Бизнес Aкадемия

Google Shopping – какво представлява и за какво служи

Онлайн продажби » Google Shopping – какво представлява и за какво служи

Научете как работи Google Shopping и защо толкова фирми използват тази платформа, за да продават продуктите си и да популяризират своите марки.

Google Shopping играе все по-важна роля по отношение на фирмите и предприемачите, които искат да продават повече и да популяризират своята марка. Открийте как работи, какви са предимствата и недостатъците му и се уверете, че това може да бъде добра стратегия по отношение на вашия бизнес.

 

Какво представлява Google Shopping?

Google Shopping е платформа на Google, която позволява на потребителите да сравняват продукти от различни онлайн магазини. Работи под формата на виртуален шопинг, като се показват търсените от потребителите продукти с подробна информация, като например характеристики, цени, промоции, наличност или размери, както и други.

Продуктите са изложени на главната страница за търсене в Google; показват се, когато потребителят търси даден продукт и също така в раздел „Пазаруване“. Например, когато даден потребител търси „лаптоп“ в Google, може да види резултатите в горната част на страницата с умалени изображения на продуктите и допълнителна информация.

 

google shopping

 

Като кликне върху раздел „Пазаруване“, клиентът ще влезе в страницата, посветена на Google Shopping, и  ще открие повече обяви и по-подробна информация.

 

google shopping

 

Предимства на рекламирането в Google Shopping

Съществуват различни предимства на това да се рекламира в Google Shopping, които стоят в основата на видимия успех на тази платформа.

1. По-голям обхват

Google е най-използваната търсачка в света, което означава, че ще се възползвате от безпрецедентен обхват и ще бъдете забелязани по небивал досега начин, което ще увеличи възможността да извършите повече продажби.

2. Доверие, поради предизвиканите асоциации

Когато рекламирате в Google Shopping, ще бъдете рамо до рамо с големи марки, които също използват тази платформа, като по този начин ще се ползвате с авторитет и подобрена репутация, поради предизвиканите асоциации.

3. По-качествени кампании за намиране на потенциални потребители (leads)

За разлика от това, което се случва при едно традиционно търсене в Google, при което потребителите вероятно искат само да потърсят информация; когато използват Google Shopping, правят това с намерението да извършат покупка, независимо дали в момента или в близкото бъдеще. Със сигурност не всички търсения в Google Shopping завършват с покупка, но вероятността това да се случи, е много голяма.

4. Дизайн, който е замислен в полза на потребителите

Изживяването, което предлагате на своите потенциални клиенти, когато излагате продуктите си в Google Shopping, е оптимизирано, за да се улесни сравняването на продуктите и самото закупуване. Платформата е замислена по начин, по който да изпъкват изображенията и описанията, редом едно до друго, което помага на потребителя да вземе решение.

5. Доклади за ефективността

Друго предимство на Google Shopping е, че фирмите могат да имат достъп до докладите за ефективността на кампаниите. По този начин можете да проследите в реално време кои продукти са с най-добри показатели за ефективност и да направите промени в бюджета съобразно това.

6. Филтри

Google Shopping позволява да се филтрират резултатите от търсенето, за да се увеличи възможността клиентът да намери точно това, от което се нуждае, което означава, че вашите продукти ще бъдат показани на тези, които наистина желаят да ги имат. Възможно е да се използва филтър по марка, цена, разходи по доставката и други променливи.

7. Оценки

Google Shopping показва как хора, които вече са изпитали продукта, го оценяват – положително или отрицателно. Това дава възможност на потенциалния клиент да получи безпристрастното и истинското мнение по отношение на качеството и функционалността на продукта, като му помагат да извърши информиран избор по отношение на покупката.

 

Надостатъци на рекламирането в Google Shopping

Да се рекламира в Google Shopping има и своите недостатъци, които превръщат платформата в не толкова идеално място за вашите продукти. На първо място можете само да бъдете конкурентни от гледна точка единствено на цената, поради което, ако цената ви не е конкурентна, ще ви бъде трудно да бъдете избрани сред конкуренцията.

Освен това да се рекламира в Shopping изисква технически умения, тъй като не е лесно достъпна платформа за всички фирми и предприемачи. Да се създаде и да се пусне кампания може да е просто, но да получите добри резултати изисква ноу-хау и време.

Както е и при всеки друг начин за реклама, да се рекламира в Google Shopping не гарантира продажби. Със сигурност ще бъдете забелязани по-лесно, но нищо не гарантира, че потребителят ще завърши процеса на извършване на покупка, дори и да е кликнал върху вашия продукт.

Накрая – ако вашият уебсайт не заема добра позиция и не се ползва с добра репутация в Google, това може да се отрази негативно на ефективноистта на Google Shopping, тъй като алгоритъмът ще наложи наказание на вашите реклами.

 

Как работи Google Shopping?

Google Shopping се захранва от две платформи: Google Merchant Center [linkbuilding към “Google Merchant Center: как да започнем”] и Google Ads. В първата от тях фирмите могат да поставят своите списъци с продукти и да персонализират техните характеристики като например EAN (Европейски код на артикула), цена, цвят, ISBN и други приложими данни.

В Google Ads се конфигурират кампаниите, като там фирмите определят бюджета, който могат да заделят и критериите, съобразно които рекламират – като например населено място, целева аудитория и други определения. За да започнете, трябва да си направите акаунт в Google Ads и в Google Merchant Center, като използвате данните за вход в Google (които трябва да са едни и същи за двата акаунта).

Google Merchant Center

Първата стъпка при създаването на акаунт в Google Merchant Center е да въведете информацията за вашата фирма и извършите удостоверяване на сайта, за да може Google да се увери, че вие сте собственици на този бизнес. Процесът по удостоверяване е прост, но е от техническо естество. Ако вашият сайт вече е бил заверен от Google Analytics или в Tag Manager, тази стъпка е автоматична. В противен случай трябва да напишете специален код в полето <head> на началната страница на вашия уебсайт.

След това е време да въведете продуктите си с техните описателни елементи като цвят, марка, цена, характеристики, наличност, и др. Можете да направите това ръчно, като добавите продукт поединично или да качите вече готов списък чрез Excel или API. Можете да започнете да създавате кампании, след като свържете акаунта в Google Merchant Center с акаунта в Google Ads (можете да извършите свързването в „Определения“ в акаунта за Google Merchant Center).

Google Ads

След като вече сте свързали акаунтите, сте готови да създавате кампании в Google Shopping. Като кликнете върху „Създаване на кампания“, ще получите достъп до различни опции за конфигурация. Можете да решите кои от определенията да приложите в своята кампания – като например да използвате сегментирането на целевата аудитория или да оставите на самия алгоритъм да приложи автоматично препоръчителните настройки за конфигурация.

Накрая изберете кои продукти или групи продукти да бъдат изложени в кампанията. След това рекламата ще премине през процес на преглед за одобрение и ще бъде готова да бъде включена в търсачките.

 

OLX Business – до вас, за да бъдете забелязани повече

Като разполагате с тази информация, вече ще можете по-лесно да прецените дали рекламирането в Google Shopping представлява добра стратегия, за да популяризирате продуктите си. Въпреки своята важност Google Shopping не е единственият инструмент, който може да помогне на предприемачите да постигнат ръст на продажбите си.

Има и други платформи, които могат да бъдат използвани, за да увеличите обхвата си и вашите продукти да бъдат по-лесно забелязани, какъвто е случаят с т.нар. маркетплейси. Например OLX Business, която представлява най-голямата общност за обяви в страната, предоставя над 700 000 възможности за продажба всеки месец, като излага продуктите на повече от 7 милиона потребители месечно. Това постигане да бъдете забелязани е от решаващо значение за ръста на продажбите на хиляди фирми и предприемачи. За да разберете как OLX Business може да помогне на вашата фирма да продава повече, поискайте да се свържете, без да се обвързвате с договор, с някой от нашите консултанти, който ще ви даде оферта, която е адаптирана към това, което ви е необходимо.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото