирането на платформа с такава конкуренция, каквато е Facebook. Ето и някои от основните.

1. Предстои покачване на цената за придобиването на тази дигитална услуга

Беше отдавна, когато всичките последователи на вашата Facebook страница виждаха всичките ви публикации. Дори и да имате последователна стратегия по отношение на съдържанието, ако публикувате, без да сте инвестирали в реклама , това няма да ви помогне да стигнете много далеч, като самият Facebook го доказва. По подразбиране дадена публикация се показва едва на около 10% от последователите на някоя страница, което означава, че ако имате 10.000 последователи, едва 1.000 от тях ще видят съдържанието ви. Тъй като в този канал присъстват все повече марки, цената за придобиване на нови клиенти предстои да се увеличи. Средната цена за придобиване на услугата се е увеличила от 19 долара през 2020 г. на 27 долара през 2021 г., което е увеличение с близо 37%.

2. Тепърва ще се усложнява повече

Meta Business Suite, Facebook Manager на акаунти за реклама, управител на реклами. Всеки път с все повече функции, появява се и широка гама от инструменти за управление на сложността, като това може да обърка  нетолкова подготвените мениджъри, занимаващи се с електронна търговия. Има различни начини за публикуване, за анализ на статистиките, за контролиране на разходите и за оптимизиране на кампаниите и рекламите, като това непрекъснато търпи промени и изисква време, за да се овладее как работи.

3. Потребителите нямат доверие на Facebook

Близо 72% от потребителите на Facebook нямат доверие на платформата, че защитава личните ви данни. Важно е да се подчертае, че този брой е много по-висок от този, който е бил през 2020 г., когато едва 47% са чувствали, че Facebook не прави необходимото, за да запази личните ви данни.

 

Допълнителни съвети за фирмите, които имат добро присъствие във Facebook

Подбрахме някои от най-важните съвети за фирмите, които имат страница във Facebook.

1. Внимавайте

Как бихте се почувствали, ако поздравите някого на улицата, но този човек не ви отговори? Същото е и това, което чувстват вашите последователи, когато не отговаряте на коментарите им, не поставяте „Харесва ми“, когато споделят вашите публикации или когато не отговаряте на съобщенията им в своевременно. Ако от ваша страна не съществуват реакции, те ще престанат също и от страна на аудиторията, като това, което се цели, е тъкмо обратното – реакции, взаимодействие и ангажираност.

2. Не пренебрегвайте негативните критики

Замитането на критиките под килима няма да ги направи да изчезнат. Тъкмо обратното – това ще породи дори повече недоволство. Освен това, ако отговаряте с възмущение или ако заемате защитна позиция това ще се изтълкува като липса на професионализъм и незачитане на това, което чувства клиентът. Не забравяйте, че това, което може най-много да навреди на репутацията на фирмата, не е критиката, изразена, както подобава, а е начинът, по който се реагира на нея. Така че ценете мнението на своите клиенти, дори и да не сте съгласни, и направете всичко по силите си да разрешите възникналия проблем и гарантирайте, че клиентът ще остане доволен.

3. Фокусирайте се върху ползата, а не върху продукта

Избягвайте изкушението постоянно да рекламирате вашите продукти и услуги. Така че редувайте рекламните си публикации с такива, които добавят стойност и правят така, че да се привлекат повече потребители, като се следва стабилната стратегия на публикуване на полезно, увлекателно и последователно съдържание.

4. Внимавайте с изображенията

Пикселизираните изображения; тези, които не са на фокус; които са объркващи или с трудно видими елементи ще оставят разочароващо впечатление у потребителите. Изображенията са първото, което потребителите виждат, и трябва да могат да привлекат вниманието сред толкова други публикации, които минават през информационния канал на вашата публика. Не забравяйте да адаптирате изображенията за мобилен телефон, за да гарантирате, че работят добре на всяко устройство за достъп.

5. Недейте да разчитате само на Facebook

Недейте да разчитате само на Facebook и не се отказвайте от това да имате собствен сайт, където вашият глас диктува правилата. Освен това инвестирайте в алтернативни канали за продажба и разнообразете рекламата си например с OLX Бизнес. Това е най-голямата общност с обяви в България, като предлага на десетки хиляди фирми възможности за повече от 700.000 продажби всеки месец.

 

В крайна сметка струва ли си да купувате рекламавъв Facebook?

Като се вземат предвид всички предимства и ограничения, наистина си струва да се рекламира във Facebook, но само ако това е направено по правилния начин и съобразно някаква стратегия. Процесът може да изглежда объркващ, за който няма опит, затова идеалният вариант е да разчитате на професионалисти, които правилно да сегментират публиката, да избегнат допускането на грешки и да ви донесат желаната възвръщаемост по най-ефикасния начин.

Затова е много важно да разполагате с алтернативни канали на продажба като например OLX Бизнес, за да достигнете до по-широка публика и за да развиете вашия бизнес. Поискайте оферта (без обвързване с условия) от нашите консултанти и се уверете сами как OLX Бизнес може да спомогне за устойчивото развитие на вашата фирма.

 

В заключение, наистина е важно да се рекламира във Facebook, независимо от големината на предприятието, за да продължите да бъдете активни и забелязани на пазара. Също така е от особена значимост да се поддържат добрите практики, свързани със социалните мрежи, за да можете да създадете връзка, основана на доверие, с вашата аудитория, като разчитате и на различни алтернативни канали за продажби, например OLX Бизнес, за да се възползвате от всички съществуващи към момента инструменти, за да развиете вашия бизнес. Поискайте оферта (без обвързване с условия)  от нашите консултанти и се уверете сами как OLX Бизнес може да спомогне за устойчивото развитие на вашата фирма.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото