Бизнес Aкадемия

7 съвета за спестяване, които не сте знаели

Бизнес » 7 съвета за спестяване, които не сте знаели
съвета за спестяване

Да имате собствен бизнес е синоним на финансова несигурност. Отбележете си тези 7 съвета за спестяване и увеличете своя процент на печалба.

За мнозина може и да е мечта да имат собствен бизнес, но да бъдете предприемач предполага да нямате постоянна заплата и в следствие на това да трябва да се справяте с несигурността, свързана с това колко ще спечелите и колко ще успеете да спестите. Вече е казано много за методите да се спести във фирмата, така че нека се насочим към тези начини, които не са толкова очевидни. Ето и 7-те съвета как да спестите, които ще ви помогнат да се организирате по-добре.

 

7 съвета как да спестите, които да приложите на практика

Да имате по-висок процент на печалба и повече рентабилност е много важно за всяка фирма – винаги, независимо дали е във времена на криза или не. Уверете се дали вече прилагате на практика всичките 7 съвета как да спестите.

1. Разделете сметките

Личните финанси винаги трябва да са разделени от финансите на фирмата, независимо от това дали сте собственик на малък бизнес или получавате солиден доход. По този начин ще успеете да разберете със сигурност кои са личните и кои са фирмените разходи, и ще държите финансите под контрол. Също така фирмената банкова сметка не трябва да бъде вашата лична банкова сметка.

2. Контролирайте паричния поток

Паричният поток работи по сходен начин при всички фирми: постъпват пари и се харчат пари. Тъй като това движение се случва по различно време, нужно е да се предвиди контрол, за да се избегнат проблеми с недостиг или излишък на пари в касата.

Със сигурност се изисква известна степен на дисциплина, но посредством контрола на паричния поток може да се установи печалбата и по този начин да се обосноват значимите финансови решения, които се взимат за вашия бизнес. Така че изберете период, в който да извършите този контрол. В зависимост от вида на вашия бизнес можете да извършвате този контрол на паричния поток всеки ден, седмично или месечно.  Важно е обаче да не оставите да мине много време (в идеалния случай – да не е никога повече от месец), в противен случай ще загубите контрол.

3. Обмислете идеята да използвате споделени работни пространства (коуъркинг)

Коуъркингът може да бъде най-добрият начин да спестите – най-вече за фирмите в начална фаза на своето развитие. Тази система позволява да се използва офис, с всичките му удобства, на по-достъпна цена от тази за наемането на ваше собствено помещение.

При коуъркинга можете да разполагате със същото оборудване, с което бихте разполагали при наемането на конвенционален офис, но в този случай помещението се споделя от различни хора или фирми. Обикновено помещенията предлагат спокойна атмосфера и са с оптимизиран и функционален вид. Можете да наемете офис или помещение, за да го ползвате само вие, като използвате основните услуги като ток, вода, интернет, почистване, кафе машина, помещение за отпадъци и за събрания.

Това е добър вариант, ако ви трябва офис, но нямате финансовата възможност да си наемете такъв само за себе си. Потърсете варианти в близост до вас, направете изчисленията колко ще ви излезе и се уверете, че в този случай ще ви бъде изгодно.

4. Открийте източниците на разхищение

Винаги има начин да оптимизирате потреблението и да намалите разхищението. Анализирайте подробно процесите, които извършвате, и се уверете къде харчите повече, отколкото е необходимо. Може би вече контролирате разходите по отношение на тока, водата и телекомуникациите, но веднага ви припомняме някои съвети, които може да сте позабравили:

  • Разположете бюрата, така че да се възползват от естествената светлина, за да не прибягвате до употребата на електричество.
  • Изключете компютрите по време на обедната почивка и в края на работния ден.
  • Използвайте датчици при движение, за да не остава осветлението включено, без това да е необходимо (същото се отнася и до водата – за кранчетата и казанчетата).
  • Използвайте LED крушки.
  • Разполагайте с подходящ комуникационен план, който отговаря на реалните ви нужди, и не сключвайте договори за услуги само защото ви предлагат специална цена.

5. Преразгледайте договорите си

Това е от изключително значение по отношение на вашите доставчици на услуги, както и за телекомуникационните и застрахователните компании. Дори и да сте доволни от условията, не пропускайте възможността да се запознаете с офертите и на конкуренцията (но като винаги внимавате да не бъде за сметка на качеството), защото така можете да откриете неочаквани ползи. Това, което е било изгодно вчера, може вече да не бъде изгодно днес.

Така че се опитайте да предоговорите условията по договорите с вашите доставчици – най-вече с онези, с които вече сте комуникирали достатъчно дълго време и винаги когато наближава датата за подновяване на договора. Освен това се опитайте да централизирате поръчките си на едно място, за да получавате отстъпка при покупка на едро.

6. Грижете се за своя екип

Да наемате, обучавате и уволнявате хора коства пари и време, важното е да се поддържа нисък процент на текучеството на служители. Тоест, ако запазите сътрудник ще ви струва по-малко, отколкото да наемете нов – включват се разходите по обявяването на свободната позиция, време, пари, усилията по процеса, свързан с наемането и обучаването – а освен това и сътресенията в производството, които ще претърпите междувременно. Така че създайте мотивираща обстановка и култура във фирмата, които ще насърчат сътрудника да остане.

Освен това вложете средства в квалифицирани професионалисти, в противен случай ще трябва да инвестирате повече време и пари, за да може свършената работа да бъде с нужното качество. Можете също така да използвате и аутсорсинг, доколкото това ще ви помогне да спестите пари, без това да е за сметка на качеството и производителността на фирмата.

7. Бъдете в крак с данъчните облекчения, приложими за вашия бизнес

В момента данъчното законодателство предвижда различни данъчни облекчения, приложими за фирми, което може да бъде източник на значителни спестявания. Например насърчаването на наемането на младежи или безработни, реинвестирането на печалбата, реконструирането на недвижими имоти или енергийният преход са някои от случаите, в които държавата предвижда отпускане на финансова помощ.

Така че потърсете и правете редовни срещи с вашия счетоводител, за да анализирате като цяло какви облаги като цяло могат да бъдат приложими за вашия бизнес и се възползвайте от финансовата помощ на държавата.

 

С тези 7 съвета за спестяване ще започнете да наблюдавате значителни промени по отношение на бюджета на своята фирма. За да продавате повече, не спирайте да се възползвате от алтернативни канали за продажба, предимно, ако имате онлайн  магазин. Като разчитате да бъдете до толкова забелязани, доколкото се предлага на други платформи, достигате до повече клиенти и получавате повече възможности за продажба. Такъв е случаят с OLX Business, където десетки хиляди фирми предлагат продуктите и услугите си на повече от 7 милиона потребители месечно, като дори се възползват от ексклузивни инструменти за продажба, за да постигнат устойчив растеж. Говорете с нашите консултанти и получете (без да се обвързвате с договор) подходяща оферта за вашия бизнес.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото