Една от основните грижи на предприемача винаги е било онлайн и офлайн популяризирането на бизнеса с цел привличането на клиенти. Вашият бизнес се движи възходящо и е активен, вашите продукти и услуги са перфектно функциониращи и всичко, което трябва да направите, е да ги популяризирате, за да извлечете максимална печалба.
Въпросът е: как да направя това и какво да правя оттук-нататък? Зависи. Зависи от вашия бюджет, очаквания и нивото, на което се намира вашия бизнес. Ако тепърва прохождате или сте все още в ранните години на бизнеса си, ви препоръчваме да вземете под внимание точките по-долу.
-
Защо е важно да популяризирате вашия бизнес в Google
В момента, в който искате да узнаете нещо, не отваряте енциклопедия или речник, отивате в Google. За да намерите вашия бизнес в резултатите от търсенето на топ страниците на Google, има няколко начина, по които можете да го направите. Но преди всичко е от съществено значение да имате уебстраница, която да рекламирате.
Първият метод за популяризиране на онлайн бизнес е Google Ads, много по-скъп метод, което го прави ефективен в краткосрочен план, но сам по себе си не е устойчив. По принцип, когато рекламирате вашия онлайн бизнес в Google Ads, попадате направо на началните позиции на търсенията, като се плаща за всяко кликване, което правят хората на вашата уебстраница. Цената не е стандартна, но се задава според търсенето на тези ключови думи, което означава, че и разходите също могат да бъдат високи, без възвращаемостта на инвестицията (англ. ROI) непременно да е висока.
Вторият метод е чрез SEO и маркетинг на съдържанието. Това означава оптимизиране на вашия уебсайт с помощта на SEO специалист, който ще постави ключовите думи на вашия уебсайт според Google търсенията и те ще бъдат също поддържани от блог, но не всеки блог. Колкото повече съдържание (контент) имате, например информационни статии, в които използвате ключови думи, толкова повече Google ще счита вашия уебсайт за ценен за потребителите по отношение на информацията и ще ги постави в началото на търсените страници, дори в дългосрочен план. Това е дългосрочен метод за рекламиране на онлайн бизнес, защото с добра SEO стратегия, можете да останете винаги на начални позиции в продължение на много години, дори и след като нямате договор със SEO специалист.
Който и метод да изберете за рекламиране на вашия бизнес онлайн, направете си страница в Google Business за да улесните клиентите да ви намерят, особено ако имате бизнес с физическо местоположение, като например пекарна. Услугата Google My Business е безплатен метод за рекламиране и ви позволява да създадете профил на компанията, като въведете вашия адрес, телефонен номер, работно време и линк към вашия уебсайт.
Tова е особено важно, когато имате потенциални клиенти, които са в близост до вашето местоположение и търсят добри печени сладки. Има голяма вероятност Google да ги доведе във вашата пекарна, тъй като вашия профил ще бъде по-видим за тях, в сравнение с друга пекарна, която няма бизнес профил.
-
Свържете вашия профил с правилната онлайн аудитория
С други думи, създайте ваши страници в социалните медии и изградете ваша общност. Имайте възможно най-яркото присъствие и активност, публикувайте ежедневно и отговаряйте на запиванията на хората възможно най-бързо. През септември 2021 г., около 4,6 милиона българи имат профил във Фейсбук.
Много от тях са активни също така и в Instagram, Pinterest или TikTok. В зависимост от профила на вашия бизнес, можете да решите, към коя социална мрежа да бъде вашата цел. Например TikTok е много полезен, ако имате бизнес, насочен към младите хора, а Instagram работи много добре, особено когато имате визуално привлекателни продукти, например бижута. Но ако искате тези акаунти да носят пари, трябва да вложите пари в тях.
Това означава да правите платени реклами или, с други думи казано, дигитален маркетинг. Определяте бюджета, който искате да разпределите за това, в зависимост от социалната мрежа, имате определени критерии за избор на вашата целева група – по местоположение, възраст, пол, работна позиция, интереси.
Също така можете да избирате дали да ги препращате към вашия уебсайт, дали искате да ви пишат съобщения, да взаимодействат с вашите публикации и много повече. Вашите платени реклами ще достигнат до публиката, която се определили за вас, като можете да разкривате информация за вашия продукт или дори да управлявате процеса на покупката.
-
Потърсете сътрудничеството на инфлуенсъри, които да рекламират вашия бизнес онлайн
Вече не е тайна – сътрудничеството с инфлуенсъри може да се окаже добро решение за вашата марка. Първо -свържете се с инфлуенсър, за който бихте си помислили, че ще рекламира вашите продукти, направете преди това собствено проучване и вижте тези, които се вписват най-добре за вашата марка. Например, ако продавате подправка за пържоли, не отивайте при инфлуенсър, който рекламира вегански начин на живот.
Няма да е правдоподобно и следователно ще инвестирате пари без инвестицията да има възвращаемост (англ. ROI). Ако сте предприемач, който прави и продава ръчно рисувани свещи, потърсете инфлуенсър, който медитира, запален е по интериорната декорация или е поддръжник на балансирания, спокоен начин на живот. По отношение на броя на последователите, не е нужно те да са много на брой. В зависимост от бюджета ви, може да направите избор между микро и макро инфлуенсъри.
Предимствата на микро инфлуенсърите включват по-нисък бюджет за реклама и имат по-голяма сплотена общност от хора, за разлика от макро инфлуенсърите. В същото време, ако тепърва прохождате и искате да ви забележат, не разчитайте единствено на тази модерна маркетингова стратегия, защото вашия бизнес също се нуждае от опорен стълб, от правдоподобност – трябва да говори сам за себе си. А вашият имидж не може да бъде изграден единствено върху това какво казват за вас инфлуенсърите, защото това не е достатъчно в дългосрочен план.
-
Предложете нещо безплатно на вашата целева група
Друг начин да рекламирате бизнес онлайн е да предложите нещо безплатно. Хората се отзовават при безплатни неща и това може да бъде добре за вас. В зависимост от вашия бизнес профил можете да определите своя избор за подарък. Ако продавате продукти, организирайте състезание в социалните медии или подарък от инфлуенсър и предложете награда. Естествено, за да подарите нещо, участниците трябва да направят нещо за вас – да ви последват, да ви дадат лайк или каквото сметнете за добре. Можете да направите същото за услугите.
Други начини, с които можете да рекламирате вашия бизнес онлайн и да привлечете клиенти, е да им предложите безплатен подарък или информационна електронна книга, или инфографика, като се абонират за съобщения от вашия сайт. Ще се сдобиете със страхотна база данни, с други думи – контакти, с които можете да достигнете вашите клиенти за в бъдеще.
Ако сте фитнес инструктор или психотерапевт, можете да организирате безплатни семинари, които да рекламирате в социалните медии и да поддържате чрез приложението Zoom. Има много последователи, които искат да посетят подобни събития и ако сте убедителни, шансовете да се свържат с вас в бъдеще, за да поискат платена услуга, са високи.
Без значение, какво предлагате безплатно, ще бъде във ваше предимство. Дори и да не купуват от вас, те ще разберат за вас и ще кажат на другите в правилния контекст.
-
Регистрирайте се на маркетплейс платформа
Ако тепърва прохождате и вашият бюджет за популяризиране не е толкова щедър, обмислете варианта за опция за маркетплейс платформа. Това е страхотна стъпка да започнете да продавате, дори и когато нямате уебсайт.
Правите си профил на маркетплейс платформа като OLX и започвате да качвате продукти с информацията и снимките на всеки един. За още по голям успех, можете да купите абонаментен план и да рекламите топ продукти от вашата гама.
Предимството на този метод за онлайн бизнес реклама е, че ви дава бързо показване пред голяма общност от хора, които са там с една единствена цел – да купуват. И докато сте сериозни, отговорни към всяко едно запитване и предлагате допълнителни предимства – гаранции, безплатна доставка, шансовете за увеличаване на вашите печалби са високи.
-
Връзки с обществеността – рекламирайте вашия бизнес онлайн и офлайн
Познати още като „пиар“, връзките с обществеността може да са ви от полза, защото ще ви помогнат да изградите чист и правдоподобен имидж през времето и са инструмент за рекламирането на вашия бизнес онлайн и офлайн. Пиар специалистът има контакти в пресата – тази за широката публика и за търговия, като това може да ви помогне да бъдете забелязани чрез изяви в пресата, списания, телевизия и онлайн интервюта, както и появи на онлайн събития – ваши собствени или като гост. Той може да бъде и този, който пуска съобщенията за пресата и да открива интересна информация по отношение на вашата работа, което е добре да бъде разпространено онлайн и офлайн.
Ако се сблъсквате с криза в комуникацията, ще се нуждаете от подкрепа за нейното разрешаване и да поправите вашия обществен имидж, когато се възползвате от предимствата на услугите на връзките с обществеността. Но все пак, този вид услуга включва по-голям бюджет в сравнение с другите методи за реклама и колкото по-дълго време го имате, толкова по-добър ще бъде резултатът. Ето защо месечният пиар е по- добър от никакъв, но не е достатъчен в дългосрочен план.
-
Посещавайте търговски изложения
За бизнесите, свързани с ръчна изработка, занаяти или храна, най-правилното нещо е да се рекламират чрез търговски изложения. Изложенията се организират всяка година в страната и са достатъчно добре посетени от множество потребители, включително и от вашата целева група.
Добра причина да се регистрирате – дори и печалбите да са по-ниски, отколкото би ви се харесало, като няма причина да губите кураж. Ще получите голяма трибуна за изява, което ще бъде от полза за вашата марка. Пригответе се с повече бизнес визитки, убедителни презентации и предлагайте вашите продукти за тестване, особено ако е храна. Ако участвате в коледно изложение, бихте могли да направите специални подаръчни пакети, декорирани по специфичен начин.
Предлагайте възможно най-голям избор продукти с преимущества, за да привлечете клиенти, като не забравяйте да направите така, че да ви харесат – усмивката е страхотен маркетинг инструмент и винаги безплатен. Това са някои от ефективните начини за рекламиране на вашия бизнес онлайн, като това не означава, че трябва да се придържате към тях, все пак поговорката гласи – възможностите са неограничени.
Нашата препоръка е да се премине онлайн, защото резултатите са по-добри, включват по-малко усилия и това е в пълно съответствие с времената, в които живеем, в контекста на пандемията. Офлайн в днешно време нещата са различни и методът с флаерите за реклама вече не е ефективен, освен ако не подходите с изключителен дизайн, който ще запали любопитството на хората.
Ако случаят не е такъв, флаерите се озовават в кошчето и инвестираните пари в реклама се превръщат в прахосани пари. В заключение, какъвто и избор да направите, избирайте така, че това да отговаря на вашия бизнес профил и групата, до която искате да достигнете – резултатите в крайна сметка ще го покажат.
Вашият онлайн бизнес успех започва с OLX за Бизнес. Свържете се с нас за да започнете да продавате онлайн.