Бизнес Aкадемия

Silent Quitting (Мълчаливият отказ): какво представлява, как да го разпознаем и как да се справим с него

кариера » Silent Quitting (Мълчаливият отказ): какво представлява, как да го разпознаем и как да се справим с него
silent quitting

Научете какво представлява Silent Quitting (Мълчаливият отказ), защо може да навреди на вашата фирма, как да го разпознаете и как да се справите в тази ситуация.

Silent Quitting (Мълчаливият отказ) е социален феномен, който се състои в прекъсването на емоционалната връзка между сътрудниците и фирмите, в които служителите работят, и се изразява в това, че едвам вършат работата, за която са били наети. Това е все по-често явление и има сериозни последици както за служителите, така и за фирмите. Засяга продуктивността и мотивацията, като може да предизвика ефекта на снежната топка и да засегне и останалите участници в екипа.  А това не е тенденция, която ще премине лесно. Затова е важно да разберете какво представлява, защо работодателите трябва да са нащрек, как да разпознаят този вид поведение у своите служители и как да реагират по подходящ начин.

 

Какво представлява Silent Quitting (Мълчаливият отказ)?

Silent Quitting (Мълчаливият отказ) или Quiet Quitting (Тих отказ) е вид поведение, при което служителите едвам изпълняват минималните критерии, които се изискват по отношение на тяхната работа, като нямат никаква емоционална връзка с фирмата. Идеята не е този служител да напусне работата си, а да не върши повече от това, което е изискано от него да направи. Става въпрос например да не работи извънредни часове, да не отговаря на телефонни обаждания или на имейли в извънработно време.

Дали ще отмине този вид поведение? Някои смятат, че не е. Според едно изследване на Галъп (водеща агенция за маркетингови изследвания и проучвания)  Silent Quitters (проявяващите мълчалив отказ) вече представляват 50% от работната сила на САЩ. Процентът на преобладаване е дори по-висок при работниците под 35-годишна възраст.

Ако не разчитате на искрени служители, отдадени на своята работа и следващи ценностите на фирмата, които „гордо носят цветовете на вашия екип“, това може да се превърне в сериозен проблем по отношение на продуктивността в дългосрочен план. В работна среда, в която има Silent Quitters (проявяващи мълчалив отказ) може да се покопае морала на екипа и да се наруши възможността за прилагане на нововъведения. Това ще усложни сериозно работата в екип и създаването на нови решения по отношение на пазара. Освен това, мълчаливият отказ може да засегне и процеса на наемане на нови таланти, а най-лошото от всичко е, че Silent Quitting (Мълчаливият отказ) е доста труден за разпознаване.

 

Как да разпознаете Sillent Quitters (проявяващите мълчалив отказ)?

Има няколко признаци, за които трябва да внимавате, тъй като по тях можете да разпознаете служителите, които проявяват мълчалив отказ. Това са:

  • Стриктно се придържат към работното време – нито минута повече, нито минута по-малко;
  • Когато им се обаждате по работа, не вдигат телефона, нито отговарят на имейли в извънработно време, дори и случаят да е спешен;
  • Оставят за другия ден задачите, които са им били вече възложени към края на работния ден;
  • Не поемат повече задължения, без съответното заплащане.

Ако забележите този тип поведение у вашите служители, вероятно вече си имате работа със Silent Quitters (проявяващи мълчалив отказ) и трябва да обмислите какви мерки да вземете.

 

Какво да направите, за да избегнете Silent Quitting (Мълчаливия отказ)?

Silent Quitting (Мълчаливият отказ) е явен предупредителен знак, че нещо не е наред и че е необходимо да вземете мерки, за да намалите ефекта от него.

1. Насърчавайте прозрачния диалог

За да намалят ефекта от мълчаливия отказ, фирмите трябва да си набележат стратегии, които да позволяват създаването на работна среда, която благоприятства честния диалог между работодател и служител. Това ще улесни работниците да изразяват това, което ги притеснява, и да се чувстват, че има кой да ги изслуша по отношение на това, което считат, че не е наред или което може да се подобри.

2. Създайте стратегия за employer branding (работодателска марка)

Освен това фирмите трябва да предприемат стратегията на employer branding (работодателска марка), която позволява не само да привлекат правилните хора с талант, но и да задържат в екипа си своите служители, като си гарантират, че те с гордост „ще носят цветовете на вашия екип“. Employer branding (работодателската марка) има за цел да изгради и да запази заедно със служителите си положителния имидж на фирмата. Отправната точка за стратегията на employer branding (работодателската марка) са ценностите, които вашата фирма подкрепя – вашата предприемаческа култура.

От гледна точка на това кое да приложите на практика, стратегията за employer branding (работодателската марка) трябва да включва обучение и курсове, посещения в други фирми, участия в уебинари или обмен на опит с други колеги. Има дори фирми, които възлагат комуникационните стратегии (в социалните мрежи или в самата фирма) по отношение на марката на своите служители. Създават програми за добро здраве и периодично организират тийм-билдинг дейности.

3. Създайте политика на баланс между личния и професионалния живот

Създаването на вътрешна политика на баланс между личния и професионалния живот е един от начините да се предотврати появата на това поведение във вашата фирма. По този начин ще заявите на хората, че ви е грижа за тяхното благополучие и за баланса между техния личен и професионален живот. Обърнете внимание, че работниците, които са най-щастливи, са също така и най-продуктивните.

Предоставете гъвкаво работно време, дайте възможност за работа от разстояние винаги когато е възможно и поставете сред целите си да осигурите на служителите си свободни следобеди през лятото или помислете да въведете 4-дневна работна седмица, като това са само някои от начините да спомогнете да се осигури баланс в живота на хората, които работят за вас. Освен това създайте и план за кариерно развитие – това ще докаже, че фирмата наистина я е грижа за индивидуалното развитие на всеки един от служителите.

 

Накратко, Silent Quitting (Мълчаливият отказ) показва, че е важно да не забравяме, че хората са двигателната сила на фирмите и е необходимо те да бъдат мотивирани. Само с правилните хора, които са отдадени на това, което вършат, можете да се съсредоточите върху постигането на растежа на вашия бизнес. С OLX Business ще получите достъп до най-големия портал за обяви в страната, с над 7 милиона потребители месечно. Говорете с нашите специализирани консултанти и разширете своя бизнес, като получите достъп до най-големия национален маркетплейс.

Be in touch with everything new

About B2B

Улесняваме растежа на бизнеса и устойчивото му развитие 

Търсене:

Бъди в течение с новото