Ако имате онлайн магазин, използването на Google Merchant Center може да бъде добър начин да привлечете трафик и да генерирате повече продажби. Научете какво представлява и как да започнете да го използвате.
Да развивате електронна търговия е предизвикателство дори за най-опитните управители. Съществуват обаче платформи, които позволяват да увеличите онлайн присъствието си по бърз начин. Такъв е случаят с Google Merchant Center, където можете да представите продуктите си в едно чудесно място по отношение на търсачката на Google. Научете всичко за платформата и как да започнете да я използвате.
Какво представлява Google Merchant Center?
Google Merchant Center е контролният панел, използван за управление на обявите в Google Shopping. Посредством Google Merchant Center рекламиращият може да покаже на потребителите миниатюрни изображения на търсените продукти заедно с подробна информация, като например името на продукта, цената, името на магазина и коментари. На самата страница с резултатите от търсенето в Google потребителят успява да види различни опции. Като се кликне върху продукта, потребителят бива пренасочен към страницата на рекламиращия.
На практика е същото, както е да се пазарува онлайн – виртуална витрина с продукти на различни магазини, които са се абонирали за Google Merchant Center. Потенциалните клиенти могат по този начин да търсят, да сравняват и да купуват физически продукти в различни магазини, които са заплатили, за да рекламират продуктите си. Направете си ескперимент – потърсете например “iPhone 14” в Google. Резултатите от Google Shopping се показват дори преди спонсорираните връзки, като се открояват с изображение, заглавие, цена, като се показва и магазинът, който рекламира. Ако кликнете в раздел „Покупки“, ще откриете по-подробна страница на Google Shopping, където потребителят може да филтрира търсенето по цена, марка или технически характеристики.
Освен това Google Merchant Center също така предоставя и важни данни по отношение на ефективността на обявите и информация за поведението на купувачите, което представлява много важен и пълноценен инструмент за онлайн продажби. Фирмите могат да използват тази платформа, за да увеличат обхвата на своите обяви и да умножат възможностите си за продажба, но ползите не спират до тук.
Кои са предимствата на Google Merchant Center?
Google е най-използваната търсачка в света, което означава, че щом вашите продукти са изложени в тази платформа, това ще направи така, че да бъдете по-лесно забелязани и вероятността да се увеличат продажбите ви да бъде по-висока.
Освен това обявите, публикувани чрез Google Merchant Center, са визуално по-привлекателни – потребителите не само откриват текст, но също така и изображения. Понеже този инструмент е визуален и дава възможност да се извърши сравнение, купуването е улеснено.
В допълнение на това, както вече беше споменато, обявите в Google Merchant Center се показват преди обявите в Google Ads и преди органичните резултати от търсачките, което ще ви предостави възможност да се откроите максимално и да бъдете забелязани възможно най-много.
Накрая, но не на последно място по важност – обявите в Google Merchant Center ще ви донесат по-подходящи потребители, тоест такива, които вече имат намерение да извършат покупка. В този случай, който кликва върху такъв тип обяви, не търси само допълнителна информация за продукта, а наистина възнамерява рано или късно да го закупи.
Кои са недостатъците на Google Merchant Center?
Да се рекламира в Google Merchant Center обаче също така има и своите предизвикателства, като започнем разбира се с това колко е сложна самата платформа. Да се създаде и да се лансира кампания е относително лесно, но за да се постигнат добри резултати се изискват технически познания и време, за да се проследи и оптимизира изпълнението.
Освен това, ако цените ви не са конкурентни, бързо ще бъдете задминати от конкуренцията, тъй като на тази платформа това е един от основните фактори при избора от страна на клиента. Много фирми по цял свят са открили потенциала на Google Merchant Center, но ще трябва да се състезавате и със световните гиганти.
Както и при останалите форми на реклама, да се рекламира в Google Merchant Center не носи гарантирани резултати. Да бъдете видими за клиентите не означава задължително, че ще извършите продажба, освен това рекламиращият заплаща за кликване, макар потребителят да не извърши покупка.
Как да конфигурирате Google Merchant Center стъпка по стъпка
За да конфигурирате Google Merchant Center първото предварително условие е да имате акаунт в Google; ако все още нямате, трябва да си направите. Акаунтът трябва да е един и същ за Google Merchant Center, Google Analytics, Google Tag Manager и за другите инструменти за Google, които използвате за своя бизнес. След това влезте в Google Merchant Center и следвайте следните стъпки.
1. Попълнете информацията за бизнеса си
На страницата за регистриране попълнете цялата информация, която се изисква от вас по отношение на вашата фирма. Накрая имате опция да изберете как клиентите ви да завършват поръчването – в онлайн магазина или във физическия магазин, като и в двата случая може да ви се покаже предварително окончателния външен вид на продукта. Още на страницата за регистрация трябва да приемете условията за използване на услугата на Google, за да завършите процеса.
2. Удостоверете уебсайта си
Следващата стъпка е да удостоверите уебсайта си, за да може Google да се увери, че сте собственик на бизнеса. За тази цел въведете URL-а на своя уебсайт, за да се удостовери собствеността. Ако вашият уебсайт вече е бил удостоверен чрез Google Analytics или в Tag Manager, тогава удостоверяването в Merchant Center е автоматично. В противен случай трябва да поставите специален код в полето <head> в началната страница на уебсайта си. Ако процесът е бил извършен правилно, ще получите имейл за потвърждение.
3. Добавете продуктите
След това е време да добавите продуктите в своя магазин в Google Shopping. Google Merchant Center позволява да се добавят продукти един по един, както и да се качи цял готов списък посредством Excel или API. Също така ще намерите формуляр с различна информация по отношение на продукта – еднозначен идентификатор (например SKU – складова единица), име и описание или рекламната страница на магазина. Можете също така да посочите наличност на продукта, до кога ще бъде изложен, промоционална цена, размери и мащаб, както и категории. Важно е да запомните, че ако информацията за продуктите не се актуализира на всеки 30 дни, списъците ще бъдат спрени.
4. Рекламирайте продуктите
След като регистрирате продуктите си, както трябва, в Google Merchant Center, е време да започнете да ги рекламирате. Като начало влезте в акаунта си в Google Ads със същите данни за достъп, както за Google Merchant Center, тъй като двата акаунта вече трябва да са свързани. Натиснете върху „Нова кампания“ и посочете цел. За обявите в Google Shopping разполагате с три цели – продажба, leads (кампания за намиране на потенциални потребители) и трафик към сайта. След това изберете “Shopping” като вид кампания.
Ще бъдете помолени да потвърдите как желаете да конфигурирате кампанията. Можете да изберете опцията „интелигентен“ начин, при който самият Google прилага автоматично конфигурациите, препоръчани от алгоритъма, или опцията „ръчно“, при която лицето, което извършва обявата, въвежда определенията. После изберете кои продукти или групи продукти да бъдат изложени в кампанията. Най-накрая обявата ще премине през процес на проверка и ще бъде готова да бъде включена в онлайн търсачките.
OLX Business и Google Merchant Center – партньори за дигитален растеж
Google Merchant Center позволява на предприемачите да увеличат възможностите си за продажба, като използването на този инструмент може да бъде от огромно значение, за да постигне вашият бизнес по-добри резултати. Това не е единственият начин обаче за постигане на растеж.
OLX Business е най-голямата общност за обяви в страната, която ви дава възможността да бъдете забелязани в национален и регионален план от повече от 7 милиона потребители месечно, като ви предоставя повече от 700 000 възможности за продажба всеки месец. Свържете се с нашите специализирани консултанти, без да се обвързвате с договор, и се уверете, че тази платформа може да помогне на вашия бизнес да постигне устойчив растеж.