Бизнес Aкадемия

7 стъпки как да рекламирате вашия бизнес онлайн и офлайн

Бизнес » 7 стъпки как да рекламирате вашия бизнес онлайн и офлайн

Една от основните грижи на предприемача винаги е било онлайн и офлайн популяризирането на бизнеса с цел привличането на клиенти. Вашият бизнес се движи възходящо и е активен, вашите продукти и услуги са перфектно функциониращи и всичко, което трябва да направите, е да ги популяризирате, за да извлечете максимална печалба.

Въпросът е: как да направя това и какво да правя оттук-нататък? Зависи. Зависи от вашия бюджет, очаквания и нивото, на което се намира вашия бизнес. Ако тепърва прохождате или сте все още в ранните години на бизнеса си, ви препоръчваме да вземете под внимание точките по-долу.

  1. Защо е важно да популяризирате вашия бизнес в Google

В момента, в който искате да узнаете нещо, не отваряте енциклопедия или речник, отивате в Google. За да намерите вашия бизнес в резултатите от търсенето на топ страниците на Google, има няколко начина, по които можете да го направите. Но преди всичко е от съществено значение да имате уебстраница, която да рекламирате.

Първият метод за популяризиране на онлайн бизнес е Google Ads, много по-скъп метод, което го прави ефективен в краткосрочен план, но сам по себе си не е устойчив. По принцип, когато рекламирате вашия онлайн бизнес в Google Ads, попадате направо на началните позиции на търсенията, като се плаща за всяко кликване, което правят хората на вашата уебстраница. Цената не е стандартна, но се задава според търсенето на тези ключови думи, което означава, че и разходите също могат да бъдат високи, без възвращаемостта на инвестицията (англ. ROI) непременно да е висока.

Вторият метод е чрез SEO и маркетинг на съдържанието. Това означава оптимизиране на вашия уебсайт с помощта на SEO специалист, който ще постави ключовите думи на вашия уебсайт според Google търсенията и те ще бъдат също поддържани от блог, но не всеки блог. Колкото повече съдържание (контент) имате, например информационни статии, в които използвате ключови думи, толкова повече Google ще счита вашия уебсайт за ценен за потребителите по отношение на информацията и ще ги постави в началото на търсените страници, дори в дългосрочен план. Това е дългосрочен метод за рекламиране на онлайн бизнес, защото с добра SEO стратегия, можете да останете винаги на начални позиции в продължение на много години, дори и след като нямате договор със SEO специалист.

Който и метод да изберете за рекламиране на вашия бизнес онлайн, направете си страница в Google Business за да улесните клиентите да ви намерят, особено ако имате бизнес с физическо местоположение, като например пекарна. Услугата Google My Business е безплатен метод за рекламиране и ви позволява да създадете профил на компанията, като въведете вашия адрес, телефонен номер, работно време и линк към вашия уебсайт.

Tова е особено важно, когато имате потенциални клиенти, които са в близост до вашето местоположение и търсят добри печени сладки. Има голяма вероятност Google да ги доведе във вашата пекарна, тъй като вашия профил ще бъде по-видим за тях, в сравнение с друга пекарна, която няма бизнес профил.

  1. Свържете вашия профил с правилната онлайн аудитория

С други думи, създайте ваши страници в социалните медии и изградете ваша общност. Имайте възможно най-яркото присъствие и активност, публикувайте ежедневно и отговаряйте на запиванията на хората възможно най-бързо. През септември 2021 г., около 4,6 милиона българи имат профил във Фейсбук.

Много от тях са активни също така и в Instagram, Pinterest или TikTok. В зависимост от профила на вашия бизнес, можете да решите, към коя социална мрежа да бъде вашата цел. Например TikTok е много полезен, ако имате бизнес, насочен към младите хора, а Instagram работи много добре, особено когато имате визуално привлекателни продукти, например бижута. Но ако искате тези акаунти да носят пари, трябва да вложите пари в тях.

Това означава да правите платени реклами или, с други думи казано, дигитален маркетинг. Определяте бюджета, който искате да разпределите за това, в зависимост от социалната мрежа, имате определени критерии за избор на вашата целева група – по местоположение, възраст, пол, работна позиция, интереси.

Също така можете да избирате дали да ги препращате към вашия уебсайт, дали искате да ви пишат съобщения, да взаимодействат с вашите публикации и много повече. Вашите платени реклами ще достигнат до публиката, която се определили за вас, като можете да разкривате информация за вашия продукт или дори да управлявате процеса на покупката.

  1. Потърсете сътрудничеството на инфлуенсъри, които да рекламират вашия бизнес онлайн

Вече не е тайна – сътрудничеството с инфлуенсъри може да се окаже добро решение за вашата марка. Първо -свържете се с инфлуенсър, за който бихте си помислили, че ще рекламира вашите продукти, направете преди това собствено проучване и вижте тези, които се вписват най-добре за вашата марка. Например, ако продавате подправка за пържоли, не отивайте при инфлуенсър, който рекламира вегански начин на живот.

Няма да е правдоподобно и следователно ще инвестирате пари без инвестицията да има възвращаемост (англ. ROI). Ако сте предприемач, който прави и продава ръчно рисувани свещи, потърсете инфлуенсър, който медитира, запален е по интериорната декорация или е поддръжник на балансирания, спокоен начин на живот. По отношение на броя на последователите, не е нужно те да са много на брой. В зависимост от бюджета ви, може да направите избор между микро и макро инфлуенсъри.

Предимствата на микро инфлуенсърите включват по-нисък бюджет за реклама и имат по-голяма сплотена общност от хора, за разлика от макро инфлуенсърите. В същото време, ако тепърва прохождате и искате да ви забележат, не разчитайте единствено на тази модерна маркетингова стратегия, защото вашия бизнес също се нуждае от опорен стълб, от правдоподобност – трябва да говори сам за себе си. А вашият имидж не може да бъде изграден единствено върху това какво казват за вас инфлуенсърите, защото това не е достатъчно в дългосрочен план.

  1. Предложете нещо безплатно на вашата целева група

Друг начин да рекламирате бизнес онлайн е да предложите нещо безплатно. Хората се отзовават при безплатни неща и това може да бъде добре за вас. В зависимост от вашия бизнес профил можете да определите своя избор за подарък. Ако продавате продукти, организирайте състезание в социалните медии или подарък от инфлуенсър и предложете награда. Естествено, за да подарите нещо, участниците трябва да направят нещо за вас – да ви последват, да ви дадат лайк или каквото сметнете за добре. Можете да направите същото за услугите.

Други начини, с които можете да рекламирате вашия бизнес онлайн и да привлечете клиенти, е да им предложите безплатен подарък или информационна електронна книга, или инфографика, като се абонират за съобщения от вашия сайт. Ще се сдобиете със страхотна база данни, с други думи – контакти, с които можете да достигнете вашите клиенти за в бъдеще.

Ако сте фитнес инструктор или психотерапевт, можете да организирате безплатни семинари, които да рекламирате в социалните медии и да поддържате чрез приложението Zoom. Има много последователи, които искат да посетят подобни събития и ако сте убедителни, шансовете да се свържат с вас в бъдеще, за да поискат платена услуга, са високи.

Без значение, какво предлагате безплатно, ще бъде във ваше предимство. Дори и да не купуват от вас, те ще разберат за вас и ще кажат на другите в правилния контекст.

  1. Регистрирайте се на маркетплейс платформа

Ако тепърва прохождате и вашият бюджет за популяризиране не е толкова щедър, обмислете варианта за опция за маркетплейс платформа.  Това е страхотна стъпка да започнете да продавате, дори и когато нямате уебсайт.

Правите си профил на маркетплейс платформа като OLX и започвате да качвате продукти с информацията и снимките на всеки един.  За още по голям успех, можете да купите абонаментен план и да рекламите топ продукти от вашата гама.

Предимството на този метод за онлайн бизнес реклама е, че ви дава бързо показване пред голяма общност от хора, които са там с една единствена цел – да купуват. И докато сте сериозни, отговорни към всяко едно запитване и предлагате допълнителни предимства – гаранции, безплатна доставка, шансовете за увеличаване на вашите печалби са високи.

  1. Връзки с обществеността – рекламирайте вашия бизнес онлайн и офлайн

Познати още като „пиар“, връзките с обществеността може да са ви от полза, защото ще ви помогнат да изградите чист и правдоподобен имидж през времето и са инструмент за рекламирането на вашия бизнес онлайн и офлайн. Пиар специалистът има контакти в пресата – тази за широката публика и за търговия, като това може да ви помогне да бъдете забелязани чрез изяви в пресата, списания, телевизия и онлайн интервюта, както и появи на онлайн събития – ваши собствени или като гост. Той може да бъде и този, който пуска съобщенията за пресата и да открива интересна информация по отношение на вашата работа, което е добре да бъде разпространено онлайн и офлайн.

Ако се сблъсквате с криза в комуникацията, ще се нуждаете от подкрепа за нейното разрешаване и да поправите вашия обществен имидж, когато се възползвате от предимствата на услугите на връзките с обществеността. Но все пак, този вид услуга включва по-голям бюджет в сравнение с другите методи за реклама и колкото по-дълго време го имате, толкова по-добър ще бъде резултатът. Ето защо месечният пиар е по- добър от никакъв, но не е достатъчен в дългосрочен план.

  1. Посещавайте търговски изложения

За бизнесите, свързани с ръчна изработка, занаяти или храна, най-правилното нещо е да се рекламират чрез търговски изложения. Изложенията се организират всяка година в страната и са достатъчно добре посетени от множество потребители, включително и от вашата целева група.

Добра причина да се регистрирате – дори и печалбите да са по-ниски, отколкото би ви се харесало, като няма причина да губите кураж. Ще получите голяма трибуна за изява, което ще бъде от полза за вашата марка. Пригответе се с повече бизнес визитки, убедителни презентации и предлагайте вашите продукти за тестване, особено ако е храна. Ако участвате в коледно изложение, бихте могли да направите специални подаръчни пакети, декорирани по специфичен начин.

Предлагайте възможно най-голям избор продукти с преимущества, за да привлечете клиенти, като не забравяйте да направите така, че да ви харесат – усмивката е страхотен маркетинг инструмент и винаги безплатен. Това са някои от ефективните начини за рекламиране на вашия бизнес онлайн, като това не означава, че трябва да се придържате към тях, все пак поговорката гласи –  възможностите са неограничени.

Нашата препоръка е да се премине онлайн, защото резултатите са по-добри, включват по-малко усилия и това е в пълно съответствие с времената, в които живеем, в контекста на пандемията. Офлайн в днешно време нещата са различни и методът с флаерите за реклама вече не е ефективен, освен ако не подходите с изключителен дизайн, който ще запали любопитството на хората.

Ако случаят не е такъв, флаерите се озовават в кошчето и инвестираните пари в реклама се превръщат в прахосани пари. В заключение, какъвто и избор да направите, избирайте така, че това да отговаря на вашия бизнес профил и групата, до която искате да достигнете – резултатите в крайна сметка ще го покажат.

Вашият онлайн бизнес успех започва с OLX за Бизнес. Свържете се с нас за да започнете да продавате онлайн.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото